Montel Williams nantu à MS è Traumatic Brain Injury
Cuntenutu
- TBI: Suffre in silenziu
- E similarità trà TBI è MS
- Pruvenzi di ferita cerebrale
- U diagnosticu chì hà iniziatu tuttu
- Battendu e probabilità ... è u calore
- Predicà u putere di l'alimentu
- E parolle di saviezza di Williams
- Risorse è più lettura
In parechji modi, Montel Williams sfida a descrizzione. À 60 anni, hè vibrante, francu, è vanta una longa è impressiunante lista di crediti. Ospitante di talk show rinumatu. Autore. Imprenditore. Ex Marine. Sottumarinu di marina. Snowboarder. Sopravvissutu à a sclerosi multipla. È avà, u so ultimu rolu hè un difensore feroce per una ferita traumatica cerebrale (TBI).
Healthline hè statu recentemente pusatu cun Williams per discutere di prublemi di salute è di passioni persunali chì sò diventati u puntu focale di a so vita prufessiunale. Marzu accade ancu di esse u Mese di Cuscenza di e Cerebbi è quandu site in traccia di sapè, sensibilizà a ghjente hè diventata a missione di Montel.
TBI: Suffre in silenziu
U mumentu chì dumandate à Williams nantu à TBI, si lancia in numeri. È i numeri sò soberbanti: "In i Stati Uniti solu avà - soffrenu ogni ghjornu - sò ben più di 5,2 milioni di persone chì anu una forma di ferita cerebrale concussiva o traumatica. Ogni ghjornu 134 persone morenu per via di una ferita cerebrale cumusa o traumatica. U costu annuale in u 2010 era di 76,5 miliardi di dollari, cumprendu 11,5 miliardi di dollari in costi medichi diretti è 64,8 miliardi di dollari in costi indiretti. Tuttu hè basatu annantu à a perdita di salarii, a produtività, è questi tipi di cose ... Avemu un assassinu silenziu in America chì mette pressione nantu à ogni livellu di a nostra sucietà. Hè per quessa chì un mese cum'è questu mese hè cusì impurtante ".
Per parechji, u terminu "TBI" tende à cunvucà l'imaghjini di quelli chì i so corpi sò esposti à l'estremi, cum'è ghjucatori di football o suldati chì anu vistu u serviziu attivu. Cum'è ellu stessu anzianu militare, a prevalenza di TBI in i veterani hè una grande parte di u quadru per Williams. Ma hè ancu prestu à rimarcà chì u TBI pò esse causatu da qualsiasi colpu, colpu o scossa in testa chì perturba a funzione normale di u cervellu. Inizialmente, ùn pò micca causà nunda altru chì cunfusione o una breve perdita di cuscenza. Ma pò diventà più severu cù u tempu. Williams hè diventatu bellu versatu nantu à u tema è u descrive cusì: "Pudete avè una perdita totale di cuscenza, ma quandu si svegliate pudete avè cose cum'è perdita di memoria è dopu, sintomi assai lievi cum'è tingling o intorpidimentu o cattivu equilibriu , cose chì puderete pensà, oh si ne anderà solu, ma ùn si ne vanu ".
I sintomi progressivi ponu andà da mal di testa à oscillazioni d'umore finu à soni in l'arechje. Sicondu Williams è basatu nantu à u so travagliu cù l'Associazione di Brain Injury Association of America, "Ci sò più di 300.000 persone à l'annu chì anu accadutu è ùn mancu fà verificà. Si finiscenu à u duttore sei è sette mesi dopu per via di sintomi residuali. Hè per quessa chì hè cusì impurtante chì a ghjente sia attenta ".
E similarità trà TBI è MS
Williams ammette ancu ch'ellu hà ragioni persunali per u so interessu in TBI. "Quandu si feghja u cervellu di una persona chì hà MS, u so cervellu hè truffatu di cicatrici, perchè a maiò parte di a ghjente ùn capisce mancu chì MS significa sclerosi multipla, chì in latinu significa cicatrici multiple. Avemu parechje cicatrici in tutta a materia grisa o a materia bianca in u nostru cervellu, è e nostre corde spinali ".
