E malatie di i neonati chì ogni persona incinta hà bisognu nantu à u so radar
Cuntenutu
Se l'annu passatu è mezu hà dimustratu una cosa, hè chì i virus ponu esse imprevedibili. In certi casi, l'infezioni da COVID-19 anu pruduciutu una mansa di sintomi discordanti, da alta febbre à una perdita di gustu è odore. In altri casi, i sintomi eranu à pena rilevabili, o interamente inesistenti. È per alcune persone, i sintomi di COVID-19 "a longu andà" persistenu ghjorni, settimane, è ancu mesi dopu l'infezione.
E sta variabilità hè esattamente cumu i virus sò ingegneriati per travaglià, dice Spencer Kroll, MD, Ph.D., espertu ricunnisciutu naziunale di u colesterolu è di e malatie lipidiche. "Unu di i grandi dibattiti in medicina hè se un virus hè una entità viva. Ciò chì hè chjaru hè chì parechji virus segretanu e cellule di u corpu, inserendu u so codice di DNA induve pò stà tranquillu per anni. Puderanu causà prublemi assai dopu a persona hè statu infettatu ". (Relativu: Un immunologu risponde à e dumande cumuni nantu à i vaccini Coronavirus)
Ma mentre u virus COVID-19 hè trasmessu principalmente per mezu di piccule particelle è di goccioline respirate da una persona infetta (in altre parole, portà una maschera hè a chjave!), Alcuni virus sò trasmessi in altri modi più suttili.
Casu in casu: malatie chì ponu esse trasmesse da una persona incinta à un zitellu in nascita. Cum'è u duttore Kroll indica, ancu s'ellu ùn sapete micca avà chì site infettatu cù un virus, è ferma dorme in u vostru sistema, puderia esse trasmessu à u vostru zitellu nascitu senza sapè.
Eccu una manata di virus "silenziosi" per stà à guardà se site un genitore chì aspetta o chì prova à cuncepisce.
Citomegalovirus (CMV)
Citomegalovirus hè un tipu di virus di l'herpes chì si trova in 1 da ogni 200 nascita chì pò esse risultatu in una mansa di difetti di nascita dannosi, cum'è a perdita di udizione, difetti cerebrali è prublemi di vista. Per peghju, solu circa u nove per centu di e donne anu intesu parlà di u virus, secondu Kristen Hutchinson Spytek, presidente è cofundatore di a Fundazione Naziunale CMV. CMV pò influenzà tutte l'età, è pocu più di a metà di tutti l'adulti saranu stati infettati da CMV prima di l'età di 40 anni, aghjusta, ancu s'ellu hè di solitu innocu in e persone chì ùn sò micca immunocompromessi. (Assuciatu: A Cause Principale di Difetti di Nascita chì avete Probabilmente Mai Sentitu)
Ma quandu u virus hè trasmessu à un zitellu da una persona incinta chì hè infetta, e cose ponu diventà problematiche. Di tutti i zitelli nati cù una infezzione congenita di CMV, unu in cinque sviluppa disabilità cum'è perdita di vista, perdita di uditu è altri prublemi medichi, secondu a Fundazione Naziunale CMV. Spettanu spessu cun queste malattie per tutta a so vita perchè ùn ci hè attualmente nè vaccina nè trattamentu standard o vaccinu per CMV.
Dittu chistu, i neonati ponu esse esaminati per a malattia in trè settimane da a nascita, dice Pablo J. Sanchez, M.D., specialistu di malatie infettive pediatriche è investigatore principale in u Centru per a Ricerca Perinatale di l'Institutu di Ricerca. È se CMV hè diagnosticatu in quellu periodu, Spytek dice chì certi medicazione antivirali ponu spessu riduce a gravità di a perdita di udizione o migliurà i risultati di u sviluppu. "Tuttavia, i danni causati prima da CMV congenita ùn ponu micca esse invertiti."
E persone incinte ponu piglià passi per prevene potenzialmente a diffusione di a malatia à un zitellu nascitu, dice Spytek. Eccu i cunsiglii principali di a Fundazione Naziunale CMV:
- Ùn sparte micca cibu, stuviglii, bevande, cannucce, o spazzole da denti, è ùn mette micca a ciuccia di un zitellu in bocca. Questu vale per chiunque, ma soprattuttu cù i zitelli trà l'età di unu è cinque, postu chì u virus hè particularmente cumuni trà i zitelli in i centri di cura di ghjornu.
- Basgià un zitellu nantu à a guancia o a testa, invece di a so bocca. Bonus: a testa di i zitelli odora ah-maculante. Hè una verità scientifica. È sentite liberu di dà tutti l'abbracci !
- Lavate e mani cù sapone è acqua per 15 à 20 secondi dopu avè cambiatu i pannolini, manghjatu un zitellu, manipulatu i ghjoculi, è asciugatu a bava, u nasu o e lacrime di un zitellu.
Toxoplasmosi
Sì avete un amicu felinu, ci hè una chance chì avete intesu parlà di un virus chjamatu toxoplasmosi. "Hè una malatia causata da un parasite", spiega Gail J. Harrison, M.D., prufessore in u Dipartimentu di Pediatria è Patulugia è Immunologia di u Baylor College of Medicine. Hè più cumunimenti prisenti in i feci di i misgi, ma si pò truvà dinò in carni crude o pocu cotte è in acqua cuntaminata, stuviglii, tagliere, ecc. lavà e mani soprattuttu impurtante). (Related: Perchè Ùn Duvete micca Freaking Out About Cat-Scratch Disease)
Mentre chì parechje persone sviluppanu sintomi lievi temporanei simili à a gripe o nisun sintomi da a malattia, quandu passanu à un criaturu à nascita, pò dà un numeru di complicazioni, dice Dr. Harrison. I zitelli nati cù toxoplasmosi congenitale ponu sviluppà a perdita di l'audizione, prublemi di vista (cumpresa a cecità) è disabilità mentali, secondu a Mayo Clinic. (Hè impurtante di nutà, però, chì a toxoplasmosi tipicamenti và da sè stessu è pò esse trattatu cù certi medicazione in adulti).
