Circumcisione: Cosa hè, Per chì serve è Rischi

Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu hè fatta a cirurgia
- Cumu hè a recuperazione
- Chì ghjè a circoncisione femina
- Possibili rischi di circuncisione
A circuncisione hè l'attu chirurgicu di rimuovere u prepuziu in l'omi, chì hè a pelle chì copre a testa di u pene. Ancu se hè principiatu cum'è rituale in alcune religioni, sta tecnica hè sempre più aduprata per ragioni d'igiene è pò ancu esse aduprata per trattà prublemi di pene, cum'è fimosi, per esempiu.
Di solitu, a cirurgia hè fatta in i primi ghjorni di vita, quandu questu hè u desideriu di i genitori, ma pò ancu esse fatta più tardi, se serve per trattà un casu di fimosi chì ùn migliora micca cù altri trattamenti o in adulti chì vogliu caccià u prepuziu. Tuttavia, più tardi a chirurgia hè eseguita, più a procedura hè complicata è più grande hè u risicu di complicazioni.

Per chì ghjè
Da un puntu di vista medicu i benefici di a circuncisione ùn sò ancu ben definiti, tuttavia, alcuni obiettivi di circoncisione sembranu esse:
- Diminuisce u risicu di infezioni in u pene;
- Diminuisce u risicu di infezioni urinarii;
- Facilità l'igiene di u pene;
- Diminuisce u risicu di passà è di riceve ETS;
- Impedisce l'apparizione di fimosi;
- Diminuisce u risicu di cancru di u pene.
Inoltre, ci sò ancu parechji casi in chì a circuncisione hè realizata solu per ragioni religiose, cum'è in a populazione ebraica, per esempiu, chì deve esse rispettata.
Cumu hè fatta a cirurgia
A circuncisione hè generalmente realizata à l'uspidale sottu anestesia lucale da un pediatra, urologu, o chirurgu furmatu in a procedura. In i casi induve a chirurgia hè fatta per ragioni religiose, a procedura pò esse fatta ancu da un altru prufessiunale furmatu in circoncisione, ma l'ideale hè sempre di fà a chirurgia in ospedale.
A rimozione di u prepuziu hè relativamente rapida, pigliendu trà 15 è 30 minuti, secondu e caratteristiche di u pene è l'esperienza di u duttore.
Cumu hè a recuperazione
Ancu se a cirurgia hè assai rapida, a recuperazione hè un pocu più lenta, è pò piglià finu à 10 ghjorni. Durante questu periodu, hè cumunu per qualchì discomfort apparisce in a zona di u pene, è dunque, in i zitelli, hè pussibile rimarcà un aumentu di irritabilità.
In i primi ghjorni hè normale chì u pene sia leggermente gonfiu è cù macchie viole, ma l'aspettu migliora cù u tempu.
Per evità complicazioni, in particulare infezioni, l'igiene regulare di u pene deve esse mantenuta lavendu a zona almenu una volta à ghjornu cù acqua calda è sapone. Dopu, duverete copre cù un vestitu pulitu, soprattuttu in u casu di i zitelli chì portanu sempre pannolini, per prutegge da e feci.
In adulti, in più di pulisce u pene, e precauzioni principali includenu evità attività fisiche intense in e prime 2 à 4 settimane è evità u cuntattu sessuale per almenu 6 settimane.
Chì ghjè a circoncisione femina
Da un puntu di vista medicale, ùn ci hè micca circuncisione femina, chì questu termine hè adupratu per riferisce à a rimozione di u prepuziu da u pene. Tuttavia, in alcune culture ci sò ragazze chì sò circuncisi per caccià u clitoride o a pelle chì u copre.
Questa prucedura pò ancu esse cunnisciuta cum'è mutilazione femminile, postu chì hè un cambiamentu causatu in i genitali di a donna chì ùn porta micca benefiziu per a salute è chì pò ancu causà cumplicazioni gravi cum'è:
- Sanguinamentu severu;
- Dolore intensu;
- Prublemi urinarii;
- Aumentate e probabilità di infezioni vaginali;
- Dolore durante u rapportu sessuale.
Per queste ragioni, sta prucedura ùn hè micca eseguita spessu, essendu più presente in alcune tribù è populazioni indigene di paesi in Africa è in Asia.
Sicondu l'OMS, a mutilazione femminile deve esse abolita perchè ùn porta micca benefici reali per a salute di e donne è pò causà parechji cambiamenti à livellu fisicu è psiculugicu.
Possibili rischi di circuncisione
Cum'è qualsiasi altra cirurgia, a circuncisione hà ancu alcuni rischi, cum'è:
- Sanguinamentu;
- Infezzione di u situ cut;
- Dolore è disconfort;
- Ritardu in a guarigione.
Inoltre, alcuni omi ponu sperimentà una diminuzione di a sensibilità di u pene, cume alcune terminazioni nervose sò rimosse cù u prepuziu. Tuttavia, stu cambiamentu ùn hè micca menzionatu da tutti l'omi chì anu subitu a procedura.
Per evità cumplicazioni gravi, hè cunsigliatu d'andà à u duttore se, dopu a chirurgia, si presentanu sintomi cum'è dulore severu, sanguinamentu da u situ di a chirurgia, difficoltà à urinare, febbre o gonfiore eccessivu di u pene.