Marcia Cross Sensibilizeghja nantu à u Link trà HPV è Cancer Anale
Cuntenutu
Marcia Cross hè in remissione da u cancheru anale dapoi dui anni, ma usa sempre a so piattaforma per destigmatizà a malatia.
In una nova intervista cù Fà fronte à u Cancer rivista, a stella di Desperate Housewives riflette nantu à a so sperienza cù u cancheru anale, da l'effetti secundarii di u trattamentu ch'ella hà suppurtatu finu à a vergogna spessu associata à a cundizione.
Dopu avè ricivutu u so diagnosticu in 2017, Cross hà dettu chì u so trattamentu implicava 28 sessioni di radiazione è duie settimane di chimioterapia. Ella hà descrittu l'effetti secundari allora cum'è "gnarly".
"Diciaraghju chì quandu aghju avutu u mo primu trattamentu di chimio, pensu chì stava bè", disse Cross Fà fronte à u Cancer. Ma dopu, "da nunda", hà spiegatu, hà cuminciatu à piglià "eccessivamente" piaghe di bocca dolorose - un effetti collaterali cumuni di chemio è radiazioni, secondu a Clinica Mayo. (Shannen Doherty hè statu ancu sinceru à ciò chì pare veramente a chimio).
Mentre Cross hà infine trovu manere di gestisce questi effetti collaterali, ùn pudia aiutà, ma rimarcà una mancanza di onestà - sia trà i duttori sia per i pazienti - nantu à ciò chì si pò aspettà da u trattamentu. "Sò veramente cuntentu cù e persone chì eranu veramente onesti perchè i medichi li piacenu à sminticà perchè ùn volenu micca chì ti pattite", disse Cross. Risponde à u Cancer. "Ma aghju lettu assai in ligna, è aghju utilizatu u situ web di a Fundazione per u Cancru Anale".
Cross dice ch'ella prova à esse unu di quelli chì a dicenu cume hè quandu si tratta di cancheru anale. Per troppu longu, a cundizione hè stata stigmatizata, micca solu per via di u fattu chì si tratta di l'anus (ancu Cross hà ammessu chì hà pigliatu u so tempu per sentassi à gustu dicendu "anus" cusì spessu), ma dinò per via di a so cunnessione cù infezioni di trasmissione sessuale - à dì, u papillomavirus umanu (HPV). (Assuciatu: A vostra Guida per Trattà cun un Diagnosticu STI Pusitivu)
L'HPV, chì si pò sparghje durante u sessu vaginale, anale o orale, hè rispunsevule per circa 91 per centu di tutti i cancers anali in i Stati Uniti ogni annu, facendu a STI u fattore di risicu più prevalente per u cancer anale, secondu i Centri per u Controlu di Malattie è Prevenzione (CDC). Una infezzjoni da HPV pò ancu purtà à u cancer in u cervice, vulva, genitali è gola. (Ramenta: Mentre chì guasi tutti i tumori di u collu di l'utru sò causati da u VPH, micca ogni ceppu di l'HPV provoca cancru, cervicale o altrimenti).
Malgradu chì ùn sia mai statu diagnosticatu cun HPV, Cross hà dopu amparatu chì u so cancru anale era "prubabilmente ligatu" à u virus, secondu ella Fà fronte à u Cancer intervista. Micca solu, u so maritu, Tom Mahoney, era statu diagnosticatu di cancru di a gola quasi una decina d'anni prima ch'ella scopre u so cancru anale. In retrospettiva, Cross hà spiegatu, i duttori anu dettu à ella è à u so maritu chì tramindui i so tumuri eranu "prubabilmente causati" da u listessu tipu di HPV.
Fortunatamente, l'HPV hè avà estremamente prevenibile. I trè vaccini HPV attualmente appruvati da a FDA - Gardasil, Gardasil 9 è Cervarix - impediscenu dui di i ceppi più altu risicu di u virus (HPV16 è HPV18). Sti ceppi causanu circa u 90 per centu di i cancers anali in i Stati Uniti, è ancu a maiò parte di i cancers cervicali, genitali è di gola, secondu a Fundazione di Cancer Anale.
Eppuru, mentre pudete cumincià a serie di vaccinazione à duie dosi finu à l'età di 9 anni, si stima chì à u 2016, solu u 50 per centu di e zitelle adulescenti è u 38 per centu di i masci adolescenti sò stati vaccinati cumpletamente per l'HPV, secondu Johns Hopkins Medicine . A ricerca mostra chì i motivi più cumuni per ùn avè micca vaccinatu includenu preoccupazioni di sicurità è una mancanza generale di cunniscenza publica nantu à u VPH, per micca di parlà di e malatie chì pò causà à longu andà. (Assuciatu: Ciò chì hè da esse diagnosticatu cù HPV - è Cancer cervicale - Quandu site incinta)
Hè per quessa chì hè cruciale per e persone cum'è Cross per sensibilizà u cancru assuciatu à HPV. Per u registru, ella "ùn era micca interessata à diventà u portavoce di u cancheru anale" di Hollywood, hà dettu Fà fronte à u Cancer. "Vuliu passà cù a mo carriera è a mo vita", hà spartutu.
Tuttavia, dopu avè passatu l'esperienza è leghje innumerevoli storii nantu à e persone chì anu "vergugnatu" è ancu "mentendu u so diagnosticu", Cross hà dettu ch'ella si sentia obligata di parlà. "Ùn hè nunda da esse imbarazzatu o vergugnosi", hà dettu à a publicazione.
Avà, Cross hà dettu ch'ella vede a so sperienza di u cancheru anale cum'è un "rigalu" - quellu chì hà cambiatu a so perspettiva di a vita per u megliu.
"Ti cambia", disse à a rivista. «È vi sveglia quant'è preziosu ogni ghjornu. Ùn pigliu nunda per scontu, nunda ".