Questa penna pò detectà u cancer in solu 10 seconde
Cuntenutu
Quandu i chirurghi anu un malatu di cancheru nantu à a tavula, u so primu scopu hè di sbarrazzassi di u più pussibule di u tessutu infettatu. U prublema hè, ùn hè micca sempre faciule fà a differenza trà ciò chì hè cancerosu è ciò chì ùn hè micca. Avà, cù un novu pezzu di tecnulugia (chì s'assumiglia assai à una penna), i duttori saranu capaci di rilevà u cancheru in solu 10 secondi. Per mette in perspettiva, questu hè più di 150 volte più veloce di qualsiasi tecnulugia chì esiste oghje. (Assuciatu: U Virus Zika Pò esse adupratu per Trattà Forme Aggressive di Cancer di u Cervellu)
Duppiatu MasSpec Pen, u strumentu di diagnosticu innovativu hè statu creatu da circadori in l'Università di Texas in Austin. U dispusitivu, chì ùn hè ancu approvatu da a FDA, funziona aduprendu piccule gocce d'acqua per analizzà u tessutu umanu per u cancer, secondu un studiu publicatu in a rivista Scienza Medicina Traslazionale.
"Ogni volta chì pudemu offre à u paziente una chirurgia più precisa, una chirurgia più rapida, o una chirurgia più sicura, hè qualcosa chì vulemu fà", James Suliburk, MD, capu di chirurgia endocrina à u Baylor College of Medicine è un collaboratore per u prugettu, hà dettu Notizie UT. "Sta tecnulugia face e trè. Ci permette di esse assai più precisi in chì tissutu rimuemu è ciò chì lascemu daretu".
U studiu stessu hà implicatu 263 campioni di tessuti umani da tumori di pulmone, ovariu, tiroide è di tumore di u senu. Ogni campione hè statu paragunatu à u tessutu sanu. L'investigatore anu trovu chì a penna MasSpec hà sappiutu identificà u cancheru 96 per centu di u tempu. (Connessu: A Storia Dietro un Novu Bra cuncepitu per Detectà u Canceru di Senu)
Mentre chì questi risultati necessitanu ancora tunnellate di validazione, i circadori pensanu à inizià prucessi umani in l'annu prossimu, è speranu di pudè esse capace di detectà una gamma più larga di cancers. Dittu chistu, postu chì a Pen MasSpec hè un strumentu chirurgicu, chì travaglia esposta tissutu, hè improbabile chì serà utilizatu durante i controlli di rutina.
"Se parlate à i malati di cancru dopu a cirurgia, una di e prime cose chì parechji diceranu hè" Spergu chì u chirurgu hà pigliatu tuttu u cancru ", Livia Schiavinato Eberlin, Ph.D., u designer di u studiu, hà dettu à UT News. . "Hè solu straziante quandu ùn hè micca u casu. Ma a nostra tecnulugia puderia migliurà assai e probabilità chì i chirurghi eliminanu veramente l'ultima traccia di u cancheru durante a chirurgia."