Quantu Semu Vicini à una Cura per a Sclerosi Multipla?
Cuntenutu
- Panoramica
- Novi trattamenti mudificatori di malatie
- Medicazioni sperimentali
- Strategie basate nantu à i dati per destinà i trattamenti
- Progressu in a ricerca genetica
- Studii di u microbioma intestinale
- U takeaway
Panoramica
Attualmente ùn ci hè ancu una cura per a sclerosi multiplica (MS). Tuttavia, in l'ultimi anni, novi medicamenti sò diventati dispunibili per aiutà à rallentà a progressione di a malattia è à gestisce i so sintomi.
I ricercatori continuanu à sviluppà novi trattamenti è amparanu di più nantu à e cause è i fattori di risicu di sta malattia.
Leghjite puru per amparà alcune di l'ultime novità di trattamentu è e vie promettenti di ricerca.
Novi trattamenti mudificatori di malatie
E terapie di mudificazione di malatie (DMT) sò u gruppu principale di medicazione aduprate per trattà a MS. Finu à oghje, a Food and Drug Administration (FDA) hà appruvatu più di una decina di DMT per diversi tipi di MS.
Più recentemente, a FDA hà appruvatu:
- Ocrelizumab (Ocrevus). Trattà e forme recidive di MS è MS progressiva primaria (PPMS). Questu hè per esse appruvatu per trattà PPMS è l'unicu appruvatu per tutti i quattru tippi di MS.
- Fingolimod (Gilenya). Questa droga tratta MS pediatrica. Era dighjà appruvatu per l'adulti. In 2018, hè diventatu u primu DMT à esse appruvatu.
- Cladribine (Mavenclad). Hè appruvatu per trattà a MS recurrente-rimittente (RRMS) è ancu a MS progressiva secondaria attiva (SPMS).
- Siponimod (Mayzent). Hè appruvatu per trattà RRMS, Active SPMS, è u sindromu clinicamente isolatu (CIS). In un prucessu clinicu di fase III, hà riduttu efficacemente a percentuale di ricaduta in e persone cù SPMS Attivi. Comparatu à un placebo, hà tagliatu a percentuale di ricaduta à a mità.
- Diroximel fumarate (Vumerity). Questa droga hè appruvata per trattà RRMS, Active SPMS è CIS. Hè simili à u dimetil fumaratu (Tecfidera), un DMT più vechju. Tuttavia, provoca menu effetti collaterali gastrointestinali.
- Ozanimod (Zeposia). Questa droga hè appruvata per trattà CIS, RRMS, è SPMS attivi. Hè u più novu DMT da esse aghjuntu à u mercatu è hè statu appruvatu da a FDA in marzu 2020.
Mentre i novi trattamenti sò stati appruvati, un altru medicamentu hè statu cacciatu da e scaffali di a farmacia.
In marzu 2018, daclizumab (Zinbryta) hè statu ritiratu da i mercati di u mondu. Questa droga ùn hè più dispunibule per trattà a MS.
Medicazioni sperimentali
Parechji altri medicazione stanu travagliendu per u pipeline di ricerca. In studii recenti, alcuni di sti medicamenti anu mostratu prumesse per trattà a SM.
Per esempiu:
- I risultati di una nova prova clinica di fase II suggerenu chì l'ibudilast puderia aiutà à riduce a prugressione di a disabilità in e persone cun MS. Per amparà di più nantu à sta medicazione, u fabbricante prevede di fà una prova clinica di fase III.
- I risultati di un picculu studiu publicatu in 2017 suggerenu chì u fumaratu di clemastina puderia aiutà à ristabilisce u rivestimentu protettivu intornu à i nervi in e persone cù forme recidivanti di MS. Questu antihistaminicu orale hè attualmente dispunibule nantu à u bancone, ma micca in a dose aduprata in u prucessu clinicu. Più ricerca hè necessaria per studià i so benefici potenziali è rischi per trattà a SM.
Quessi sò solu uni pochi di trattamenti chì sò attualmente studiati. Per amparà nantu à i prucessi clinichi attuali è futuri per MS, visitate ClinicalTrials.gov.
Strategie basate nantu à i dati per destinà i trattamenti
Grazie à u sviluppu di novi medicazione per MS, a ghjente hà un numeru crescente di opzioni di trattamentu da sceglie.
Per aiutà à guidà e so decisioni, i scienziati utilizanu grandi basi di dati è analisi statistiche per pruvà à identificà e migliori opzioni di trattamentu per i diversi tipi di pazienti, riporta l'Associazione di Sclerosi Multipla d'America.
Eventualmente, sta ricerca puderia aiutà i pazienti è i duttori à amparà chì trattamenti sò più propensi à travaglià per elli.
Progressu in a ricerca genetica
Per capisce e cause è i fattori di risicu di MS, genetisti è altri scienziati stanu pettinendu u genomu umanu per indizi.
I membri di u Consorziu Internaziunale di Genetica MS anu identificatu più di 200 varianti genetiche assuciate à MS. Per esempiu, un studiu recente hà identificatu quattru novi geni ligati à a cundizione.
À a fine, scuperte cume questu puderanu aiutà i scienziati à sviluppà nuove strategie è strumenti per prevede, prevene è trattà a SM.
Studii di u microbioma intestinale
Nta l'ultimi anni, i scientifichi anu ancu cuminciatu à studià u rolu chì i batteri è altri microbi in i nostri intestini puderanu ghjucà in u sviluppu è a progressione di MS. Questa comunità di batteri hè cunnisciuta cum'è u nostru microbioma intestinale.
Micca tutte e batterie sò dannose. In fattu, assai batteri "amichevuli" campanu in u nostru corpu è aiutanu à regulà i nostri sistemi immunitari.
Quandu u bilanciu di e batterie in i nostri corpi hè disattivatu, pò purtà à l'infiammazione. Questu puderia cuntribuisce à u sviluppu di malatie autoimmune, cumpresu MS.
A ricerca nantu à u microbioma intestinale puderia aiutà i scienziati à capisce perchè è cume a ghjente sviluppa MS. Puderia ancu alluntanà a strada per novi approcci di trattamentu, cumprese interventi dietetichi è altre terapie.
U takeaway
I scienziati continuanu à ottene una nova visione di i fattori di risicu è di e cause di MS, è ancu di e strategie di trattamentu potenziale.
I medicazione novi sò stati appruvati in l'ultimi anni. Altri anu dimustratu prumesse in prucessi clinichi.
Questi avanzamenti aiutanu à migliurà a salute è u benessere di e numerose persone chì campanu cù sta situazione mentre rinfurzanu e speranze per una cura potenziale.