Menstruazione retrograda: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A menstruazione retrograda hè una situazione in cui u sangue menstruale, invece di lascià l'utru è esse eliminatu per via di a vagina, procede versu e tube di Falloppiu è a cavità pelvica, sparghjendusi senza avè da esce durante a menstruazione. Cusì, frammenti di tessuti endometriali ghjunghjenu à altri organi cum'è ovari, intestini o vesciche aderiscenu à i so muri, crescenu è sanguinanu durante a menstruazione, causendu assai dolori.
Cum'è u tessulu endometriale ùn hè micca eliminatu currettamente, hè cumunu chì a menstruazione retrograda sia in relazione cù l'endometriosi. Tuttavia, hè ancu pussibule chì alcune donne cun menstruazione retrograda ùn sviluppanu endometriosi, chì u so sistema immunitariu hè capace di prevene a crescita di e cellule endometriali in altri organi.
Sintomi di menstruazione retrograda
I sintomi di a menstruazione retrograda ùn sò micca sempre rimarcati, chì hè una cundizione naturale in alcune donne. Tuttavia, in i casi induve a menstruazione retrograda causa endometriosi, sintomi cum'è:
- Menstru più cortu;
- Sanguinamentu senza segni normali di menstruazione cum'è còliche, irritabilità o gonfiore;
- Crampi menstruali intensi;
- Dolore in u fondu di u ventre durante a menstruazione;
- Infertilità.
U diagnosticu di a menstruazione retrograda hè fattu da u ginecologu osservendu i sintomi è esami cum'è ecografia endovaginale è u test di sangue CA-125, chì hè generalmente indicatu per valutà u risicu di a persona di sviluppà, endometriosi, cisti o cancru ovariu, per esempiu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a menstruazione retrograda deve esse indicatu da u ginecologu secondu i segni è i sintomi presentati da a donna è u risicu di endometriosi. Cusì, in a maiò parte di i casi, l'usu di droghe chì inibiscenu l'ovulazione o l'usu di a pillula contraccettiva pò esse indicatu.
D'altra parte, quandu a menstruazione retrograda hè legata à l'endometriosi, u trattamentu pò indicà l'usu di farmaci antiinfiammatori è antidolorifici per alleviare i sintomi di a malattia. In certi casi, pò esse necessariu induce a ménopause per cuntrullà l'endometriosi o eseguisce chirurgia per curregge i prublemi in e tube di Falloppiu evitendu u riflusu di sangue menstruale in a regione addominale.