Williams spera chì a difesa di a ricerca è di u trattamentu in u mondu di e traumatic cerebral injury aprirà porte à a scuperta è speranza per e persone cun SM è altre malatie demielinizanti. Unu di i modi per ghjucà a so parte hè favurendu l'accessu à e prove.
Pruvenzi di ferita cerebrale
Esistenu prove cliniche, è Williams vole rende più faciule per e persone di truvà li. Hà creatu BrainInjuryTrial.com, per permette à e persone di andà in ligna è di vede s'elli, o una persona cara, puderanu qualificassi per participà à un prucessu clinicu basatu annantu à i so sintomi.
Di novu, a storia daretu à l'impresa hè persunale. Sei anni è mezu fà, Williams hè stata invitata à participà à un prucessu à l'Università di Wisconsin. L'accredita d'avè aiutatu à gestisce u so MS in modi novi, assai efficaci. Per ellu, era un cambiamentu di ghjocu.
"Ci sò prucessi chì sò in corsu avà chì sò in terza fase chì anu dimustratu a speranza di dà sollievu à i pazienti. Puderete ancu participà à un prucessu avà chì vi puderia aiutà avà, sei anni, trè, quattru, cinque anni prima chì qualcunu abbia a pussibilità d'esse aiutatu. Sì qualchissia m'hà dettu ch'e puderia piglià cinque anni di attesa, sò in. Perchè soffriraghju per altri cinque anni se pudessi esse in punta è esse ancu rispunsevule di dà speranza à tanti altri? "
U diagnosticu chì hà iniziatu tuttu
In 1999, Montel Williams hè statu diagnosticatu di sclerosi multipla. In i so parolle, "Aghju avutu probabilmente MS da u 1980, è ùn era micca solu diagnosticatu bè, cusì dicemu chì l'aghju da 40 anni". Cum'è parechji, a prima cosa ch'ellu hà fattu hè stata di leghje tuttu ciò ch'ellu pudia mette in manu nantu à MS.
"Un situ web parlava di speranza di vita, è hà dettu per un maschiu afroamericanu, riduce l'aspettativa di vita in ogni locu trà 12 è 15 per centu. Questu era 2000, allora stò guardendu questu è pensendu, hà dettu chì l'aspettativa di vita di un maschiu afroamericanu in quellu tempu era 68 1/2. Se a vita hè ridutta di 15 per centu, questu seria 9,2 anni di pausa di 68 anni. Hè 59.1. Ciò significa chì sarei mortu avà. Aghju 60 anni. À u mumentu quandu aghju intesu quessa, ciò mi hà datu solu nove anni à campà. Sò cum'è, site pazzu? Chì ùn accade micca ".
Battendu e probabilità ... è u calore
Qualchissia chì sà di Montel Williams sà ch'ellu hè un omu in missione. Oghje, a so missione hè di mantene si in bona salute è aiutà l'altri à fà a listessa cosa, sia facilitendu l'accessu à e prove cliniche o lancendu u so Living Well cù i prudutti Montel. È in casu chì vi dumandavate, pratica veramente ciò ch'ellu predica. "Aghju una campagna quist'annu, si chjama" Six Pack à 60 ", è credimi, ne aghju unu è più. Sò snowboard. Quist'annu solu, aghju dighjà 27 ghjorni è guasi 30 ghjorni, è aghju da ottene altri sette o ottu prima di a fine di a stagione. Probabilmente anderaghju à fà u snowboard in Cile st'estate ".
Ironicamente, hè stata a so diagnosi di MS chì hà inizialmente messu in snowboard. "Quandu aghju avutu a diagnosi di MS per a prima volta, aghju avutu una aversione à u calore veramente estrema. Ogni volta chì a temperatura superava i 82 gradi, aghju avutu à lascià l'America di u Nordu. Andava in Sudamerica è passava l'estate in l'invernu in Santiago, Cile. Aghju fattu solu pensà di fà qualcosa, è aghju appena intrutu in snowboard quandu avia più di 45 anni. Aghju cuminciatu solu à fà qualcosa à u fretu. Hè cusì liberante. In realtà aghju amparatu à fà lu guasgi cum'è snowboarder handicappatu. Aviu avutu qualchì problema seriu di flexore di l'anca sinistra. E mo cavichje ùn anu micca travagliatu cum'è a maiò parte. Per via di stu protocolu è di sta cosa particulare chì aghju fattu cù u dispositivu Helios, questu m'hà restituitu u mo corpu ".
