Medicazione è Trattamentu per MS Progressiva Primaria
Cuntenutu
- Medicazione per PPMS
- Ocrelizumab (Ocrevus)
- Trattamentu di cellule staminali
- Pruvenzi clinichi
- Acidu lipoicu
- Biotina à dosi elevate
- Masitinib (AB1010)
- Ibudilast
- Terapie naturali è cumplementarii
- Terapia occupazionale
- Terapia fisica
- Patologia linguistica (SLP)
- Eserciziu
- Terapie complementarii è alternative (CAM)
- Trattà i sintomi di PPMS
- Medicazioni
- Cambiamenti di stile di vita
- Riabilitazione
- Purtà si
A sclerosi multiplica progressiva primaria (PPMS) hè unu di i quattru tippi di sclerosi multipla (MS).
Sicondu a Società Naziunale di Sclerosi Multipla, circa u 15 per centu di e persone cun MS ricevenu un diagnosi di PPMS.
A diversità di l'altri tippi di MS, PPMS progredisce da u principiu senza recidive acute o rimesse. Ancu se a malattia di solitu progredisce lentamente è pò piglià anni per diagnosticà, tipicamente porta à prublemi cù u caminu.
Ùn ci hè micca una causa cunnisciuta di MS. Tuttavia, parechji trattamenti ponu aiutà à prevene a progressione di sintomi PPMS.
Medicazione per PPMS
A maiò parte di e droghe MS esistenti sò pensate per cuntrullà l'infiammazione è riduce u numeru di recidive.
Tuttavia, PPMS provoca significativamente menu infiammazione di a sclerosi multipla recidiva-rimittente (RRMS), u tippu più cumunu di MS.
Inoltre, ancu s'ellu ci pò esse occasionale picculi gradi di migliurazione, PPMS ùn hà micca rimesse.
Perchè hè impussibile di prevede u corsu di a prugressione PPMS in ogni individuu chì l'ha, hè difficiule per i circadori di valutà l'efficacità di una droga annantu à u corsu di a malatia. Tuttavia, da u 2017, una droga PPMS hà ricevutu l'appruvazione da a Food and Drug Administration (FDA).
Ocrelizumab (Ocrevus)
Ocrelizumab (Ocrevus) hè appruvatu da a FDA per trattà sia PPMS sia RRMS.
Hè un anticorpu monoclonale chì distrugge certe cellule B di u sistema immunitariu. A ricerca suggerisce chì e cellule B sò in parte responsabili di danni à u cervellu è i tessuti di a medula spinale di e persone cun MS. Stu dannu hè attivatu da u sistema immunitariu stessu.
Ocrelizumab hè amministratu per infuzione intravenosa. I primi dui infusioni sò amministrati à 2 settimane di distanza. Infusioni dopu sò amministrati ogni 6 mesi.
Trattamentu di cellule staminali
U scopu di aduprà e cellule staminali per trattà i PPMS hè di prumove u sistema immunitariu per riparà i danni è riduce l'infiammazione in u sistema nervosu centrale (CNS).
Per un prucessu chjamatu trasplante di cellule staminali hematopoietiche (HSCT), e cellule staminali sò raccolte da i tessuti di una persona, cum'è midollo osseu o sangue, è poi reintrodutti dopu chì u so sistema immunitariu sia statu soppressu. Questu hè fattu in un ambiente ospedaliero è hè attualmente approvatu da a FDA.
Tuttavia, HSCT hè una procedura maiò cù effetti collaterali gravi. Più ricerca è risultati di prucessi clinichi sò necessarii prima chì questu diventi un trattamentu largamente adupratu per PPMS.
Pruvenzi clinichi
Parechji prucessi clinichi sò attualmente in corso in e persone cun PPMS. E prove cliniche attraversanu parechje fasi prima di riceve l'approvazione FDA.
A Fase I si concentra nantu à quantu a droga hè sicura è implica un picculu gruppu di participanti.
Durante a fase II, i ricercatori anu scopu di determinà quantu hè efficace a droga per certe condizioni cum'è MS.
A Fase III include tipicamente un gruppu più grande di participanti.
I ricercatori feghjanu ancu à altre populazioni, dosi, è cumbinazioni di farmaci per sapè di più nantu à quantu hè sicura è efficace a droga.
Acidu lipoicu
Un studiu di fase II di dui anni attualmente valuta l'antioxidante orale à l'acidu lipoicu. I ricercatori studianu se pò preservà a mobilità è prutege u cervellu più di un placebo inattivu in forme progressive di MS.
