Mini mentale: Esaminazione di u statu mentale
Cuntenutu
- Cumu l'esame hè fattu
- 1. Orientazione
- 2. Ritenimentu
- 3. Attenzione è calculu
- 4. Evucazione
- 5. Lingua
- Cumu calculà u risultatu
U mini esame di statu mentale, uriginale cunnisciutu cum'è Mini Esame di Statu Mentale, o solu Mini Mental, hè un tippu di test chì permette di valutà rapidamente a funzione cognitiva di una persona.
Cusì, stu test pò esse adupratu micca solu per valutà se qualcunu hà una compromissione cognitiva, ma ancu per valutà a funzione mentale di l'anziani cun demenza cù u tempu. Cù sta valutazione, hè pussibule valutà u risultatu di u trattamentu, per esempiu, postu chì se u risultatu migliora, hè un segnu chì u trattamentu hà un impattu pusitivu.
Cumu l'esame hè fattu
U mini esame di statu mentale valuta 5 grandi settori di funzione cognitiva, chì includenu orientazione, ritenzione, attenzione è calculu, evucazione è lingua.
Ogni zona hà un inseme di dumande chì, se risposte currettamente, aghjunghjenu 1 puntu per ogni risposta ghjusta:
1. Orientazione
- Chì annu hè?
- In chì mese simu?
- Chì ghjornu di u mese hè?
- In chì stagione simu?
- Chì ghjornu di a settimana simu?
- In chì paese simu?
- In chì statu / distrettu vive?
- Induve vivi?
- Induve simu avà?
- Chì pianu simu?
Per ogni risposta curretta, 1 puntu deve esse attribuitu.
2. Ritenimentu
Per valutà a ritenzione, duvete dì 3 parolle sfarente à a persona, cum'è "Pera", "Cat" o "Ball" è dumandà à a persona di memorizzarle. Dopu qualchì minutu, a persona deve esse dumandata di ripete e 3 parole è per ogni parolla curretta, 1 puntu deve esse datu.
3. Attenzione è calculu
L'attenzione è u calculu ponu esse valutati aduprendu una tecnica simplice chì cunsiste à dumandà à a persona di cuntà in daretu da 30, sottraendu sempre 3 numeri. Duvete dumandà almenu 5 numeri, è per ogni dirittu assignate 1 puntu.
Se a persona faci un sbagliu in a sottrazione, unu deve cuntinuà à sottrae i 3 numeri da u numeru chì hè statu datu cum'è sbagliatu. Tuttavia, solu un errore deve esse permessu quandu si sottrae.
4. Evucazione
Questa valutazione deve esse fatta solu se a persona si ricorda di e 3 parole in u test di "ritenzione". In questu casu, duvete dumandà à a persona di dì dinò e 3 parole. Per ogni parolla curretta, 1 puntu deve esse datu.
5. Lingua
In questu gruppu parechje dumande devenu esse poste:
a) Mustrate l'orologio è dumandate "Cumu si chjama questu?"
b) Mustrate una matita è dumandate "Cumu si chjama questu?"
c) Chiedi à a persona di ripete a frasa "U surci roie u tappu"
d) Chiede à a persona di seguità l'ordini "Vi daraghju una carta. Quandu vi daraghju a carta, pigliate cù a manu destra, piega a metà è mettila in terra". Date 1 puntu per ogni azzione ben eseguita: pigliate cù a vostra manu diritta, pieghjate a carta è mettitela in terra.
e) Mustrate una carta cù qualcosa scrittu per a persona è dumandate di leghje è di fà l'ordine simplice nantu à a carta. L'ordine pò esse "Chiudite l'ochji" o "Aprite a bocca", per esempiu. Dà 1 puntu se a persona a faci currettamente.
f) Chiedi à a persona di scrive una frase. A frasa deve cuntene almenu 1 sughjettu, 1 verbu è avè un sensu. Un puntu deve esse datu se a frase hè curretta. L'errori di grammatica o di ortografia ùn devenu micca esse cunsiderati.
g) Copia stu disegnu:
Per cunsiderà a copia di u disegnu curretta, i 10 anguli devenu esse presenti è l'imaghjini devenu attraversà in 2 punti, è 1 puntu deve esse assignatu, se accade.
Cumu calculà u risultatu
Per cunnosce u risultatu di a prova, aghjunghje tutti i punti ottenuti durante a prova è poi paragunate cù l'intervalli sottu. A persona hè cunsiderata chì hà un indebulimentu cognitivo quandu u puntu hè uguale o menu di:
- In analfabeta: 18
- In e persone cù scola trà 1 è 3 anni: 21
- In e persone cù scola trà 4 è 7 anni: 24
- In e persone cù più di 7 anni di scola: 26
I risultati varienu secondu a scola, chì alcune dumande ponu esse risposte solu da e persone cun qualchì educazione formale. Cusì, sta divisione aiuta à assicurà chì u risultatu sia u più adattu.