7 cura essenziale per piglià a cura di u neonatu in casa

Cuntenutu
- 1. Cumu preparà a stanza di u zitellu
- 2. Cumu vestisce u neonatu currettamente
- 3. Cumu bagnà u zitellu
- 4. Cumu si pulisce l'ombelico o u ceppu ombelicale di u zitellu
- 5. Cumu deve esse u cibu
- Allattamentu
- Biberon cù latte artificiale
- 6. Cumu capisce perchè u zitellu pienghje
- 7. Cumu mantene u salottu di u neonatu
Per piglià a cura di u neonatu in casa, i genitori anu da dedicà assai tempu à u zitellu, chì hè assai picculu è fragile è hà bisognu di molta attenzione.
Dunque, i genitori devenu piglià qualchì cura di basa per mantene u cunfortu di u neonatu è assicurassi chì cresce forte è in bona salute, cum'è: alimentazione curretta, cambià u pannolinu spessu è bagnu almenu 3 volte à settimana.
Eccu i 7 prublemi essenziali per curà u neonatu in casa in u megliu modu pussibule:
1. Cumu preparà a stanza di u zitellu

A stanza di u criaturu deve esse simplice è sempre pulita, per evità l'accumulazione di polvere è batteri dannosi per a salute. L'attrezzatura essenziale è raccomandata per a stanza hè:
- 1 cambiassi per cambià u pannolinu è vestite è spugliate u zitellu facilmente;
- 1 sedia o poltrona comodu per a mamma per allattà;
- 1 armariu per i vestiti criaturu è lettu;
- 1 culla o lettu, chì deve avè un materasso impermeabile è fogli di cuttone è coperte è griglie cù spaziatura inferiore à 6 cm.
Inoltre, a stanza deve esse spaziosa è ariosa, mantenendu una temperatura piacevule, chì pò varià trà 20 ° C è 22 ° C. U pavimentu ùn deve micca avè tappeti o parechji ghjoculi, in particulare peluche, chì accumulanu una quantità più grande di polvere, facilitendu u apparizione di allergii.
2. Cumu vestisce u neonatu currettamente

I vestiti di u criaturu devenu esse di cuttone, senza nastri, capelli, elastichi o buttoni è, se hè pussibule, duveranu esse purtati 2 pezzi separati, cum'è una camicetta è pantaloni, postu chì hè più faciule da purtassi è cambià.
Per evità l'irritazione di a pelle di u zitellu, tutte l'etichette devenu esse tagliate è solu un pezzu di vestitu chì i genitori portanu deve esse purtatu, per esempiu, se i genitori portanu 2 maglioni, u zitellu deve avè 3. In l'invernu l'esternu i vestiti devenu esse di lana, postu chì hè più caldu è u vestitu d'estate deve esse tuttu di cuttone, postu chì aiuta a pelle à respirà megliu.
Inoltre, i panni di i zitelli devenu esse lavati fora di i panni di l'adulti è l'asciugatura deve, idealmente, esse fatta nantu à l'asciugatrice perchè a rende più dolce. S'ellu hè preferibile lascià i panni à siccà di manera naturale, i panni di u criaturu devenu asciugà in a casa, per evità di piglià a pulluzione da l'esternu. Vede alcuni cunsiglii più nantu à cumu vestisce u zitellu.
3. Cumu bagnà u zitellu

U neonatu duverà bagnassi 3 volte à settimana è ogni volta chì hè bruttu è u bagnu deve esse fattu cù acqua solu per i primi 15 ghjorni. Da quì, pudete aduprà sapone cun pH neutru è senza alcolu è ùn avete bisognu di aduprà shampoo, lavendu i capelli cù u listessu pruduttu per u corpu.
Per fà l'igiene di u vostru neonatu hè necessariu:
- Vasca da bagno, shantala o vasca calda cun un massimu di 20 cm d'acqua à 37º;
- Cumpressi è salina per pulisce l'ochji è u nasu;
- Asciugamanu morbidu è chì ùn perde micca i capelli;
- Forbici cù punte tonde, s'ellu hè necessariu di taglià e unghie;
- Spazzola o pettine per i capelli;
- Cambiu di vestiti, chì deve esse apertu è dispostu in l'ordine per esse purtatu;
- 1 pannolinu pulitu cambià;
- Creme, solu in certi casi, per a pelle secca o eritema di pannolinu, per esempiu.
U bagnu duveria esse prestu, ùn supere micca i 10 minuti per ùn cambià a cumpusizione di a pelle di u zitellu è pò esse datu à ogni mumentu di a ghjurnata eccettu dopu à l'allattamentu. Vede l'istruzzioni passu à passu per bagnà u zitellu.
4. Cumu si pulisce l'ombelico o u ceppu ombelicale di u zitellu

U ceppu ombelicale, chì hè u restu di u cordone ombelicale chì ferma in u nombrilicu di u zitellu, deve esse disinfettatu almenu una volta à ghjornu, dopu à u bagnu. Per fà a pulizia, seguitate e istruzioni passo-passo:
- Mette alcolu à 70º in una cumpressa sterile;
- Mantene a clippa cù una manu;
- Pulite u ceppu ombelicale di a regione cù a pelle per u clip, passendu a cumpressa solu una volta è dopu lampendula in a spazzatura.
Dopu avè lampatu u cordone ombelicale, duvete cuntinuà a pulizia cù una soluzione salina finu à ch'ella sia cumpletamente secca è senza preghjudiziu è u pannolinu deve esse piegatu sottu à l'ombelicu, per impedisce chì l'urina o e feci ghjunghjenu à l'ombelicu è causanu un'infezzione.
5. Cumu deve esse u cibu

U neonatu hè normalmente alimentatu cù u latte maternu chì hè u megliu alimentu per u sviluppu sanu di u zitellu. Tuttavia, in certi casi, u neonatu deve esse nutritu di latte artificiale:
Allattamentu
U zitellu deve allattà ogni volta ch'ellu vole, allora ùn ci hè micca una frequenza definita per allattà, tuttavia, hè cumunu chì u zitellu abbia fame ogni 2 o 3 ore durante u ghjornu è ùn deve micca passà più di 4 ore senza manghjà, ancu di notte.
Ogni alimentazione dura una media di 20 minuti, essendu più veloce prima è poi più lente.
A mamma pò allattà mentre hè seduta o chjinata, l'importante hè chì a mamma si senti comoda è chì u zitellu sia capace di ottene una presa adatta di u senu. Fighjate cumu sapè se u vostru zitellu allatta bè è cumu allattà.
Biberon cù latte artificiale
Quandu a donna ùn pruduce micca abbastanza latte o quandu u zitellu hà qualchì altra necessità specifica, pò esse necessariu dà una formula artificiale in più di u latte maternu. Tuttavia, l'usu di u latte artificiale deve esse iniziatu solu dopu l'indicazione di u pediatricu.
Per dà a buttiglia ci vole à preparà u latte è, per quessa ci vole:
- Acqua bullente per 5 minuti;
- Pour l'acqua in a buttiglia è lasciate rinfriscà à a temperatura di l'ambienti;
- Pour u latte in polvere, cù 1 cucchiau pocu fondu chì currisponde à 30 ml d'acqua;
- Scuzzulate a buttigliafinu à chì u liquidu sia omogeneu;
- Dà u latte à u nascitu in una tazza o in una buttiglia è, per dà, duvete sustene a testa è u ritornu nantu à u bracciu è tene u zitellu in una pusizione semi pusata è tene a tettula piena di latte.
À a fine, u zitellu deve esse eruttatu per liberà l'aria in eccessu chì pò esse in u stomacu. Per questu, hè necessariu piazzallu in posizione verticale è dà picculi pichetti nantu à u spinu.
6. Cumu capisce perchè u zitellu pienghje

Pienghje hè u modu principale chì u zitellu hà da alertà i genitori di qualchì fastidiu, cume un pannolinu sporcu, fame o paura è, dunque, sapè identificà u tippu di pianghje hè impurtante per pudè calmà u zitellu più prestu.
Per capisce u pienghje, ci vole à fà casu à u sonu è à i muvimenti di u corpu di u criaturu, chì di solitu aiutanu à identificà u mutivu di pienghje.
Ragione di pienghje | Choro description |
Dolore o colic | Un bridu cortu, acutu, assai forte, per qualchì siconda senza pienghje ma cù a faccia rossa è e mani chjose, chì ùn impedisce mancu di esse tenutu. U dulore pò esse causatu da colic, chì hè più cumuni finu à 4 mesi, in particulare in i zitelli chì bevanu latte artificiale. |
A fame | Pienghje in singhjozzi è move a testa di latu, tenendu a bocca aperta. |
Paura o noia | Si lamenta ma si calma quandu li parla o u tene. |
Stanchezza | Hè un gridu tipicu à a fine di a ghjurnata è u ghjuvanottu pienghje, lagnendu è accigliandosi è accigliati. |
Alcuni modi chì ponu aiutà à calmà u neonatu includenu a ricerca di un ambiente calmu, avè un massaggio, allattendu o avvolgelu in una manta. Amparate più tecniche à: 6 Modi per fà chì u vostru criaturu smette di pienghje.
7. Cumu mantene u salottu di u neonatu
U megliu modu per tene u vostru nascitu in securità hè di ùn lascià lu mai solu, postu ch'ellu hè sempre assai chjucu è fragile. Tuttavia, altre misure di sicurezza impurtanti includenu:
- Verificate sempre a temperatura di qualsiasi oggettu o cibu cuntattate u zitellu per evità brusgiate;
- Posa sempre u zitellu annantu à u spinu, toccu i pedi nantu à u fondu di u lettu è mantene a lettu attaccata à l'ascella di u zitellu, per evità l'asfogia;
- Trasportu di u zitellu in un seggiolu di vittura appartenendu à u gruppu 0+, chì hè adattatu à u pesu è a taglia di u zitellu.
- Chjave u carrettu o l'ovu ogni volta chì hè fermatu è ùn la mettite micca in altu, per evità cascate;
- In vittura, mette u sedile di vittura in u sedile posteriore, preferibbilmente in u locu mediu, cù a spalle à a direzzione di u trafficu è in u casu di a vittura chì hà solu 2 posti, u zitellu pò esse trasportatu davanti, tuttavia hè necessariu disattivà u sistema di sicurezza. air bag;
- Evite u cuntattu cù l'animali cù u pelu, pò causà allergii respiratorii.
Tutte queste preoccupazioni aiutanu u neonatu à esse sicuru è à cresce in modu più sanu, evitendu l'apparizione di cumplicazioni è ancu alcune malatie.