Stu studiu si basa nantu à un studiu di prima fase II chì guardava 51 persone cun MS progressiva secondaria (SPMS). I ricercatori anu trovu chì l'acidu lipoicu hè statu capace di riduce a percentuale di perdita di tessuti cerebrali paragunatu à u placebo.
Biotina à dosi elevate
A biotina hè un cumpunente di u cumplessu di vitamina B è hè implicata in a crescita cellulare è in u metabolismu di i grassi è di l'aminoacidi.
Un studiu osservativu recluta persone cun PPMS chì piglianu una alta dose di biotina (300 milligrammi) ogni ghjornu. I ricercatori volenu vede s'ellu hè efficace è sicuru per rallentà a progressione di disabilità in e persone cù PPMS. In studii osservativi, i ricercatori monitoranu i participanti senza intervene in u prucessu.
Un altru studiu di fase III valuta una formula di biotina à alta dosi cunnisciuta cum'è MD1003 per vede s'ellu hè più efficace chè un placebo. I ricercatori volenu sapè se pò rallentà a disabilità di e persone cun MS progressiva, in particulare quelli chì anu deterioratu a andatura.
Un picculu prucessu apertu hà vistu l'effetti di a biotina à dosi elevate in e persone cù PPMS o SPMS. A dosi variava da 100 à 300 milligrammi per ghjornu per 2 à 36 mesi.
I participanti à stu prucessu anu mostratu miglioramentu in l'indebolimentu visuale in relazione à a ferita di u nervu otticu è à altri sintomi di MS, cume a funzione motoria è a fatica.
Tuttavia, un altru studiu hà truvatu chì a biotina à alta dosi hà guasgi triplicatu a percentuale di ricaduta in i participanti cù PPMS.
Hà ancu avvertitu chì alte dosi di biotina pò purtà à risultati di laboratori imprecisi per e persone cun certe condizioni, cum'è MS.
Masitinib (AB1010)
Masitinib hè un medicamentu immunomodulatore orale chì hè statu sviluppatu cum'è trattamentu pussibile per PPMS.
U trattamentu hà digià dimustratu prumessu in un prucessu di fase II. Attualmente hè in investigazione in un studiu di fase III in persone cun PPMS o SPMS senza ricaduta.
Ibudilast
Ibudilast inibisce un enzima chjamatu fosfodiesterasi. Adupratu cum'è medicazione per l'asma principalmente in Asia, hè statu ancu dimustratu per prumove a riparazione di mielina è aiutà à prutege e cellule nervose da i danni.
Ibudilast hè statu attribuitu a designazione di via veloce da a FDA. Questa puderia accelerà u so sviluppu futuru cum'è trattamentu pussibule per MS progressiva.
I risultati di un prucessu di fase II in 255 pazienti cun MS progressiva sò stati publicati in u New England Journal of Medicine.
In u studiu, ibudilast era assuciatu cù una progressione più lenta di l'atrofia cerebrale chì un placebo. Tuttavia, hà ancu purtatu à tassi più alti di effetti collaterali di u sistema digestivu, mal di testa è depressione.
Terapie naturali è cumplementarii
Parechji altri trattamenti, fora di i medicamenti, ponu aiutà à ottimisà u funziunamentu è a qualità di vita malgradu l'effetti di a malatia.
Terapia occupazionale
A terapia occupazionale insegna à e persone e cumpetenze pratiche di cui anu bisognu per piglià cura di sè stessu in casa è in u travagliu.
I terapeuti occupaziunali mostranu à e persone cumu priservà a so energia, postu chì PPMS tipicamente provoca fatica estrema. Aiutanu ancu e persone à adattà e so attività è e faccende cutidiane.
I terapeuti ponu suggerisce modi per migliurà o rinuvà case è posti di travagliu per renderli più accessibili à e persone cun disabilità. Puderanu ancu aiutà à trattà i prublemi di memoria è cognitivi.
Terapia fisica
I fisioterapeuti travaglianu per creà routine d'eserciziu specifiche per aiutà e persone à aumentà a so gamma di muvimentu, à priservà a so mobilità è à riduce a spasticità è i tremori.
