Sindromi Mielodisplastichi
Cuntenutu
Riassuntu
A vostra midula ossea hè u tessutu spugnosu in alcune di e vostre ossa, cum'è l'osse di a vostra anca è di a coscia. Contene cellule immature, chjamate cellule staminali. E cellule staminali ponu sviluppà in i globuli rossi chì portanu l'ossigenu attraversu u vostru corpu, i globuli bianchi di u sangue chì combattenu infezioni, è e piastrine chì aiutanu à a coagulazione di u sangue. Sì avete un sindrome mielodisplasticu, e cellule staminali ùn maturanu micca in cellule sanguine sane. Parechji di elli morenu in a midula ossea. Questu significa chì ùn avete micca abbastanza cellule sane, chì ponu purtà à infezioni, anemia, o sanguinamentu faciule.
I sindromi mielodisplastichi spessu ùn causanu micca sintomi iniziali è si trovanu qualchì volta durante un test di sangue di rutina. Sì avete sintomi, ponu include
- Mancanza di fiatu
- Debbulezza o sensazione di stanchezza
- Pelle chì hè più pallida chè di solitu
- Facile contusione o sanguinamentu
- Scuprite spots sottu a pelle causati da sagnante
- Febbra o infezzioni frequenti
E sindromi mielodisplastichi sò rari. E persone in più risicu sò più di 60 anni, anu avutu chimioterapia o radioterapia, o sò stati esposti à certi chimichi. L'opzioni di trattamentu includenu trasfusioni, terapia farmacologica, chimioterapia è trapianti di cellule staminali di sangue o di midollo osseu.
NIH: Istitutu Naziunale di u Cancer