Predicà u putere di l'alimentu
Se pensate chì Williams sia appassiunatu di fitness, ghjustu da principiallu nantu à u tema di l'alimentu. Cum'è parechji chì campanu cun cundizioni cronichi, hè intimamente cuscente di u putere chì a nutrizione hà nantu à u corpu.
"Trenta per centu di a vostra salute hè in e vostre mani, u palmu di a manu basatu nantu à ciò chì mette in bocca, basatu nantu à u modu di muvimentu di quella palma in una forma di esercitazione, è u modu in cui si mette in realtà sopra a bocca à manteniti sanu da urlà è urlà è quelle cose, è verificatevi emotivamente. Trenta per centu di cumu si sente, pudete cuntrollà. Cumu ùn osate micca piglià a respunsabilità per quellu 30 per centu? "
"U mo 30 per centu per mè hè 70 per centu. Provu à impattu ogni aspettu di a mo vita ogni secondu di a ghjurnata in cumu mi sentu. Verificu cù e mo emozioni. Aghju verificatu cun elli. Se ci vole à medità à mezu ghjornu, a faraghju. Tuttu ciò chì possu fà per riduce u stress è l'infiammazione, l'aghju da fà, è mentre a facciu, hà un impattu nantu à a qualità di a mo vita ".
«In questu momentu, facciu assai frullati è scossi. Manghju ogni ghjornu una scossa di proteine cù anguria, mirtilli, spinaci, è una banana, cù qualchì proteina in polvere. Hè nurmalmente u mo pranzu di colazione ogni ghjornu. Avà aghju cambiatu a mo dieta un pocu, perchè aghju da principià a carica frontale. Quandu avete superatu l'età di 60 anni, è duverebbe davveru principià questu quandu site in 50 anni, l'avemu veramente tuttu sbagliatu in a nostra sucietà. Manghjemu una colazione moderata, un pranzu mediu, è una cena veramente grande. Manghjemu male. Duvemu tutti manghjà una colazione assai larga, è manghjà di più tutta a mattina. Chì alimenta a vostra ghjurnata. Un pranzu moderatu è una cena assai chjuca, è quella cena duveria esse cunsumata prima di 5 ore è mezu, 6 ore, perchè duvete permettesi almenu cinque ore trà u tempu chì manghjate è u tempu chì andate à dorme. Permetterà à l'alimentu di passà in u vostru colon è esce da u stomacu, cusì cose cum'è l'indigestione si fermanu è cumincianu à andassine ".
E parolle di saviezza di Williams
Quandu ci hè dumandatu a so filusufia di campà una vita felice è sana, Williams dice questu: "Lanciate u paradigma ... in a mo terza intervista dopu a mo diagnosi cù MS, aghju dettu chì hè veramente una benedizione. Hè una benedizzione perchè unu, mi ferà cunnosce più à mè di ciò chì mai sapia in a mo vita, perchè ùn seraghju mai definitu da MS. Pò avè MS, MS ùn mi avrà mai. À u listessu tempu, à a fine di a ghjurnata, se travagliu veramente duru, puderia riesce questu megliu per tutti l'altri cù a mo malattia. Chì lascita seria megliu di lascià in a vita chè di sapè quandu site partutu, avete fattu a vita megliu per l'altri?
Risorse è più lettura
- Per saperne di più infurmazioni nantu à a ferita traumatica di u cervellu, andate à l'Associazione Brain Injury of America.
- Scaricate l'app MS Buddy per cunnetta cù l'altri chì anu MS.
- Verificate ciò chì dicenu i bloggers MS. Healthline "I Miglii Blog di Sclerosi Multipla di l'annu" vi farà principià.
- Per più infurmazione nantu à a difesa di MS, andate à a Società Naziunale MS.