E Mie Emuzione Mi anu Causatu Dolore Fisicu
![I MIEI MASSAGGl VI FARANNO M0RIRE DI PlACERE | Hitman - ep. 03 [ITA]](https://i.ytimg.com/vi/61QQt3ReIyA/hqdefault.jpg)
Cuntenutu
- Capiscendu fo un diagnosticu m'hà lasciatu circà
- A cunnessione mente-corpu hè assai reale
- Indirizzà a mo salute mentale m'hà aiutatu à guarisce
- À a fine, sò grata per ciò chì aghju amparatu nantu à a mo salute
Un dopu meziornu, quandu eru una ghjovana mamma cù un zitillù è un criaturu à pocu settimane, a mo manu dritta hà cuminciatu à tinghje mentre aghju messu a lavanderia. Aghju pruvatu à mette lu fora di a mo mente, ma u zinzicu persiste per tutta a ghjurnata.
I ghjorni passavanu, è più attenzione aghju pagatu u zinzicu - è più aghju cuminciatu à preoccupassi per a so pussibile causa nefasta - u più implacabile hè diventata a sensazione. Dopu à una settimana circa, u zinzicu hà cuminciatu à sparghje. Avà u sentia in u mo pede dirittu.
In pocu tempu, ùn era micca solu tingling. E musculature drammatiche, imbarazzanti, saltavanu sottu à a mo pelle cum’è corde di pianu ripiccate è ribombanti. A volte, zaps elettrichi mi lampavanu e gambe. È, u peghju di tutti, aghju cuminciatu à sperimentà un dolore musculu prufondu è sordu in tutti i membri chì sò venuti è andati cum'è imprevedibile cum'è u prugramma di a sunnita di u mo zitellu.
Quandu i mo sintomi avanzavanu, aghju cuminciatu à panicu. A mo ipocondria di tutta a vita hè fiurita in qualcosa di più focalizatu è militante - qualcosa menu cum'è preoccupazione è più cum'è ossessione. Aghju cercatu l'internet per e risposte à ciò chì puderia causà sta strana serie di eventi fisici. Era a sclerosi multipla? O puderia esse ALS?
Grandi porzioni di a mo ghjurnata, è di a mo energia mentale, sò diventate cunsacrate à ridicà per cause putenziali per questi strani prublemi fisichi.
Capiscendu fo un diagnosticu m'hà lasciatu circà
Benintesa, aghju visitatu ancu u mo duttore. Dopu a so raccomandazione, aghju fattu appuntamentu cun un neurologu, chì ùn avia micca spiegazioni per mè è m'hà mandatu à un reumatologu. U reumatologu hà passatu 3 minuti cun mè prima di dichjarà definitivamente chì tuttu ciò chì aghju avutu, ùn era micca in u so scopu di pratica.
Intantu, u mo dulore hà continuatu, senza calà, senza spiegazioni. I numerosi test di sangue, scansioni è prucedure sò tornati normali. In totale, aghju finitu per visità nove praticanti, chì nisunu di i quali puderia determinà una causa per i mo sintomi - è chì nessunu di i quali sembra propensu à mette assai sforzu in u compitu.
Infine, a mo infermiera praticante mi hà dettu chì, in mancanza di prove conclusive, chjamaria i mo sintomi fibromialgia. Ella m'hà mandatu in casa cù una ricetta per una droga comunemente aduprata per curà a malattia.
Aghju lasciatu a sala d'esame devastata, ma ùn sò micca disposti à crede stu diagnosticu. Avia lettu annantu à i segni, i sintomi è e cause di a fibromialgia, è sta cundizione ùn sembrava micca fiducia à a mo sperienza.
A cunnessione mente-corpu hè assai reale
In u fondu, avia cuminciatu à sente chì ancu se i mo sintomi eranu intensamente fisichi, forse a so origine ùn era micca. Dopu tuttu, ùn eru micca cecu per u fattu chì ogni risultatu di teste hà indicatu chì eru una ghjovana "sana".
A mo ricerca in Internet m'hà purtatu à scopre u mondu menu cunnisciutu di a medicina mente-corpu. Avà suspettava chì u prublema daretu à u mo stranu dulore locomotivu puderia esse e mo emozioni.