I fisioterapeuti ponu raccomandà attrezzature per aiutà e persone cun PPMS à circà megliu, cume:
- sedie à rotelle
- marchjatori
- canne
- scooter
Patologia linguistica (SLP)
Alcune persone cun PPMS anu prublemi cù a so lingua, discursu, o ingoio. I patologi ponu insegnà à e persone cume:
- preparate cibu chì hè faciule da inghjuttì
- manghjà in modu sicuru
- aduprà i tubi d'alimentazione currettamente
Puderanu ancu raccomandà aiuti telefonichi utili è amplificatori di parlata per fà cumunicà più faciule.
Eserciziu
E rutine di esercitazione ponu aiutà à riduce a spasticità è mantene una gamma di movimenti. Pudete pruvà yoga, nuotà, allungamentu, è altre forme accettabili di eserciziu.
Benintesa, hè sempre una bona idea di discute qualsiasi nova rutina d'eserciziu cù u vostru duttore.
Terapie complementarii è alternative (CAM)
E terapie CAM sò cunsiderate trattamenti non convenzionali. Parechje persone incorporanu un tipu di terapia CAM cum'è parte di a so gestione di MS.
Ci hè una ricerca assai limitata chì valuta a sicurezza è l'efficacità di CAM in MS. Ma tali terapie sò destinate à aiutà à prevene chì a malattia danneghji u vostru sistema nervosu è mantene a vostra salute per chì u vostru corpu ùn senta micca tantu l'effetti di a malatia.
Sicondu un studiu, e terapie CAM più promettenti per MS includenu:
- una dieta bassa in grassu
- supplementi di acidi grassi omega-3
- supplementi à l'acidu lipoicu
- supplementi di vitamina D.
Parlate cù u vostru duttore prima di aghjunghje CAM à u vostru pianu di trattamentu, è assicuratevi di continuà à aderisce à i vostri trattamenti prescritti.
Trattà i sintomi di PPMS
I sintomi cumuni di MS chì pudete sperimentà includenu:
- fatigue
- numbness
- debbulezza
- vertigini
- indebulimentu cugnitivu
- spasticità
- dulore
- squilibriu
- prublemi urinarii
- cambia d'umore
Una grande parte di u vostru pianu di trattamentu generale serà di gestisce i vostri sintomi. Pudete bisognu di una varietà di medicazione, cambiamenti di stile di vita, è trattamenti cumplementari per fà questu.
Medicazioni
Sicondu i vostri sintomi, un duttore pò prescrive:
- rilassanti musculari
- antidepressivi
- medicazione per a disfunzione di a vejiga
- medicazione per riduce a fatica, cum'è modafinil (Provigil)
- medicazione per u dolore
- aiuti à dorme per aiutà cù l'insomnia
- medicazione per aiutà à trattà a disfunzione erettile (ED)
Cambiamenti di stile di vita
Questi cambiamenti di stile di vita puderebbenu fà i vostri sintomi più gestibili:
- Manghjate una dieta sana ricca di vitamine, minerali è antioxidanti.
- Eseguite esercizii di rinfurzamentu di forza per custruisce i musculi è aumentà l'energia.
- Pruvate esercitazione dolce è prugrammi di allungamentu cum'è tai chi è yoga per aiutà cù l'equilibriu, a flessibilità è a coordinazione.
- Mantene una rutina di sonnu adatta.
- Gestite u stress cù massaggi, meditazione, o agopuntura.
- Aduprate dispositivi assistivi per migliurà a qualità di vita.
Riabilitazione
U scopu di a riabilitazione hè di migliurà è mantene a funzione è riduce a fatica. Questu pò include:
- fisioterapia
- terapia occupazionale
- riabilitazione cognitiva
- patulugia linguistica
- riabilitazione prufessiunale
Dumandate à u vostru duttore un riferimentu à specialisti in queste zone.
Purtà si
U PPMS ùn hè micca un tipu cumunu di MS, ma parechji circadori anu sempre esploratu modi per trattà a cundizione.
L'aprovazione 2017 di ocrelizumab hà marcatu un grande passu in avanti perchè hè appruvata per l'indicazione PPMS. Altri trattamenti emergenti, cum'è antiinflamatori è biotina, anu coltu risultati misti in PPMS finu à avà.
Ibudilast hè statu ancu studiatu per i so effetti nantu à PPMS è SPMS. I risultati recenti di un prucessu di fase II mostranu chì provoca alcuni effetti secondari, inclusa a depressione. Tuttavia, era ancu assuciatu cù una percentuale più bassa di atrofia cerebrale.
Parlate cù u vostru duttore se vulete l'infurmazioni più aggiornate nantu à i migliori modi per gestisce u vostru PPMS.