Neutropenia: chì hè è cause principali
Cuntenutu
Neutropenia currisponde à a diminuzione di a quantità di neutrofili, chì sò e cellule sanguine responsabili di luttà contr'à e infezioni. Idealmente, a quantità di neutrofili deve esse trà 1500 è 8000 / mm³, tuttavia, a causa di cambiamenti in a medula ossea o in u prucessu di maturazione di queste cellule, a quantità di neutrofili in circulazione pò diminuisce, caratterizendu a neutropenia.
Sicondu a quantità di neutrofili truvati, a neutropenia pò esse classificata secondu a so gravità in:
- Neutropenia lieve, induve i neutrofili sò trà 1000 è 1500 / µL;
- Neutropenia muderata, in chì i neutrofili sò trà 500 à 1000 / µL;
- Neutropenia grave, in chì i neutrofili sò menu di 500 / µL, chì ponu favurisce a proliferazione di funghi è batteri chì campanu naturalmente in u corpu, resultendu in infezioni;
Più hè chjuca a quantità di neutrofili in circulazione, più grande hè a suscettibilità di a persona à e infezioni. Hè impurtante chì a neutropenia sia accuratamente valutata, chì u risultatu pò esse statu influenzatu da prublemi à u mumentu di a raccolta, di almacenamentu di campioni o di cambiamenti in l'attrezzatura in cui l'analisi hè effettuata, per esempiu. Dunque, si consiglia di valutà u conteggio totale di neutrofili per vede se, in realtà, ci hè una neutropenia.
Inoltre, quandu u numeru di globuli rossi è di piastrine hè nurmale è u numeru di neutrofili hè bassu, si raccomanda di effettuà ripetuti conteggi di sangue per cunfirmà a neutropenia.
Cause di neutropenia
A diminuzione di a quantità di neutrofili pò esse dovuta à una pruduzzione insufficiente o cambiamenti in u prucessu di maturazione di neutrofili in a medula ossea o per u più altu ritmu di distruzzione di neutrofili in u sangue. Cusì, e principali cause di neutropenia sò:
- Anemia megaloblastica;
- Anemia aplastica;
- Leucemia;
- Spleen allargata;
- Cirrosi;
- Lupus eritematosu sistemicu;
- Emoglobinuria parossistica notturna;
- Infezzioni virali, principalmente da u virus Epstein-Barr è da u virus di l'epatite;
- Infezzione batterica, soprattuttu quandu ci hè a tuberculosi è a setticemia.
Inoltre, a neutropenia pò accade in cunsequenza di u trattamentu cù alcuni medicinali, cum'è Aminopyrine, Propiltiouracil è Penicillin, per esempiu, o per via di a carenza di vitamina B12 o di l'acidu folicu, per esempiu.
Amparate più nantu à i neutrofili.
Neutropenia ciclica
A neutropenia ciclica currisponde à una malattia genetica autosomica dominante caratterizata da livelli diminuiti di neutrofili in cicli, vale à dì, ogni 21 ghjorni, a maiò parte di u tempu, ci hè una diminuzione in a quantità di neutrofili in circulazione.
Sta malatia hè rara è accade per via di una mutazione in un genu prisente nantu à u cromusoma 19 chì hè incaricatu di a produzzione di un enzima, l'elastasi, in i neutrofili. In mancanza di st'enzima, i neutrofili sò più spessu distrutti.
Neutropenia febrile
A neutropenia febbrile si verifica quandu ci hè una piccula quantità di neutrofili, di solitu menu di 500 / µL, favurendu l'occorrenza di infezioni è purtendu à un aumentu di a temperatura di u corpu, di solitu sopra i 38 ° C.
Dunque, u trattamentu per a neutropenia febrile implica piglià droghe per calà a febbre, antibiotici per via orale o attraversu a vena, secondu ciò chì u duttore vi dice di cuntrullà l'infezzione è l'iniezioni cù fattori di crescita di neutrofili, per luttà contr'à a neutropenia. Inoltre, pò ancu esse necessariu aghjunghje un secondu antimicrobianu à u trattamentu se u paziente continua à avè una febbre dopu à 5 ghjorni di l'iniziu di u trattamentu.