Sè site infettatu da u virus durante a vostra gravidanza, ci hè a pussibilità di trasmette lu à u vostru nascitu. Sicondu u Boston Children's Hospital, sta chance hè circa 15 à 20 per centu sè site infettatu durante u primu trimestre, è più di u 60 per centu durante u terzu trimestre.
Ci hè una varietà di trattamenti dispunibili per i zitelli nati cù toxoplasmosi congenita, ma a vostra megliu scumessa hè di piglià serii passi di prevenzione durante a gravidanza, secondu a Clinica Mayo. Quì, a Clinica Mayo offre una mansa di cunsiglii:
- Pruvate à stà fora di a litter box. Ùn avete bisognu di sbarrazzassi interamente di Mr. In più, se u misgiu hè un misgiu à l'aria aperta, teneli in casa per tutta a gravidanza è nutrisci solu alimenti in scatula o in saccu (nunda crudu).
- Ùn manghja micca carne cruda o pocu cotta, è lavate bè tutti l'utensili, i taglieri è a superficia di preparazione. Questu hè specialmente impurtante per l'agnellu, u porcu è a carne.
- Usate guanti quandu ghjardinate o manighjate u terrenu, è copre qualsiasi sandbox. Assicuratevi di lavà bè e mani dopu avè trattatu ognuna.
- Ùn beie micca latte micca pasteurizatu.
Herpes Simplex Congenitale
L'herpes hè un virus particularmente cumuni - l'Organizazione Mondiale di a Salute stima chì 3,7 miliardi di persone sottu 50 anni, quasi un terzu di a pupulazione di u globu, sò infettati. Dice questu, se avete avutu l'herpes prima di stà incinta, avete un risicu abbastanza bassu di trasmette u virus à u vostru zitellu, aghjusta l'OMS.
Ma se cuntrate u virus per a prima volta tardi in a vostra gravidenza, soprattuttu s'ellu hè in i vostri genitali (per quessa micca urale), u risicu di trasmissione à u zitellu hè assai più altu. (È ricurdate, ùn ci hè micca una vacuna o cura per l'herpes di ogni tipu.) (Relativu: Ciò chì avete bisognu di sapè nantu à u vaccinu COVID è l'herpes)
L'herpes simplex congenitale si verifica in circa 30 di ogni 100.000 nascite, è a maiò parte di i sintomi affaccanu in a prima è a seconda settimana di vita di u zitellu, secondu u Boston Children's Hospital. È cum'è u Duttore Harrison prevene, i sintomi sò gravi. "[L'herpes simplex congenital] in i zitelli hà risultati devastanti, à volte inclusa a morte". Ella nota chì i zitelli sò tipicamente infettati in u canali di nascita durante u parto.
Sè site incinta, praticà u sessu sicuru hè cruciale per evità infezioni. Aduprate preservativi, è se cunniscite à qualchissia cù sintomi attivi associati à u virus (per esempiu, anu un focu fisicu nantu à i genitali o a bocca), lavate e mani spessu intornu.Se un individuu hà un ferru friddu (chì hè ancu cunsideratu u virus di l'herpes), astenniri di basgià quella persona o di sparte bevande. Infine, se u vostru cumpagnu hà l'herpes, ùn fate micca sessu se i so sintomi sò attivi. (Più quì: Tuttu u vostru bisognu di sapè circa l'Herpes è Cumu Pruvà per questu)
Zika
Ancu se u termine pandemia Recentemente hè diventatu sinonimu di l'infezione da COVID-19, trà u 2015 è u 2017, un'altra epidemia super-periculosa era in espansione in u globu: u virus Zika. Simuli à CMV, l'adulti sani ùn sviluppanu tipicamente sintomi quandu sò infettati da u virus, è tende à schiarisce da solu, secondu l'OMS.
Ma quandu si passa à un zitellu attraversu l'utru, pò causà cumplicazioni serii, dice u duttore Kroll. "[Zika] pò causà microcefalia, o una testa chjuca, è altri difetti cerebrali in i neonati", spiega. "Puderà ancu pruvucà l'idrocefalia congenitale [un accumulu di fluidu in u cervellu], chorioretinitis [infiammazione di a coroide, u rivestimentu di a retina], è prublemi di sviluppu di u cervellu". (Assuciatu: Avete ancu à Preoccupatevi di u Virus Zika?)
Dice questu, a trasmissione à u fetu quandu a mamma hè infettata ùn hè micca data. In e persone incinte cù una infezione attiva da Zika, ci hè una probabilità di 5 à 10 per centu chì u virus passa à u so nascitu, secondu u CDC. Un articulu publicatu in u New England Journal of Medicine nutatu chì solu 4 à 6 per centu di quelli casi risultatu in una deformità microcefalia.
Eppuru chì a chance hè minima, è malgradu u fattu chì Zika era à u piccu di u tassu di infezioni più di cinque anni fà, aiuta à piglià precauzioni durante a gravidanza. E donne incinte anu da evità di viaghjà in paesi chì anu attualmente casi Zika. E siccomu u virus hè trasmessu principalmente per mezu di un morsu di zanzara infettatu, e donne incinte devenu ancu stà prudenti in e regioni tropicali o subtropicali (in particulare induve ci sò casi Zika), osserva l'OMS. Attualmente, ùn ci sò micca focolai maiò, malgradu i casi isolati.