Chì ghjè u scopu di è cumu si face a chirurgia di bypass?
Cuntenutu
- A cosa serve a chirurgia di bypass?
- Cumu hè fatta a cirurgia
- A cirurgia impedisce a circulazione di e gambe?
- Cumu hè a recuperazione
- Rischi di u bypass
A derivazione, cunnisciuta ancu cum'è bypass a revascularizazione cardiaca o miocardica, hè un tipu di chirurgia cardiaca induve un pezzu di a vena safena di a gamba hè piazzatu in u core, per trasportà u sangue da l'aorta à u musculu cardiacu.
Stu tipu di chirurgia si face quandu ci hè un ostaculu da placche grasse in i vasi cardiaci, chì sò l'arterie coronarie, chì ùn migliora micca cù altri tippi di trattamentu è, dunque, aumenta u risicu di cumplicazioni gravi cum'è l'infartamentu.
A cosa serve a chirurgia di bypass?
U core hè l'organu vitale chì pompa u sangue in tuttu u corpu, chì li permette di ossigene u sangue in i pulmoni è di furnisce tutte e cellule in altre parti di u corpu. Tuttavia, per funziunà currettamente, u core hà ancu bisognu di furnisce u so musculu cù sangue riccu in ossigenu, chì ghjunghje per l'arteria aorta attraversu i vasi musculari di u core, cunnisciuti ancu cum'è arterie coronarie.
Quandu queste arterie coronarie sò bloccate, per via di a presenza di grassu nantu à i muri di i vasi, per esempiu, u sangue passa in una quantità più chjuca à u musculu è, dunque, ci hè una diminuzione in a quantità di ossigenu chì ghjunghje à queste cellule musculari. Quandu sta situazione accade, u core perde una parte di a so capacità di pompà u sangue intornu à u corpu, causendu sintomi cume mancanza di respiru, stanchezza faciule è ancu svenimentu.
Inoltre, se u sangue smette di passà cumpletamente, u musculu di u core entra in a morte cellulare è si pone un attaccu di core, chì pò minaccià a vita.
Cusì, per evità stu tippu seriu di cumplicazioni, u cardiologu pò cunsiglià di fà una chirurgia di bypass, chì cunsiste à piglià un pezzu di a vena safena da a gamba è di fà un "ponte" trà l'aorta è u situ subitu dopu. l'arteria coronaria. In questu modu, u sangue hè capace di cuntinuà à circulà per u musculu di u core è u core mantene u so funziunamentu normale.
Cumu hè fatta a cirurgia
A cirugia bypass hè dilicata è dura una media di 5 ore. I passi di a chirurgia di bypass sò:
- Anestesia generale cù u bisognu di un tubu in a trachea per facilità a respirazione;
- Eliminazione di una parte di a vena safena in a perna;
- Un tagliu hè fattu in u pettu, per accede à l'arterie di u core;
- U duttore esamina l'arterie bluccate, definendu i lochi per fà i ponti;
- A vena saphenosa hè cusita in u locu necessariu;
- U pettu hè chjosu, cù suture speciali per avvicinassi à u sternu;
À a fine di a chirurgia, u tubu in a trachea hè mantenutu durante e prime ore di recuperu.
A cirurgia impedisce a circulazione di e gambe?
Ancu se una parte di a vena safena hè cacciata da a gamba, di solitu, ùn ci hè alcuna complicazione per a circulazione di e gambe, chì u sangue pò cuntinuà à circulà per altre vene. Inoltre, dopu à a rimozione di una parte di a vena, si verifica un prucessu cumpletamente naturale, cunnisciutu cum'è rivascolarizazione, in u quale si formanu novi navi per furnisce i bisogni di u corpu è rimpiazzà a parte rimossa di a vena sapena.
Ancu se u bypass saphenous hè guasi sempre a prima opzione per a revascularizazione di u core, ci sò altre navi in u corpu chì ponu esse aduprate per questu scopu, principalmente l'arterie mammarie, chì sò navi situate in u pettu. Quandu succede questu, a cirurgia pò esse cunnisciuta cum'è "ponte di pettu".
Cumu hè a recuperazione
Dopu a chirurgia, u paziente hà bisognu di stà in una ICU per 2 à 3 ghjorni, per fà valutazioni costanti di i segni vitali è per evità possibili complicazioni di a chirurgia. Dopu esse cunsideratu stabile, pudete andà in una stanza d'ospedale, induve continuerete à piglià analgesici per evità u dolore è u pussibile disconfort in u pettu. In questa fase, duvete inizià a fisioterapia attraversu esercizii leggeri, camminendu è esercizi di respirazione.
A recuperazione da questa chirurgia hè un pocu lenta è hè solu dopu à circa 90 ghjorni chì a persona puderà tornà à a so rutina ghjurnata.
In u periodu postoperatoriu, di solitu dopu à 2 ghjorni di chirurgia, a cicatrice ùn hà più bisognu di medicazioni è hè solu impurtante di mantene la pulita è priva di secrezioni. Finu à 4 settimane dopu a chirurgia, ùn duvete micca guidà o portà un pesu superiore à 10 kg.
Hè impurtante di piglià i medicazione raccomandati da u cardiologu è assiste à l'appuntamentu postoperatoriu, previstu à l'uspidale. Inoltre, dopu a ripresa, hè impurtante di cuntinuà cù un stilu di vita sanu, cù una dieta equilibrata è attività fisiche regulare, per assicurà un bon funziunamentu di u core è per evità novi ostruzzioni in a circulazione di l'arterie coronaria. Vede ciò chì sò i passi per mantene u vostru core sanu.
Rischi di u bypass
Cum'è una chirurgia longa è cumplessa, perchè hè necessariu aprire u pettu è interferisce cù u funziunamentu di u core, a chirurgia di bypass hà alcuni rischi, cume:
- Infezzione;
- Sanguinamentu;
- Attacu di core.
Tuttavia, queste complicazioni sò più frequenti in e persone chì anu dighjà una salute compromessa, cù insufficienza renale, altre malatie cardiache, o quandu a chirurgia hè eseguita urgentemente.
Tuttavia, i rischi sò minimizzati quandu u paziente rispetta tutte e linee guida mediche chì ponu includere u cuntrollu di l'alimentazione è l'usu o a sospensione di certi medicamenti prima di a chirurgia è, in più, i benefici di a chirurgia supranu generalmente u risicu di avè un attaccu di core. dannu a salute.