Cosa hè a Paralisia Infanzia è cumu si tratta
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Chì provoca paralisi infantile
- Possibile sequela di paralisi infantile
- Cumu prevene a paralisi di a zitellina
A paralisi infantile, cunnisciuta ancu scientificamente cum'è polio, hè una malattia infettiva grave chì pò causà paralisi permanente in certi musculi è chì affetta di solitu i zitelli, ma pò accade ancu in anziani è adulti cù sistemi immunitarii indebuliti.
Postu chì a paralisi zitellina ùn hà cure se affetta i musculi, hè cunsigliatu di prevene a malatia, chì cunsiste à piglià u vaccinu contra a polio, chì pò esse amministratu da 6 settimane di età, divisu in 5 dosi. Vede cumu si face a vaccinazione chì prutege contra a malatia.
Principali sintomi
I primi sintomi di a poliomielite includenu generalmente mal di gola, stanchezza eccessiva, mal di testa è frebba, è ponu dunque esse facilmente confusi cù l'influenza.
Sti sintomi di solitu spariscenu dopu à 5 ghjorni senza a necessità di un trattamentu specificu, tuttavia, in certi zitelli è adulti cù sistemi immunitari indeboliti, l'infezzione pò sviluppà per cumplicazioni cum'è méningite è paralisi, causendu sintomi cum'è:
- Dolore severu in u spinu, u collu è i musculi;
- Paralisi di una di e gambe, unu di i bracci, di i musculi toracichi o addominali;
- Difficultà à urinà.
Ancu s'ellu hè più raru, ci pò ancu esse difficoltà à parlà è inghjuttisce, chì pò causà fallimentu respiratoriu per via di l'accumulazione di secrezioni in e vie aeree.
Vede chì opzioni di trattamentu sò dispunibili per a polio.
Chì provoca paralisi infantile
A causa di a paralisi infantile hè a contaminazione cù u poliovirus, chì pò accade per cuntattu orale-fecale, quandu ùn hè micca statu vaccinatu currettamente contr'à a polio.
Possibile sequela di paralisi infantile
E sequenze di paralisi infantile sò in relazione cù l'indebbulimentu di u sistema nervosu è, dunque, ponu apparisce:
- Paralisi permanente di una di e gambe;
- Paralisi di i musculi di u discorsu è l'attu di inghiottisce, chì pò purtà à l'accumulazione di secrezioni in bocca è in gola.
E persone chì anu soffertu di paralisi infantile per più di 30 anni ponu sviluppà dinò u sindrome post-polio, chì causa sintomi cum'è debolezza, sensazione di mancanza di respiro, difficoltà à inghiottire, fatica è dolore musculare, ancu in i musculi non paralizzati. In questu casu, a fisioterapia eseguita cù allungamenti musculari è esercitazioni di respirazione pò aiutà à cuntrullà i sintomi di a malattia.
Amparate nantu à e sequenze principali di a paralisi infantile.
Cumu prevene a paralisi di a zitellina
U megliu modu per prevene a paralisi infantile hè di piglià u vaccinu contra a polio:
- Babbi è zitelli: u vaccinu hè fattu in 5 dosi. Trè sò dati à intervalli di dui mesi (2, 4 è 6 mesi di età) è u vaccinu hè aumentatu à 15 mesi è 4 anni.
- Adulti: 3 dosi di u vaccinu sò raccomandati, a seconda dose deve esse applicata 1 o 2 mesi dopu a prima è a terza dose deve esse applicata dopu à 6 à 12 mesi dopu a seconda dose.
L'Adulti chì ùn anu micca avutu u vaccinu in a zitiddina ponu esse vaccinati à qualsiasi età, ma sopratuttu quandu anu bisognu di viaghjà in paesi cù un gran numaru di casi di poliomielite.