Cumu eliminà a carie: opzioni di trattamentu
Cuntenutu
- Quandu fà u trattamentu
- Cumu hè fatta a ristaurazione di i denti cù a carie
- Ciò chì si pò sente dopu u trattamentu
- Perchè hè impurtante di caccià a carie
- A donna incinta pò trattà cavità à u dentistu?
- Cumu trattà a carie senza anestesia è senza dulore
U trattamentu per eliminà e cavità, hè generalmente fattu per mezu di una ristaurazione, chì hè fatta da u dentistu è consiste in a rimozione di a carie è di tuttu u tessutu infettatu, dopu chì u dente hè coperto cù una sostanza chì pò esse resina composita, ceramica o amalgama.
Attualmente, ci sò 2 manere di fà stu trattamentu: cù anestesia è un trapanu per rascià tutte e carie o cun un gel chjamatu Papacárie, chì riesce à addulcisce a carie è eliminà tutti i tessuti feriti, in un modu simplice, veloce è indolore, essendu una ottima opzione per quelli chì anu paura di andà à u dentistu.
Tuttavia, in i casi induve a carie hè assai profonda è ghjunghje à a polpa di u dente, pò esse necessariu effettuà un canale radicale, chì hè più invasivu è richiede più sessioni à u dentistu.
Quandu fà u trattamentu
A ristaurazione di u dente hè fatta da u dentistu, dopu avè fattu u diagnosticu à u dente è rilevatu a presenza di una cavità.
A persona pò suspettà di avè una carie dentale se sente dolore, sensibilità à u fretu o à u caldu, o se osserva chì ci hè un picculu foru, una piccula macchia nera o una tinta scura nantu à u dente è, per cunfirmà hè necessariu andate ind’è u dentistu.
Per fà u diagnosticu, u dentistu pò osservà i denti cù un picculu spechju è alcuni strumenti acuti, per verificà s'ellu ci hè dulore lucale è pò esse ancu necessariu piglià una radiografia per valutà a salute di e gengive è a radice di i denti. Vede cumu si faci a radiografia panoramica di a mascella è di a mascella.
Cumu hè fatta a ristaurazione di i denti cù a carie
Per fà a ristaurazione, u dentistu:
- Amministra anestesia, secondu u casu;
- Elimina a parte di u dente chì hè dannighjata, cù l'aiutu di un trapanu dentale, laser o gel papatu;
- Pulite u dente decadutu cù una piccula curette (se aduprate u gel) o rascià a zona cù u picculu mutore;
- Mette resina per riempie u foru;
- Sabbia a resina per adattà l'altezza di u dente.
Attualmente, a ristaurazione hè fatta cù resina, chì hè un materiale biancu di culore di dente, chì hè praticamente imperceptibile è più sicuru di i restauri più vechji. Quessi sò stati fatti cù una sustanza grisa chjamata amalgama, chì cuntene mercuriu in a so cumpusizione è, dunque, ùn hè più stata aduprata. Scuprite chì materiali sò più usati in a ristaurazione di i denti è cumu mantene.
Quandu u dente hè assai influenzatu, è e lesioni sò più profonde è ghjunghjenu à a polpa di u dente, pò esse necessariu ricorre à u trattamentu di u canale radicale, cunnisciutu ancu cum'è riempimentu, chì hè un trattamentu più costu è prolungatu, postu chì richiede parechje sessioni è bisogni ancu una ristaurazione à a fine.
Ciò chì si pò sente dopu u trattamentu
Se u trattamentu hè realizatu cù u gel Papacárie, ùn ci hè micca bisognu di anestesia è, dunque, a persona lascia l'uffiziu senza sente fastidiu. Tuttavia, se u dentistu opta per l'anestesia è aduprendu un trapanu, l'effettu di l'anestesia pò durà qualchì ora è a persona deve sente a so bocca intorpidita, formicolente è avè difficoltà à parlà è à manghjà. Sapete chì fà per l'anestesia per passà più veloce.
Perchè hè impurtante di caccià a carie
Hè impurtante di ristabilisce u dente ogni volta chì u dente hè decadutu, perchè a carie pò passà à altri denti è ancu à altre persone attraversendu basgiendu è spartendu bichjeri è stuvigli, per esempiu.
Inoltre, a carie aumenta di dimensioni è pò permette l'installazione di virus, batteri è alimenti chì ponu aggravà a situazione, favurendu ancu a necessità d'altri trattamenti cum'è u trattamentu di i canali di a radice, cunnisciutu ancu cum'è riempimentu, o ancu ritruvamentu. Di u dente.Se a persona perde u dente, hè necessariu mette una protesi in postu o aduprà una protesi.
A donna incinta pò trattà cavità à u dentistu?
E donne incinte anu un risicu più altu di sviluppà gingivitis è cavità per via di i cambiamenti ormonali cumuni di sta fase è, dunque, hè impurtante d'andà à u dentistu almenu duie volte durante a gravidanza, per valutà a salute orale per trattà e cavità prima hè cumplicazioni. Verificate 5 precauzioni per luttà contr'à e cavità è a gengivitis in gravidanza
I trattamenti dentali in gravidanza ponu esse fatti in ogni trimestru, però, si raccomanda chì, quandu hè pussibule, sia fattu in u secondu trimestru, soprattuttu s'ellu hè u casu di trattamentu per cavità o altri trattamenti chì necessitanu anestesia o chì influenzanu direttamente a gomma . Hè perchè, hè in u primu trimestru chì u più altu tassu di furmazione d'organi si verifica in u zitellu è, dunque, i dentisti tenenu stu tippu di trattamenti per i casi di più grande emergenza, durante stu periodu.
In u terzu trimestre, ci hè un risicu più grande di effetti collaterali, cume una marcata diminuzione di a pressione sanguigna, postu chì u zitellu hè più grande è pò finisce per mette pressione annantu à l'organi di a donna incinta. Durante questu periodu, se ogni tippu di trattamentu hè necessariu, u dentistu deve evità lunghe sessioni di trattamentu.
In casu di gelu papatu, u trattamentu pò esse fattu in ogni trimestru di gravidanza.
Cumu trattà a carie senza anestesia è senza dulore
Un modu eccellente per eliminà a carie hè di aduprà u gelu chjamatu Papacárie, chì hè fattu di papain, truvatu in papaia, chì elimina completamente a carie da u dente senza necessità di anestesia, nè aduprà u trapanu per rascià u dente.
Stu trattamentu cù u gel Papacárie deve esse effettuatu ancu in l'uffiziu di u dentistu, perchè deve esse applicatu in u dente decadutu, è deve agisce per circa 1 minutu. Dopu, u locu deve esse accuratamente pulitu da u dentistu, aduprendu un strumentu manuale chjamatu curetta, chì elimina a carie è u tissutu feritu, senza alcun dolore o fastidiu. Dopu, u dentistu deve copre u dente cun una "argilla" di resina in modo chì apparisca à a so forma originale.
Stu novu trattamentu per a carie cù u gel Papacárie hè eccellente per u trattamentu in i zitelli è anziani, chì anu più difficoltà à sustene u trattamentu cumunu fattu da u dentistu, ma pò esse adupratu à tutte l'età, cumpresa a gravidanza.
Fighjate u video seguente è amparate à prevene a carie: