Meningite fungosa: chì hè, chì sò e cause è i sintomi
Cuntenutu
A meningite fungosa hè una malattia infettiva causata da i funghi, chì hè caratterizata da una infiammazione di e meningi, chì sò membrane chì si trovanu intornu à u cervellu è a medula spinale, chì pò purtà à l'apparizione di sintomi cum'è mal di testa, frebba, nausea è vomitu.
Stu tipu di méningite hè assai raru, ma pò accade in chiunque, specialmente in quelli chì sò immunocompromessi. Pò esse causatu da diversi tippi di funghi, i più cumuni essendu e spezieCryptococcus.
U trattamentu di solitu richiede l'uspitalisazione, induve i farmaci antifungali sò amministrati in a vena.
Cause pussibili
A meningite fungosa hè causata da una infezzione da lieviti, è accade quandu l'infezzione si sparghje in u sangue è attraversa a barriera hematoencefalica, in u cervellu è a medula spinale. Ancu se rara, sta cundizione hè più probabile di accade in e persone cun sistemi immunitari indeboliti, cum'è e persone cun HIV, e persone chì sò sottumessi à trattamenti di u cancheru o cù altri medicamenti, cum'è immunosuppressanti o corticosteroidi.
In generale, i funghi chì causanu a meningite fungica appartenenu à a speziaCryptococcus, chì si pò truvà in u terrenu, in e fece di l'acelli è in legnu in decadenza. Tuttavia, altri funghi ponu esse a causa di a meningite, cum'è u casu di Histoplasma, Blastomyces, Coccidioides o Candida.
Vede altre cause di meningite è cume si prutege.
Chì sò i sintomi
I sintomi chì ponu esse causati da una meningite fungica sò frebba, mal di testa severi, nausea, vomitu, dolore durante a flessione di u collu, sensibilità à a luce, allucinazioni è cambiamenti di cuscenza.
In certi casi, se a meningite ùn hè micca trattata adeguatamente, ponu sorge complicazioni, cume crisi, danni cerebrali o ancu morte.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu si compone di analisi di sangue, testi per u fluidu cerebrospinali è testi di imaging, cume a tomografia computata è a risonanza magnetica, chì permettenu di visualizà infiammazioni pussibuli intornu à u cervellu.
Capite in più dettu cumu si face u diagnosticu di a meningite.
Chì ghjè u trattamentu
U trattamentu di a meningite fungica consiste in l'amministrazione di farmaci antifungali in a vena, cume l'amphotericina B, fluconazole, flucitosina o itraconazole, chì devenu esse effettuate in ospedale, in più di medicinali per migliorà altri sintomi è valutà i segni di miglioramentu in a cundizione generale di a persona.