Cosa da Manghjà per Trattà l'Avvelenamentu Alimentariu
![Cosa da Manghjà per Trattà l'Avvelenamentu Alimentariu - Salute Cosa da Manghjà per Trattà l'Avvelenamentu Alimentariu - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/o-que-comer-para-tratar-a-intoxicaço-alimentar.webp)
Cuntenutu
- Menu per avvelenamentu alimentariu
- Alimenti permessi in avvelenamentu alimentariu
- Alimenti pruibiti o cunsigliati
- Cosa da piglià per piantà a diarrea
- Quandu cercà aiutu medicu
Manghjà i cibi adatti pò accurtà i sintomi di avvelenamentu alimentariu, cume nausea, vomitu, dolore di stomacu, diarrea è malessere. Cusì, una nutrizione curretta aiuta à accelerà a ripresa, allevendu u fastidiu più rapidamente.
Cusì, quandu avete avvelenamentu alimentariu hè di primura di beie assai liquidi, cum'è acqua, acqua di coccu o tè, ogni 30 minuti è sceglie brodi è zuppe stese è, cume u paziente si sente megliu, pò cumincià à manghjà cibi cotti o à a griglia , porridge è risu, per esempiu.
Menu per avvelenamentu alimentariu
Stu menu indica ciò chì pò esse manghjatu per 3 ghjorni durante l'avvelenamentu alimentariu. A quantità di cibu ingeritu ùn deve micca esse troppu grande, per ùn fà chì u to stomacu si senti pienu è nauseabile, dunque un piattu di suppa o di brodu pocu prufondu pò esse abbastanza in i primi ghjorni.
U primu ghjornu | 2u Ghjornu | 3u Ghjornu | |
Breakfast | Tè di camomilla cù zuccheru è 2 pane tostatu | Porridge d'Amidu di Corn | Porridge di granu |
Pranzu | Brodu di minestra stinatu | Minestra cù carotte è risu | Minestra cù carotte è pasta |
Pranzu | Mela cotta | Tè cù u biscottu di maicena | Banana bullita |
Cena | Minestra di carota è di patate | Zucchina è suppa di patate | Zuppa di carotta, zucca è patata |
Se dopu à pranzu o cena avete a fame, pudete manghjà mela o pera arrustita senza buccia o banana, perchè sò i frutti i più adatti in questa fase.
Dopu chì l'avvelenamentu alimentariu hè passatu, pudete tornà à a vostra dieta abituale, ma evitendu cibi fibrosi, grassi è piccanti, per circa 3 à 5 ghjorni.
Alimenti permessi in avvelenamentu alimentariu
Alcuni cibi boni da manghjà durante un episodiu di avvelenamentu alimentariu, per aiutà a recuperà più veloce è diminuisce i sintomi sò principalmente:
- Tè zuccherati cum'è camomile, finocchiu, menta o zenzeru;
- Porridge di mais, fattu cù latte scrematu;
- Pera è mela cotte è sbuchjate;
- Banana, fresca o cotta à u micru, per esempiu;
- Carota o zucca cotta in acqua, sale è una foglia di alloro;
- Minestra di verdura stinata o battuta in un frullatore;
- Minestra di pullastru sfracellata;
- U risu biancu o a patata cotta cù u pullastru bullitu.
Per curà l'avvelenamentu alimentariu si deve cumincià da beie assai liquidi zuccherati, cume u tè è manghjendu brodu o suppa stesa.Quandu u paziente principia à tollerà bè i fluidi, pò manghjà piccule quantità di cibi solidi, cum'è pane, pane tostatu o risu cun pollu cottu.
Inoltre, in casu di diarrea, u tè di foglia di guava hè una bona opzione, è duvete piglià 2 tazze di quellu tè in tuttu u ghjornu per aiutà à piantà a diarrea.
Ùn duvete micca manghjà altri alimenti mentre si senti malatu o vomitu. Lasciate ripusà u stomacu per un'ora dopu à vomitu, è poi pruvate à beie piccule quantità d'acqua. Bei acqua di modu regulare o piglia u seru casanu.
Scuprite più dettagli in u video seguente:
Alimenti pruibiti o cunsigliati
Durante l'avvelenamentu alimentariu, hè impurtante evità l'alimenti cù assai fibre, cume cereali integrali, verdure à foglia è frutti crudi cù buccia perchè ponu irrità a mucosa intestinale, chì hè dighjà sensibile, chì pò aggravà a situazione.
Ancu micca cunsigliatu, tutti i cibi grassi, cum'è cibi fritti, salsicce, biscotti ripieni o dolci di dolciumi, devenu esse evitati, in più di cundimenti forti è sapori. L'ideale hè di staghjunà l'alimentu solu cù sale è foglie di alloro, chì facilitanu a digestione. U latti è i so derivati ùn sò micca sempre tollerati bè, dunque tocca à ognunu.
Cosa da piglià per piantà a diarrea
I rimedii probiotici, cum'è UL 250, sò i più adatti à piglià in i primi ghjorni di diarrea perchè aiutanu à ristabilisce a flora intestinale, facilitendu a cura. Queste ùn impediscenu micca i sgabelli molli da parte, ma aiutanu à trattà a diarrea più currettamente. U yogurt naturale, u kefiru è u latte fermentatu anu ancu stu listessu benefiziu per a salute intestinale. Verificate i nomi di alcuni rimedii probiotici.
I rimedii per piantà a diarrea, cum'è Imosec, sò indicati solu dopu à u 3u ghjornu di diarrea severa o in casu di diarrea sanguinosa. Questa cura hè impurtante perchè quandu l'intossicazione hè causata da un agente infettivu, u modu di l'eliminazione di u corpu hè per via di diarrea, è quandu si piglia una medicina chì tene l'intestinu, u virus o i batteri restanu in l'intestinu, aggravendu a situazione.
Quandu cercà aiutu medicu
Quandu a frebba è a diarrea fermanu forti, l'aiutu medicu deve esse cercatu u più prestu pussibule per investigà a causa è inizià u trattamentu, chì pò include seru in vena è antibiotici. U duttore deve esse cunsultatu subitu se site incinta, o se a persona malata hè una persona anziana o un criaturu.
Vede ciò chì sò l'intossicazioni più cumuni in: 3 malatie causate da alimenti contaminati.