Cosa da fà in casu d'allergia à i gamberi
Cuntenutu
L'allergia à i gamberi hè una situazione potenzialmente periculosa, perchè pò prevene a respirazione quandu porta à u gonfiore di a glottis in a gola, causendu asfissia è forse purtendu à a morte, secondu a durata di a persona senza ossigenu.
Cusì, in casu di un'allergia severa à i gamberi, cù mancanza di respiro, duvete:
- Chjama subitu una ambulanza o dumandate à qualcunu di fà la chjamendu 192;
- Posa a personacù u spinu à u pianu, vultendu vi di fiancu per ùn affucassi si cummencia à vomità;
- Allentà i panni strettu, cum'è una camicia, cravatta o cintura, per esempiu;
- Principià un massaghju cardiacu se a respirazione si ferma, finu à chì l'aiutu medicu ghjunghjite. Amparate à fà u massaggio cardiacu currettamente.
Quandu una persona sà dighjà chì hè allergica à i gamberi, hè prubabile di avè una iniezione di epinefrina, in forma di penna, in un saccu o in una tasca, per esempiu. Se una tale penna si pò truvà, deve esse applicata u più prestu pussibule nantu à e cosce o u bracciu, per facilità a respirazione.
Hè impurtante cunnosce e procedure di primu aiutu per l'allergia à i gamberi, soprattuttu quandu si travaglia in ristoranti o se cunnosce à qualchissia cù stu tipu d'allergia. Malgradu a difficultà per respirà, ùn si deve micca perforà a gola di a persona, postu chì ci hè un risicu assai altu di causà danni à e strutture chì si trovanu in a gola.
Cosa da fà in casu d'una allergia leve
Se a persona ùn hà mancanza di fiatu, ma hà altri sintomi allergii cum'è una faccia gonfia o rossa, un antialergicu, cum'è Cetirizine o Desloratadine, deve esse adupratu per impedisce chì i sintomi continuinu à sviluppassi è pò causà difficoltà à respirà.
Inizialmente, a tavoletta deve esse posta sottu a lingua in modu chì sia assorbita più facilmente è piglia menu tempu per entrà in vigore. Tuttavia, cum'è e pasticchi anu generalmente un gustu assai amaru, ùn pò micca esse pussibule di lascialli fondere cumpletamente, è pudete beie u restu cù l'acqua.
Chì sintomi ponu indicà allergie
I sintomi di l'allergia à i gamberi di solitu cumincianu cù:
- Sturdimentu è stanchezza;
- Goccia di pressione sanguigna;
- Pruritu è rossu di a pelle;
- Gonfiore di e labbre o di e palpebre;
- Gonfiore di e mani, di i pedi, di a faccia è di a gola.
Generalmente, e persone chì sanu allergiche à i gamberi ùn manghjanu micca stu tippu di cibu, tuttavia, hè ancu pussibule chì sviluppanu sintomi quandu manghjanu qualcosa chì hè statu in cuntattu cù e proteine di i gamberi, perchè era servutu in u listessu piattu o perchè anu tracce di frutti di mare, per esempiu.
Scopri di più nantu à stu tipu di allergie è chì cibi da evità.