Mucus cervicale: chì hè è cumu varia in u ciculu
Cuntenutu
- 1. Principiu di u ciclu menstruale
- 2. Dopu a menstruazione
- 3. Periudu fertili
- 4. Dopu à u periodu fertili
- Cambiamenti di mucus per tutta a vita
- 1. Gravidanza
- 2. Postpartu
- 3. Ménopause
- Cumu valutà u mucus cervicale
- Cambiamenti pussibuli
U mucus cervicale hè una secrezione liquida prodotta da u collu di l'utru è chì pò esse espulsa attraversu u vaginu, apparisce in a biancheria intima cum'è un tipu di scarica trasparente, bianca o ligeramente giallastra, senza odore, essendu una secrezione naturale di u corpu.
Questa secrezione cuntene anticorpi chì impediscenu chì i batteri è i virus entrinu in l'utru, mantenendulu sanu. Inoltre, u mucus cervicale aumenta a lubrificazione, prutegge i sperma da l'ambiente acidicu di a vagina è aiuta i sperma à ghjunghje à l'utru durante u periodu fertile.
Quandu a scarica vaginale hà un culore, un odore, una consistenza più spessa o diversa di l'usu, pò indicà a presenza di un prublema è hè per quessa chì hè impurtante cunsultà un ginecologu per valutà megliu, fà testi è guidà u trattamentu adattatu.
U mucus cervicale pò avè caratteristiche diverse secondu ogni fase di u ciclu mestruale, cume:
1. Principiu di u ciclu menstruale
U principiu di u ciclu menstruale hè u primu ghjornu di a menstruazione è l'ormoni estrogeni è progesterone chì regulanu u ciclu menstruale è a produzzione di mucus cervicale sò bassi è, dunque, in questa fase, chì pò durà da 1 à 5 ghjorni, a quantità di u mucus cervicale hè assai bassu è ùn pò esse percepitu.
2. Dopu a menstruazione
Subitu dopu à a menstruazione, generalmente da u 6u à u 9u di u ciclu menstruale, a quantità di estrogeni cumencia à cresce ma a pruduzzione di mucus cervicale hè sempre bassa è a vagina di solitu pare esse più secca in questa tappa.
3. Periudu fertili
U periodu fertile hè l'inseme di 6 ghjorni chì sò intornu à l'ovulazione è di solitu principia trà 10 à 14 ghjorni dopu u primu ghjornu di a menstruazione. Amparate à calculà u ghjornu di l'ovulazione.
À u principiu di sta fasa, ci hè una crescita graduale di l'estrogeni è a produzzione di mucus cervicale chì pare più spessa, appiccicosa è biancastra. In i ghjorni di l'ovulazione, a vagina diventa più umida è u mucus cervicale diventa più cristallinu, trasparente è elasticu, simile à u biancu d'ove, è dunque, a presenza di questu mucus indica chì a donna hè fertile.
U mucus cervicale in u periodu fertile hè impurtante per aumentà a lubrificazione di a vagina è aiutà i sperma à entre in u canale vaginale per ghjunghje à l'ovu, facilitendu a fecundazione.
L'analisi di e caratteristiche di u mucus cervicale hè largamente adupratu per indicà u periodu fertile è sta analisi hè chjamata metudu di mucus cervicale o metudu Billings. Vede cumu aduprà u metudu Billings.
4. Dopu à u periodu fertili
Dopu à u periodu fertili finu à a prossima menstruazione, ci hè un aumentu di progesterone, un ormone chì prepara l'utru per una possibile gravidanza è i livelli di estrogeni diminuiscenu. À questu stadiu, a quantità di mucus cervicale hè assai bassa o assente è pò sembra più appiccicosa o appiccicosa.
Cambiamenti di mucus per tutta a vita
Oltre à u ciclu menstruale, u mucus cervicale pò cambià ancu secondu u stadiu di a vita di una donna:
1. Gravidanza
U mucus cervicale in gravidanza diventa più spessore è biancastru per via di cambiamenti ormonali normali durante stu periodu. Cusì, forma una barriera chì serve da difesa per impedisce à i batteri o altri microorganismi di sviluppassi in l'utru è di creà complicazioni durante a gravidanza. Verificate altri cambiamenti chì accadenu in u corpu di a donna incinta, per adattassi à l'arrivu di u zitellu.
2. Postpartu
Dopu à a consegna, ci hè un prucessu naturale in u corpu per eliminà i resti di sangue, mucus è tessuti da a placenta per 3 à 6 settimane, chì hè a fase di cuntrazioni di l'utru per tornà à a so dimensione normale.
À questu stadiu, u mucus vaginale hà caratteristiche specifiche secondu u periodu post-partum, di solitu mostrendu sangue durante i primi ghjorni, diventendu brunastru cù splusioni sanguinose da u 3u à u 10u ghjornu è giallasciu o biancastru da u 10u ghjornu. Vede altri cambiamenti in u corpu in u periodu postpartum.
Hè impurtante di seguità sempre cù u ginecologu per assicurà una bona ripresa in u periodu postpartum.
3. Ménopause
A menopausa hè marcata da a fine di a fase riproduttiva di a donna è si face perchè l'ovari smettenu di pruduce estrogeni è, dunque, a produzzione di mucus cervicale diminuisce è a vagina diventa più secca. Inoltre, ancu se pocu, u mucus pò diventà più grossu è l'odore pò cambià. Dunque, u seguitu cun un ginecologu deve esse fattu per valutà i cambiamenti in u mucus cervicale durante a menopausa è a necessità di sostituzione ormonale o di altri trattamenti. Verificate altri cambiamenti chì si verificanu in a menopausa.
Cumu valutà u mucus cervicale
Per valutà u mucus cervicale a donna deve esse nuda è inserisce u dettu indice in a vagina per osservà a secrezione di quella regione. Quandu si caccia u ditu, si deve nutà sì u mucus hè prisente in quantità sufficiente è s'ellu hè elasticu o micca. L'ideale per esse incinta hè di avè una bona quantità di mucus è chì sia elastica.
A valutazione di u mucus cervicale ùn deve esse usata cum'è metudu contraceptivu per prevene a gravidanza perchè u mucus pò subisce variazioni chjuche in tuttu u ciculu, rendendu a so valutazione esatta difficiule. Scuprite altre opzioni per i metudi contraccettivi chì ponu esse più sicuri è più efficaci.
Cambiamenti pussibuli
Alcune donne chì anu difficultà à stà incinte ponu avè un mucus cervicale assai spessu in tuttu u ciclu, chì impedisce u muvimentu di i sperma è, dunque, duverebbe cercà un ginecologu per inizià u trattamentu adattatu.
Inoltre, u mucus cervicale pò avè una consistenza più spessa quandu i contraccettivi sò aduprati perchè l'ovulazione è i cambiamenti ormonali normali in u ciclu mestruale ùn si verificanu.
Altre situazioni chì ponu cambià a cunsistenza, u culore, u vulume è l'odore di u mucus cervicale sò cambiamenti ormonali, cambiamenti in a flora batterica di a vagina o infezioni di trasmissione sessuale, per esempiu. Sti cambiamenti ponu causà seculi vaginali è devenu sempre esse valutati da u ginecologu. Scuprite ciò chì significa ogni culore di secrezione vaginale.