RDW: chì hè è perchè pò esse altu o bassu
Cuntenutu
- Chì hè u valore di riferenza
- Risultatu RDW altu
- Risultatu RDW bassu
- Quandu pò esse dumandatu l'esame
- Cumu preparassi per l'esame
RDW hè l'acronimu per Larghezza di Distribuzione di Celluli Rossi, chì in portughese significa Range di Distribuzione di Globuli Rossi, è chì valuta a variazione di dimensione trà i globuli rossi, sta variazione hè chjamata anisocitosi.
Cusì, quandu u valore hè altu in u numeru di sangue significa chì i globuli rossi sò più grandi di u normale, è i globuli rossi assai grandi è assai chjuchi ponu esse visti in u fruttu di sangue. Quandu u valore hè inferiore à u valore di riferenza, di solitu ùn hà micca significazione clinica, solu se in più di u RDW altri indici sò ancu sottu u valore nurmale, cum'è u VCM, per esempiu. Capite ciò chì hè VCM.
U RDW hè unu di i parametri chì custituiscenu u conte di sangue è, cù l'altre informazioni furnite da l'esame, hè pussibule verificà cume e cellule sanguine producenu è a situazione generale di a persona. Quandu u risultatu di u RDW hè alteratu, hè pussibule di esse suspettu di alcune situazioni, cume anemia, diabete o prublemi di fegatu, chì u diagnosticu deve esse fattu basatu annantu à l'analisi di u numeru di sangue cumpletu è di i testi biochimici. Vede cumu leghje l'altri valori di conte di sangue.
Chì hè u valore di riferenza
U valore di riferimentu per RDW in u conte di sangue hè da 11 à 14%, in ogni modu, stu risultatu pò varià secondu u laboratoriu. Cusì, se u valore hè sopra o sottu quella percentuale, pò avè significati diversi è, dunque, hè sempre impurtante chì u valore sia valutatu da u duttore chì hà urdinatu l'esame.
Risultatu RDW altu
Anisocitosi hè u terminu chì si verifica quandu u RDW hè aumentatu, è una grande variazione di dimensione trà i globuli rossi pò esse vista in u fruttu di sangue. U RDW pò esse aumentatu in alcune situazioni, cume:
- Anemia da carenza di ferru;
- Anemia megaloblastica;
- Talassemia;
- Malatie di u fegatu.
Inoltre, e persone sottumessi à chimioterapia o qualchì trattamentu antivirale pò ancu avè aumentatu a RDW.
Risultatu RDW bassu
U RDW bassu di solitu ùn hà micca significazione clinica quandu interpretatu in isolamentu, tuttavia, se altri cambiamenti si vedenu in u conte di sangue, pò indicà anemia causata da malatie croniche, cume malatie di fegatu, prublemi di rene, HIV, cancru o diabete, per esempiu.
Quandu pò esse dumandatu l'esame
Stu test hè spessu dumandatu quandu si sospetta l'anemia, cume sintomi cume vertigini, stanchezza o pelle pallida cumpariscenu, per esempiu. Scuprite i sintomi principali di l'anemia.
Tuttavia, u duttore pò ancu urdinà a prova quandu avete o avete avutu:
- Storia familiale di disordini di u sangue;
- Emorragia durante a cirurgia o dopu un colpu;
- Diagnosticu di una malattia chì pò causà cambiamenti in e cellule sanguine;
- Malatie cronica, cum'è HIV.
A volte, stu test pò ancu esse urdinatu in un test di sangue di rutina, senza una causa specifica.
Cumu preparassi per l'esame
Per chì u conte di sangue sia fattu è, di cunsiguenza, u RDW ùn hè micca necessariu di dighjunu. Tuttavia, un conteggio di sangue cumpletu hè di solitu dumandatu cù altri test di sangue chì richiedenu digiunu per almenu 8 ore.
A raccolta di sangue piglia di solitu menu di 5 minuti è si faci facilmente in l'uspidale o in qualsiasi clinica di prova cù a rimozione di un picculu campione di sangue attraversu a vena.