Cosa hè a nevralgia post-erpetica è cume si tratta
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Perchè nasce a neuralgia post-erpetica
- Cumu hè fattu u trattamentu
A nevralgia post-erpetica hè una cumplicazione di l'herpes zoster, cunnisciuta ancu cù l'herpes zoster o zoster, chì affetta i nervi è a pelle, causendu l'apparizione di una sensazione di bruciore costante in u corpu, ancu dopu chì e lesioni causate da u virus herpes zoster sò andate.
Di solitu, a neuralgia posterpetica hè più cumuna in e persone di più di 60 anni, ma pò accade à ogni età, fintantu chì avete pigliatu u virus di a varicella durante l'adultu.
Benchì ùn ci sia cure, ci sò alcune forme di trattamentu chì riducenu i sintomi, migliurendu a qualità di vita. Inoltre, a neuralgia post-erpetica di solitu migliora cù u tempu, richiedendu menu è menu trattamentu.
Principali sintomi
I sintomi più cumuni di a nevralgia post-erpetica includenu:
- Dolore simile à l'ardore chì dura 3 mesi o più;
- Sensibilità estrema à u toccu;
- Pruritazione o sensazione di tinghje.
Questi sintomi sò generalmente apparsu in a regione di a pelle chì hè stata affettata da lesioni di l'herpes zoster, chì hè per quessa hè più cumuni nantu à u troncu o è solu da un latu di u corpu.
A sensazione di brusgiu pò apparisce davanti à e lesioni di l'herpes zoster nantu à a pelle è, in alcune persone, pò ancu esse accumpagnata da dolore puntuale, per esempiu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
In a maiò parte di i casi, u diagnosticu hè cunfirmatu da un dermatistu solu osservendu u situ interessatu è i sintomi ripurtati da a persona stessa.
Perchè nasce a neuralgia post-erpetica
Quandu avete u virus di a varicella durante l'età adulta, u virus causa sintomi più forti è pò causà danni à e fibre nervose in a pelle. Quandu accade, i stimuli elettrichi chì vanu à u cervellu sò influenzati, diventendu più esagerati è causendu l'iniziu di u dolore cronicu chì caratterizza a nevralgia post-erpetica.
Cumu hè fattu u trattamentu
Ùn ci hè nisun trattamentu capace di curà a neuralgia post-erpetica, tuttavia, hè pussibile alleviare i sintomi attraversu varie forme di trattamentu cume:
- Condimenti à lidocaina: sò piccule macchie chì ponu esse incollate à u situ di u dulore è chì liberanu lidocaina, una sustanza chì anestetizza e fibre nervose di a pelle, allevendu u dolore;
- Dumanda Capsaicin: hè una sostanza analgesica assai forte chì pò riduce u dolore finu à 3 mesi cù una sola applicazione. Tuttavia, a so applicazione deve sempre esse fatta in l'uffiziu di u duttore;
- Rimedi anticonvulsivanti, cum'è Gabapentin o Pregabalin: sò droghe chì stabilizzanu i signali elettrichi in e fibre nervose, riducendu u dolore. Tuttavia, questi rimedii ponu causà effetti collaterali cum'è vertigini, irritabilità è gonfiore di l'estremità, per esempiu;
- Antidepressivi, cum'è Duloxetine o Nortriptyline: cambià u modu chì u cervellu interpreta u dolore, allevendu situazioni di dolore cronicu cum'è nevralgia post-erpetica.
Inoltre, in i casi più severi, in cui nessuna di queste forme di trattamentu sembra migliorà u dolore, u duttore pò ancu prescrive medicinali oppioidi cum'è Tramadol o Morfina.
Ci sò trattamenti chì funzionanu megliu per alcune persone chè altri, allora pudete avè bisognu di pruvà parechje forme di trattamentu prima di truvà u megliu, o ancu una cumbinazione di dui o più trattamenti.