Tigna Fungoid: chì hè, sintomi è cumu si faci u trattamentu
Cuntenutu
- Surghjente: Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Diagnosticu di micosi fungoides
- Principali sintomi
A micosia fungoide o u linfoma cronicu di e cellule T hè un tipu di cancheru caratterizatu da a presenza di lesioni cutanee chì, s'ellu ùn sò trattate, si sviluppanu in l'organi interni. Mycosis fungoides hè un tipu raru di linfoma non-Hodgkin, chì hè un tipu di linfoma caratterizatu da nodi linfatichi allargati. Amparate più nantu à u linfoma non Hodgkin.
Malgradu u so nome, a micosi fungoide ùn hà nunda à chì vede cù i funghi, dunque ùn hè micca contagiosa è ùn hè micca trattata cun antifungali, ma piuttostu cù radioterapia o corticosteroidi topichi secondu u stadiu di a malatia.
I primi sintomi di micosi fungoidi sò lesioni nantu à a pelle chì si ponu sparghje in tuttu u corpu, ma chì sò difficiule da diagnosticà.
Surghjente: Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a micosi fungoidi hè fattu secondu l'orientazione di l'oncologu o ematologu è dipende da u stadiu di a malattia, chì pò esse fattu cù chemio o radioterapia è l'usu di corticosteroidi topici.
U trattamentu per stu tipu di linfoma deve esse iniziatu u più prestu pussibule, postu chì evolve rapidamente è u trattamentu in e fasi più avanzate hè più difficiule.
Diagnosticu di micosi fungoides
U diagnosticu di micosi fungoidi pò esse fattu da un dermatologu attraversu esami di a pelle, cum'è a biopsia. Tuttavia, in a fase iniziale di a malattia hè difficiule di valutà i risultati concretamente, è u duttore deve monitorà i pazienti è cù u scopu di verificà s'ellu ci hè un'evoluzione di e lesioni è altri sintomi. Capite cumu si face l'esame dermatologicu.
U diagnosticu pò ancu esse fattu da un ematologu per mezu di analisi di sangue, chì indicanu un aumentu di u numeru di leucociti è anemia, è a biopsia tissutale deve esse ancu eseguita. Vede ciò chì hè a biopsia è à chì serve.
Per monitorizà u sviluppu di a malatia è a risposta à u trattamentu, u duttore pò ancu dumandà una biopsia di a pelle, in più di a tomografia di u pettu, di l'addome è di a pelvis.
Principali sintomi
I sintomi principali di micosi fungoidi sò:
- Spots nantu à a pelle;
- Pruritu;
- Peeling di a pelle;
- Sviluppu di nodi sottu à a pelle;
- Pelle secca;
- Aumentazione di limfociti in u test di sangue.
Sti sintomi si prisentanu principalmente in e persone di più di 50 anni è in l'omi. I sintomi di micosi fungoidi cumincianu cum'è un prucessu infiammatorio ma subitu dopu si trasformanu in un prucessu neoplasticu.