PH di u sangue: Valori ideali, cumu misurà è sintomi
Cuntenutu
- Cumu misurà u pH di u sangue
- Sintomi d'acidosi è alcalosi
- Ciò chì pò cambià u pH di u sangue
- Alimenti chì acidificanu o alcalinizanu u sangue
- Alimenti chì acidificanu l'ambiente
- Alimenti chì alcalinizanu l'ambiente
U pH di u sangue deve esse in 7,35 è 7,45, chì hè cunsideratu un pH ligeramente alcalinu, è u cambiamentu di questi valori hè una situazione assai seria, chì mette a salute in periculu, ancu cù un risicu di morte.
L'acidosi hè cunsiderata quandu u sangue diventa più acidu, cù valori trà 6,85 è 7,35, mentre chì l'alkalosi si verifica quandu u pH di u sangue hè trà 7,45 è 7,95. Valori di pH in sangue inferiori à 6,9 o superiori à 7,8 ponu purtà à a morte.
Mantene u sangue in i valori normali hè impurtante per mantene a qualità di e cellule di u corpu, chì sò cumpletamente coperte da u sangue. Cusì, quandu u sangue hè à u pH ideale, e cellule sò sane, è quandu u sangue hè più acidu o più basicu, e cellule morenu prima, cù malatie è complicazioni.
Cumu misurà u pH di u sangue
L'unicu modu per misurà u pH di u sangue hè attraversu un test di sangue chjamatu gasi sanguigni arteriali, chì hè effettuatu solu quandu l'individuu hè ammessu à l'UCI o ICU. Stu test hè fattu pigliendu un campione di sangue, è u so risultatu mostra u pH di u sangue, u bicarbonatu è u PCO2. Amparate più dettagli nantu à i gasi di u sangue arteriale.
Sintomi d'acidosi è alcalosi
Quandu u pH hè sopra l'ideale, sta situazione hè chjamata alcalosi metabolica, è quandu u pH hè inferiore à l'ideale, si chjama acidosi metabolica. I sintomi chì aiutanu à identificà questi cambiamenti in u sangue sò:
- Alcalosi - pH sopra u normale
L'alcalosi metabolica ùn causa micca sempre sintomi è, in a maiò parte di i casi, sò i sintomi di a malatia chì causanu alcalosi. Tuttavia, i sintomi cume spasmi musculari, debolezza, mal di testa, cunfusione mentale, vertigini è crisi ponu ancu sorgere, principalmente causati da cambiamenti di elettroliti cum'è potassiu, calciu è sodiu.
- Acidosi - pH sottu u normale
U pH acidu provoca sintomi cume mancanza di respiru, palpitazioni, vomitu, sonnolenza, disorientazione è, ancu, pruvucendu un risicu di morte, s'ellu diventa severu è ùn hè micca trattatu per regulà u pH.
Ciò chì pò cambià u pH di u sangue
U pH di u sangue pò soffre una piccula diminuzione, diventendu un pocu più acidu, chì pò accade per via di situazioni cum'è u diabete incontrollatu, in casu di malnutrizione, cù u cunsumu di e proteine propie di u corpu; bronchite cronica, abusu eccessivu di acidu acetilsalicilicu, è estrema difficoltà à respirà.
Tuttavia, u pH di u sangue pò ancu aumentà leggermente, rendendu u sangue più basicu, in casu di vomitu frequenti è incontrollati è diarrea, in casu d'iperaldosteronismu, di prublemi respiratorii severi, in casu di febbre o di insufficienza renale.
In ogni casu, ogni volta chì u pH di u sangue cambia, u corpu prova à curregge stu cambiamentu, cù meccanismi di compensazione, ma questu ùn hè micca sempre abbastanza, è in casi gravi, pò esse necessariu un ingressu à l'uspidale. Ma prima chì questu accada, u corpu stessu cerca di nurmalizà u pH di u mezu, per mantene u sangue neutru.
Alimenti chì acidificanu o alcalinizanu u sangue
U più acitu hè u corpu, più grande hè u sforzu chì u corpu hà da fà per mantene u sangue à pH neutru, è ancu più grande hè u risicu di sviluppà malatie, dunque, ancu se u sangue si trova in valori normali, hè pussibule di mantene u sangue un pocu più basicu, attraversu l'alimentazione.
Alimenti chì acidificanu l'ambiente
Alcuni alimenti chì acidificanu l'ambiente, dendu à u corpu più travagliu per mantene u pH di u sangue neutru sò fagioli, ova, farine in generale, cacao, alcolu, olive, casgi, carni, pesci, amidone di mais, zuccheru, latte, caffè, soda , pepe è crauti.
Cusì, per dà menu travagliu à u corpu, riducendu u risicu di malatie, si consiglia di cunsumà menu di sti alimenti. Scuprite più alimenti chì acidificanu u sangue.
Alimenti chì alcalinizanu l'ambiente
I cibi chì aiutanu à alcalinizà l'ambiente, rendendu più faciule per u corpu u mantenimentu di u pH di u sangue in a portata normale, sò quelli chì sò ricchi di potassiu, magnesiu è / o calciu, cum'è albicocca, avocado, melone, data, pompelmo, uva , aranciu, limonu, granu, sedaru, uva passa, ficu seccu, ligumi verdi scuri è avena, per esempiu.
Cusì, aumentà u cunsumu di sti alimenti aiuta u corpu à stà in più salute, ciò chì pò ancu aiutà à prevene e malatie. Scuprite più alimenti chì alcalinizanu u vostru sangue.