Ùn era micca persu per mè, per esempiu, chì a mo ossessione per i mo sintomi paria alimentà u so focu, è ch'elli avianu cuminciatu durante un periodu di stress enorme. Non solu eru a cura di dui zitelli à pocu pressu di dorme, avia persu una carriera prumessa per falla.
In più, sapia chì c'eranu prublemi emotivi persistenti di u mo passatu chì avia spazzatu sottu u tappettu dapoi anni.
Più leghju nantu à cumu u stress, l'ansietà, è ancu a rabbia di longa durata si pudianu manifestà in sintomi fisichi, più mi ricunnoscevu.
L'idea chì l'emozioni negative ponu causà sintomi fisichi ùn hè micca solu woo-woo. Parechji cunfermanu stu fenomenu.
Hè intrigante è inquietante chì, per tuttu l'enfasi di i mo duttori nantu à a medicina basata nantu à l'evidenza, nimu di elli ùn hà mai suggeritu questa cunnessione. S'elli avianu solu, puderia esse statu risparmiatu mesi di dulore è angoscia - è sò sicuru chì ùn averia micca finitu cun l'aversione à i duttori chì mi afflitta finu à oghje.
Indirizzà a mo salute mentale m'hà aiutatu à guarisce
Quandu aghju cuminciatu à fighjà attente à e mo emozioni in relazione à u mo dolore, sò apparsu mudelli. Benchì aghju raramente sperimentatu episodi di dolore in mezu à una situazione altamente stressante, mi sentia spessu e ripercussioni u ghjornu dopu. A volte, solu l'anticipazione di qualcosa spiacevule o di produzzione d'ansietà era abbastanza per suscità pene in i mo bracci è e gambe.
Aghju decisu chì era ora di affruntà u mo dolore crònicu da un puntu di vista mente-corpu, allora sò andatu à un terapeuta chì m'hà aiutatu à identificà e fonti di stress è rabbia in a mo vita. Aghju ghjurnale è meditatu. Aghju lettu ogni libru mentale-incontra-salute-fisica chì puderia mette in manu. È aghju rispostu à u mo dulore, dicenduli chì ùn avia micca pussessu di mè, chì ùn era micca veramente fisicu, ma emotivu.
Pocu à pocu, quandu aghju utilizatu queste tattiche (è miglioratu certe misure di a mo auto-cura), i mo sintomi anu cuminciatu à calà.
Sò cuntentu di dì chì sò liberu di u dulore 90 per centu di u tempu. In questi ghjorni, quandu aghju avutu un pang tell-tale, di solitu ponu indicà un trigger emozionale.
Sò chì pò parè improbabile è stranu, ma s'ellu ci hè una cosa chì aghju amparatu, hè chì u stress funziona in modi misteriosi.
À a fine, sò grata per ciò chì aghju amparatu nantu à a mo salute
Mentre riflettu nantu à i 18 mesi di a mo vita, aghju passatu à perseguità e risposte mediche, vedu cumu quellu tempu hà servitu cum'è una educazione impurtante.
Benchì mi sentessi rutinariamente spazzolatu è passatu da i fornitori medici, a mancanza di impegnu mi hà trasformatu in u mo propiu difensore. Mi hà mandatu à immersione ancu più fervente in a ricerca di risposte chì eranu vere per eiu, a priscinniri di s'elli si puderianu adattà à qualcunu altru.
Tracciare u mo stessu parcorsu alternativu per a salute hà apertu a mo mente à novi strade di guarigione è mi hà fattu assai più propensu à fiducia in u mo intestinu. Sò cuntentu per ste lezioni.
À i mo cumpagni di misteri medichi, dicu questu: Continuate à circà. Perfeziona a vostra intuizione. Ùn rinunzià. Quandu diventate u vostru propiu difensore, pudete truvà chì diventiate ancu u vostru propiu guaritore.
Sarah Garone, NDTR, hè nutrizionista, scrittore di salute freelance è blogger alimentariu. Vive cù u so maritu è trè figlioli in Mesa, Arizona. Truvate a so spartera nantu à a terra infurmazioni nutrizionali è di salute è (per u più) ricette sane à Una Lettera d'Amore à l'Alimentazione.