Incuntrà a Donna chì Utilizza u Bicicletta per Prumove l'Uguaglianza di Genere
Cuntenutu
In u 2006, Shannon Galpin - un entrenamentu di atletica è istruttore di Pilates - abbandunò u so travagliu, vende a so casa è si n'andò in l'Afghanistan devastatu da a guerra. Quì hà lanciatu un'organizazione chjamata Mountain2Mountain, destinata à educà è empowering e donne. Ottu anni dopu, u ghjovanu di 40 anni hè statu in Afghanistan 19 volte - è hà fattu tuttu, da a visita di e prigiò à a custruzzione di scole per sordi. Più recentemente, hè tornata à e so radiche di fitness, supportendu a prima squadra naziunale di ciclismu femminile in Afghanistan, furnendu più di 55 biciclette Liv. È avà hè daretu à un'iniziativa chjamata Forza in Numeri, chì utilizza i dui roti cum'è simbulu di a libertà di e donne è un strumentu per a ghjustizia suciale è si lancia in i Stati Uniti è in paesi cunflitti in 2016.
Forma:Perchè avete principiatu l'organizazione Mountain2Mountain?
Shannon Galpin [SG]: A mo surella era stata violata in u so campus universitariu è era statu ancu violata quandu avia 18 anni è quasi uccisu. Eramu à 10 anni di distanza è attaccati à relativamente a stessa età-18 è 20 anni, in dui stati sfarenti, Minnesota è Colorado - è quessa mi hà fattu capì chì u mondu avia bisognu di cambià, è avia bisognu di esse parte di quessa. Sapiu chì avia una visione unica di a viulenza di genere; è ancu esse mamma, vulia chì u mondu fussi un locu più sicuru è megliu per e donne.
Forma:Chì vi hà fattu focalizà a vostra attenzione nantu à l'Afghanistan?
SG: Ancu s'è a viulenza di genere hè accaduta à mè in i Stati Uniti, avemu sti libertà chì e donne ùn anu micca. Allora aghju decisu chì, s'ellu era veramente da capisce questi prublemi, aghju da principià in u locu chì hè ripetutamente classificatu u peghju postu per esse una donna. Vuliu capisce megliu a cultura sperendu micca solu di cambià quì, ma per amparà à influenzà u cambiamentu ancu in casa.
Forma: Sentite chì avete vistu un latu sfarente di ciò chì accade là quì avà chì site statu tante volte?
SG: Di sicuru. Una di e cose chì mi hà cummossu di più hè stata a visita è u travagliu in e prigiò di e donne. Quandu eru in a prigiò di e donne di Kandahar, sò veramente ghjuntu à un puntu di svolta. Hè in a prigiò di Kandahar chì aghju veramente capitu chì a voce conta è chì pussede a nostra storia hè u core di quale simu. Se ùn avemu micca aduprà a nostra voce, allora cumu creamu u cambiamentu?
Forma: Chì pensate chì hà fattu vene?
SG: Parechje di e donne ch'e aghju scontru sò state vittime di stupri è sò state ghjittate in prigiò solu per via di a geografia. Essendu natu in America, eru in un locu assai diversu. Invece d'esse qualcunu chì pò andà in a so vita è avanzà, puderia esse ghjittatu in prigiò per prutege l'onore è esse accusatu di adulteriu. Ci hè stata dinò capita chì a maiò parte di e donne eranu in prigiò è nimu avia mai ascultatu a so storia - micca a so famiglia, micca un ghjudice, nè un avucatu. Hè incredibilmente disempowering. È aghju capitu chì ste donne, chì ùn avianu nisuna ragione per sparte cun mè i so secreti prufondi è scuri, anu sempre spartu e so storie. Ci hè qualcosa di incredibilmente liberatore per sparte a vostra storia, sapendu chì qualcunu stà à sente, è chì a storia camperebbe fora di sti muri. Finalmente anu avutu a furtuna di esse ascoltati. Hè diventatu u filu di tuttu u travagliu chì aghju cuminciatu à fà cù Mountain2Mountain, ch'ellu sia in l'arti o cù atleti.
Forma: Cuntateci cumu si hè implicatu in u ciclismu.
SG: Aghju pigliatu prima a mo bicicletta quì in 2009. Era un esperimentu di spezie per pruvà e barriere di genere chì impediscenu à e donne di andà in bicicletta. Cum'è un ciclistu di muntagna, eru assai eccitatu per esplorà l'Afghanistan. Vuliu vede ciò chì e reazzioni di a ghjente seranu. Sarianu curiosi ? Seranu arrabbiati ? È puderaghju tandu avè un megliu insight per quessa chì e donne ùn ponu micca andà in bicicletta quì? Hè unu di i pochi paesi in u mondu induve hè sempre un tabù. A bicicletta hè diventata un rompicapu incredibile. Eventualmente, in u 2012, aghju scontru un ghjovanu chì facia parte di a squadra naziunale di ciclismo masculinu. Sò invitatu à andà per un passaghju cù a squadra di u zitellu è aghju scontru l'entrenatore, chì aghju scupertu chì era ancu coaching una squadra di ragazze. U mutivu per cui hà principiatu hè perchè a so figliola avia vulsutu cavalcà è cum'è ciclista, hà pensatu: 'hè qualcosa di donne è i masci duverianu esse capaci di fà. ' Allora aghju scontru cù e ragazze è mi sò subitu prumessu di furnisce almenu equipaggiamenti per a squadra, sustene e gare, è aghju continuatu à allenà per sperà sparghjelu in altre pruvincie.
Forma:Chì ci hè di andà in bicicletta cù e ragazze ? Hè cambiatu da u primu viaghju?
SG: A cosa chì hà cambiatu u più da quandu aghju cuminciatu à cavallu cun elli per a prima volta hè a so progressione di abilità. Hanu migliuratu da esse assai instabili, à volte rallentendu abbastanza longu per aduprà i so pedi cum'è pause nantu à u pavimentu per fidà di e so rotture. Vede li cavalcà inseme cum'è una squadra hè enormu. Sfurtunatamente, e petre chì sò ghjittate, l'insulte, i colpi di fionda - chì ùn sò micca cambiati. È ci vole una generazione per cambià. Questa hè una cultura chì ùn hà mai sustinutu e donne. Per esempiu, ci sò assai poche donne chì guidanu in Afghanistan. I pochi chì ricevenu a stessa reazione - chì hè chiaramente l'indipendenza, chì hè chiaramente a libertà, è questu hè ciò chì hè cusì cuntruversu è perchè l'omi reagiscenu. Queste ragazze sò incredibbilmente valenti, perchè sò in prima linea literalmente cambiante cultura.
Forma:Sentite chì avete vistu cresce a fiducia in elli?
SG: Di sicuru. In fattu, una zitella m'hà dettu una storia di cavallu cù u so coach in a vittura chì sustene a squadra mentre stavanu cavalcendu, è tutti questi omi insultavanu e ragazze quandu si tiravanu per fà una pausa. Propiu daretu à ella era statu un carrettu di cibu chì avia ligumi freschi. Pigliò duie mane tamante di rape è cuminciò à scherzosu à batte unu di i tippi. Chì ùn saria mai accadutu prima. Una donna afgana ùn reagisce mai. "Tu basta à piglià" - si sente tuttu u tempu. È hè enormu chì ella ùn l'accetta micca solu.
Forma: Chì hè a più grande lezzione chì avete amparatu?
SG: Per sente più di ciò chì parlate. Hè cusì chì amparate. A seconda lezzione maiò hè chì quandu si tratta di dirittu di e donne, simu purtroppu più simili di quelli chì simu diversi. Cum'è una donna americana, aghju e libertà basiche chì parechje donne in u mondu ùn anu micca. Eppuru, assai di i prublemi chì vedu - chì sò più in i dettagli - sò abbastanza simili. E donne sò culpate per cumu si vestanu si sò violate o attaccate ancu in i Stati Uniti, per esempiu. Ùn pudemu micca spazzà sta viulenza cum'è, "Bè chì succede in Afganistan, perchè di sicuru, hè Afganistan". Innò, succede ancu in i cortili di u Colorado.
[Per sapè cumu participà cù l'urganizazione di Galpin pudete andà quì o donate quì. È per ancu più dettagli, ùn mancate micca u so novu libru Muntagna à Muntagna.]