Fibroidi in gravidanza: risichi pussibuli è cumu hè u trattamentu
Cuntenutu
In generale, una donna pò esse incinta ancu s'ella hà un fibru, è di solitu ùn pone rischi per a mamma o u zitellu. Tuttavia, quandu una donna hè incinta di un fibroma, pò causà sanguinamentu, per via di cambiamenti ormonali tipichi di a gravidanza, chì pò fà ingrandà u fibroid.
I sintomi in a gravidanza si presentanu solu quandu ci sò fibruidi numerosi, numerosi o in l'utru, è questu pò ancu diventà una gravidanza risicata. U trattamentu principale fattu hè u riposu è l'usu è medicazione analgésica, cum'è paracetamol è ibuprofene.
Rischi di fibromi in gravidanza
In generale, u fibru in gravidanza ùn hè micca seriu, ma ponu cumparisce cumplicazioni in a donna chì hà un grossu fibru, soprattuttu s'ellu hè situatu in l'utru, cum'è u casu di u fibru intramuru. I risichi ponu esse:
- Dolore addominale è còliche, Chì pò cumparisce à ogni mumentu durante a gravidanza;
- Abortu, accade in u primu trimesteru di a gravidanza, perchè alcuni fibromi ponu causà un sanguinamentu pesante;
- Abrupt placentariu, in casi di fibromi chì occupanu u situ o impediscenu a fissazione di a placenta nantu à u muru di l'utru;
- Limitazione di a crescita di u zitellu, per fibromi assai grossi chì occupanu o spingenu l'utru;
- Nascita prematura, perchè u partu pò esse anticipatu in grossi fibromi, chì causanu sanguinamenti è crampi.
I pochi casi in i quali si trovanu queste situazioni sò più dilicati è devenu esse bè monitorizati da l'ostetricu, cun cunsultazioni più frequenti è cun più esami, cum'è ecografia.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn hè micca sempre necessariu di trattà u fibruide in gravidanza, ma, in ogni casu, u riposu è l'usu di medicazione analgésica, cum'è paracetamol o ibuprofene, sò indicati per e donne chì presentanu sintomi di dolore è sanguinamentu ligeru.
A cirurgia per caccià u fibromu pò esse indicata durante a gravidanza, è pò esse fatta da u ventre o da a vagina. Hè generalmente indicatu in i casi di fibromi chì causanu dolore è sangu persistente o chì sò abbastanza grandi per causà rischi per u zitellu o a donna. Ma ancu in questi casi, a decisione trà a realizazione di a chirurgia deve esse presa quandu u risicu di chirurgia hè menu di u risicu di u fibroid restendu in l'utru.
Capite megliu i segni è i sintomi di u fibru, è cumu si ponu trattà.
Cumu hè a consegna
Siccomu in a maiò parte di i casi ùn ci hè risicu per a mamma o u zitellu, a consegna pò esse normale, in particulare in e donne cù fibromi chjuchi è pochi sintomi. A cesariana pò esse indicata da l'ostetrica in i casi di donne incinte cù fibromi chì:
- Sanguinatu o sò in risicu di sanguinà, pruvucendu una più grande probabilità di sanguinamentu à a nascita;
- Sò assai dolorosi, causendu dolore è suffrenza à a donna durante u partu;
- Piglia assai spaziu in l'utru, rendendu difficiule à u zitellu di parte;
- Si tratta di una grande parte di u muru di l'utru, rendu difficiule o alterendu a so cuntrazione.
A scelta di u tipu di consegna pò esse discuta in persona cù l'ostetricu, tenendu in contu a dimensione è a situazione di u fibru, è ancu u desideriu di a donna d'avè un parto normale o cesareu.
Un vantaghju di avè una cesariana hè a pussibilità di caccià u fibruide durante a consegna, soprattuttu s'elli sò fora di l'utru.