12 cause di mani è pedi gonfi è chì fà
Cuntenutu
- 8. Utilizazione di medicinali
- 9. Fallimentu renale
- 10. Fallimentu di u fegatu
- 11. Insufficiency venosa
- 12. Alte temperature estive
- Quandu andà à u duttore
I pedi è e mani gonfie sò sintomi chì ponu accade per via di una cattiva circulazione sanguigna, un cunsumu eccessivu di sale, stà in a stessa pusizione per un bellu pezzu o mancanza di attività fisica regulare, per esempiu.
U gonfiore in e mani è in i pedi si ne và di solitu di notte è cù misure semplici cum'è alzà e gambe o alzà i bracci aprendu è chjudendu e mani, ma in certi casi pò esse un sintomu di malatie cum'è u diabete, pressione alta o core o fallimentu renale. In quessi casi, hè necessariu seguità cun un duttore per fà u trattamentu più adattatu.
Inoltre, duvete esse cuscenti di i sintomi chì ponu accumpagnà u gonfiore di i pedi è di e mani cum'è apparizione improvvisa, rossore o mancanza di fiatu è cercà immediatamente assistenza medica.
8. Utilizazione di medicinali
L'usu di qualchi medicamentu pò causà gonfiore in mani è pedi, cume corticosteroidi, minoxidil o medicinali per trattà a pressione sanguigna alta, cume captopril, enalapril, lisinopril, amlodipina, nimodipina, per esempiu.
Cosa da fà: unu deve seguità cù u duttore chì hà prescrittu unu di sti farmaci per valutà a dosa o se hè necessariu cambià u trattamentu, per esempiu. Tuttavia, misure semplici ponu esse prese in casa, cume alzà e gambe, alzà i bracci, massaggiare o drenu linfaticu, o fà camminate leggere per migliurà a circolazione sanguigna è prevene u gonfiore di e vostre mani è di i pedi.
9. Fallimentu renale
L'insufficienza renale hè una cundizione in cui i reni ùn funzionanu micca currettamente è dunque ùn eliminanu micca i fluidi corporei in l'urina, chì pò purtà à gonfiori di i pedi, di e mani è di a faccia.
Cosa da fà: a fallimentu renale deve esse monitoratu da un nefrologu per furnisce u trattamentu u più adattu. In certi casi induve l'insufficienza renale hè in un stadiu più avanzatu, l'emodialisi pò esse necessaria, cum'è prescritta da u duttore.
10. Fallimentu di u fegatu
L'insufficienza epatica hè una diminuzione di a funzione epatica è pò causà gonfiore in e mani è in particulare in i pedi, per via di a diminuzione di una proteina in u sangue, l'albumin, chì aiuta à mantene u sangue in i vasi.
Sta malatia pò esse causata da alcolismu, epatite o ancu l'usu di medicazione cù paracetamol.
Cosa da fà: fallimentu di u fegatu deve esse trattatu da un epatologu. Inoltre, u cunsumu d'alcol deve esse fermatu è u cunsumu di sale è proteine in a dieta deve esse riduttu per evità u gonfiore di e mani è di i pedi, è l'accumulazione di fluidu in l'addome.
11. Insufficiency venosa
L'insufficienza venosa si verifica quandu e valvole in e vene in e gambe è in e braccia ùn funzionanu micca bè è ùn ponu micca riportà u sangue in u core, causendu l'accumulazione in braccia è gambe è gonfiore in i pedi è e mani.
Di solitu, u gonfiore si verifica à a fine di a ghjurnata è di solitu sparisce a matina, essendu più cumunu in e persone obese o in sovrappesu o in l'anziani.
Cosa da fà: duvete fà attività fisiche leggere cume marchjà, muvendu e gambe è e bracce durante a ghjurnata, stendesi è alzà e gambe sopra u livellu di u vostru core prima di andà à dorme per 20 minuti, aiuta à riduce u gonfiore. L'insufficienza venosa deve esse sempre valutata da un cardiologu o un chirurgu cardiovasculare per indicà u megliu trattamentu chì pò esse cù medicazione, chirurgia o l'usu di calze di compressione, per esempiu.
12. Alte temperature estive
Durante l'estate, hè assai cumunu d'avè i pedi è e mani gonfie è ghjè perchè quandu a temperatura hè più alta, ci hè una dilatazione di i vini sanguini in i pedi è e mani, purtendu più sangue in queste regioni, causendu gonfiore.
Cosa da fà: per evità u gonfiore, pudete alzà i bracci, aprendu è chjudendu e mani, è stesi cù e gambe alzate per facilità u ritornu di u sangue versu u core, massà e mani è i pedi, o drenaje linfaticu. In certi casi, calze di compressione o braccialetti elastichi ponu esse aduprati, cun cunsiglii medichi. Inoltre, hè impurtante di mantene una bona assunzione di fluidi durante u ghjornu è di manghjà una dieta equilibrata per evità a ritenzione di fluidi è u gonfiore di e mani è di i pedi.
Quandu andà à u duttore
Alcuni sintomi ponu accumpagnà u gonfiore di e mani è di i pedi è richiedenu assistenza medica u più prestu pussibule è includenu:
- U gonfiore accade di colpu;
- Gonfi solu in un pede o in una manu;
- Rossu di u pede o di a manu gonfia;
- Mancanza di respira;
- Tosse o sputum;
- Altri sintomi cum'è frebba o zingara.
In questi casi, u duttore pò urdinà testi cum'è sangue o Doppler, per esempiu, per identificà a causa di u gonfiore di e mani è di i pedi è raccomandà u trattamentu più adattu.