How Best à curà i labbra Chapped di u vostru Newborn
Cuntenutu
- Perchè sò e labbre di u to neonatu chjappate?
- Cumu sapè se u vostru nascitu soffre di disidratazione
- È se u vostru nascitu hà e labbre croniche?
- Cume trattà e labbre screpolate nantu à un neonatu
- Cumu prevene e labbra screpolate nantu à un nascitu
Labbre screpolate nantu à u vostru nascitu
E labbre screpolate ponu esse fastidiose è scomode, ma chì succede se e labbre di u vostru neonatu sò screpolate? Duvete inchietassi? È chì duvete fà?
Sè avete rimarcatu labbre secche è crepate nantu à u vostru zitellu, ùn puderete micca esse preoccupatu, chì hè un prublema cumunu.
Ma duvete trattà e labre di u vostru zitellu u più prestu pussibule perchè e labbre screpolate ponu influenzà negativamente l'alimentazione è u sonnu. Puderanu ancu certe volte infezioni gravi, o ancu esse un segnu di una cundizione chì mette in periculu a vita.
In a maiò parte di i casi, però, pudete guarì e labbre di u to neonatu cù rimedii naturali in casa solu in pochi ghjorni.
Perchè sò e labbre di u to neonatu chjappate?
Quandu e labbre di u vostru babbu nascitu sò sparte è indulge, una varietà di prublemi ponu esse a causa.
Puderia accade per via di una abitudine di liccà a labbra, o u vostru zitellu puderebbe aspittà e so labbre. A disidratazione è u tempu seccu sò ancu cause cumuni. A volte i labbra screpolate ponu indicà e condizioni di salute sottostanti.
Invernu seccu, caldi mesi d'estate, o troppu esposizione à u ventu ponu fà perde l'umidità à e labbre. Puderete ancu vulè fighjà u vostru zitellu è custattà s'ellu respira da a so bocca, chì pò causà labbre screpolate.
Cumu sapè se u vostru nascitu soffre di disidratazione
Sì e labbre di u vostru neonatu continuanu à esse secche, attente à i segni di disidratazione. Questu accade quandu u corpu perde acqua è nutrienti cusì rapidamente chì ùn pò micca mantene a funzione ordinaria. Sicondu a Cleveland Clinic, i segni di disidratazione in i zitelli includenu:
- lingua secca è labbra secche
- senza lacrime quandu pienghje
- menu di sei pannolini umidi per i zitelli
- puntu dolce affunditu nantu à a testa di u criaturu
- ochji affundati
- pelle seca è arrugata
- respirazione prufonda è rapida
- mani è pedi freschi è maculati
Sè avete rimarcatu unu di i sintomi elencati sopra, duvete chjamà u duttore di u to zitellu.
È se u vostru nascitu hà e labbre croniche?
E labbre screpulate chì ùn miglioreranu micca, o chì dureranu settimane o più, puderianu, in rari casi, esse un segnu di un altru prublema di salute.
Alcune carenze di vitamine ponu causà labbra secche è sbucciate, oltre à cunsumà troppu di certe vitamine, cum'è a vitamina A.
Un'altra seria preoccupazione per a salute da guardà hè a malattia di Kawasaki, chì hè una malattia rara chì si verifica in i zitelli è implica l'infiammazione di i vasi sanguini.
A malattia Kawasaki si verifica più spessu in Giappone, ma a Fundazione Kawasaki Kids stima chì a malattia affetta più di 4.200 zitelli in i Stati Uniti ogni annu. Succede ancu più spessu in i masci chè in e femine, è a maiò parte di i zitelli sò menu di cinque quandu l'avianu. E labbre screpulate sò solu un segnu di sta malatia. I zitelli colpiti anu sempre a frebba è parenu abbastanza malati. I seguenti sò sintomi di stu disordine, chì ùn hè micca ben capitu:
- frebba chì dura cinque o più ghjorni
- eruzione cutanea, spessu peghju in a zona di l'inguine
- ochji rossi, sanguinosi, senza drenaggiu nè crostatura
- rossu luminosu, gonfi, labbre crepate
- Lingua di "fragola", chì apparisce cù macchie rosse brillanti lucenti dopu chì u revestimentu superiore si abbandona
- mani è pedi gonfiati è rossu di e palme è di e piante di i pedi
- nodi linfatichi gonfii in u collu
Se suspettate chì u vostru neonatu possa avè a malattia di Kawasaki, duvete cercà trattamentu medicu immediatamente. A maiò parte di i sintomi sò tempuranei, è a maiò parte di i zitelli si recuperanu cumpletamente, ma u core è i vini sanguini ponu esse affettati, dunque hè impurtante cunsultà un duttore.
Cume trattà e labbre screpolate nantu à un neonatu
U megliu è u più naturale chì pudete fà per trattà e labbre secche di u vostru neonatu hè di applicà qualchì latte maternu cù e dite.
Ùn frotte micca u latte in tuttu, duverebbe lascià a zona un pocu bagnata. U latte maternu guariscerà a pelle è pruteggerà u vostru zitellu da i batteri. In certi casi, ùn puderete micca allattà abbastanza u vostru zitellu. Sicondu a Clinica Mayo, a maiò parte di i neonati necessitanu da 8 à 12 alimentazioni à u ghjornu, chì hè circa una alimentazione ogni 2 à 3 ore.
Pudete ancu aduprà un balsamu di labbra naturale o biulogicu o una crema di capezzule nantu à e labbre di u vostru neonatu per tene li idratati. O pudete aduprà oliu di coccu, chì cuntene l'acidu lauricu, una sustanza chì si trova ancu in u latte maternu.
Dr.Ericka Hong, pediatra certificata da u cunsigliu è cumpagnu di l'Academia Americana di Pediatria, ricumanda a crema di lanolina à i genitori di i zitelli nati cù e labbre screpolate. A lanolina hè una sustanza cerosa chì si trova naturalmente nantu à a lana di pecura. Prima di aduprà una nova sustanza annantu à u vostru neonatu, pudete desiderà parlà cù u so duttore per assicurà chì sia sicuru per u vostru zitellu.
Cumu prevene e labbra screpolate nantu à un nascitu
A prevenzione hè spessu a migliore strategia di trattamentu.
Per assicurà chì a temperatura à l'internu di a vostra casa ùn faci micca siccà e labbre di u vostru natuvutu, aduprate un umidificatore d'inguernu per tene l'aria in casa vostra umida.
È per prevene u scumpientu per via di u clima fora, pruvate à copre e labbre di u vostru neonatu quandu surtite, soprattuttu quandu face u sole o u ventu. Puderete girà u vostru zitellu quandu si move per impedisce chì u ventu batti u so visu, o pudete copre u so visu cun un tessutu o sciarpa leggera è traspirante.