Menstruazione corta: 7 cause principali è chì fà
Cuntenutu
- 1. Stress eccessivu
- 2. Invechjamentu naturale
- 3. Cambiamenti di pesu
- 4. Fate un eserciziu fisicu intensu
- 5. Gravidanza
- 6. Ovari polichistichi
- 7. Ipertiroidismu
- Quandu un brevi periodu pò esse un segnale di allarme
A diminuzione di u flussu menstruale, cunnisciutu ancu scientificamente cum'è ipomenorrea, pò accadere sia diminuendu u volumu di a menstruazione, sia riducendu a durata di a menstruazione è, generalmente, ùn hè micca una causa di preoccupazione, apparsu, a maiò parte di u tempu, temporaneamente, soprattuttu durante i periodi di stress elevatu o eserciziu fisicu assai intensu, per esempiu.
Tuttavia, quandu sta cundizione persiste per un bellu pezzu pò ancu indicà chì ci hè un prublema chì altera a produzzione ormonale, cume l'ovariu polististicu, ma pò ancu esse unu di i primi segni di gravidanza. Cusì, ogni volta chì qualsiasi cambiamentu di a menstruazione provoca ogni tipu di dubbitu hè assai impurtante cunsultà un ginecologu per pruvà à identificà s'ellu ci hè un prublema chì deve esse trattatu.
Vede quale sò i 10 cambiamenti menstruali più cumuni è ciò chì significanu.
E cause più frequenti per a diminuzione di u flussu menstruale includenu:
1. Stress eccessivu
Durante i periodi di grande stress, cume avè da presentà un travagliu impurtante o perde un membru di a famiglia, per esempiu, u corpu produce una grande quantità di cortisol è adrenalina. Quandu accade, un eccessu di cortisolu face chì u cervellu smette di pruduce l'ormoni estrogeni è progesterone, chì sò necessarii per stimulà u ciclu mestruale, causendu una diminuzione di u flussu menstruale.
Tuttavia, dopu à quellu periodu di stress si migliora, u ciclu menstruale duveria diventà più regulare, tornendu à e caratteristiche ch'ellu avia prima.
Cosa da fà: hè cunsigliatu di pruvà à participà à attività chì aiutanu à alleviare u stress, cume fà eserciziu regulare o avè un hobbie, per esempiu, in più di cunsumà tè calmanti cum'è camomilla, melissa o valeriana. Inoltre, si deve ancu evità di esse preoccupatu per a diminuzione di a menstruazione, chì si accumulerà cù u stress di a vita d'ogni ghjornu è continuerà à causà cambiamenti. Vede modi più naturali di luttà contr'à u stress.
2. Invechjamentu naturale
Durante tutta a vita hè cumunu per a quantità di menstruazione di subisce alcuni cambiamenti. Per esempiu, trà 20 è 30 anni ci hè una tendenza maiò à avè menu menstruazioni è ancu à prisentà parechje volte spotting. Dopu à quella età, a menstruazione hè di solitu più regulare è pò vene ancu cù un pocu di più.
Tuttavia, cù l'arrivu di a menopausa, alcune donne ponu sperimentà una diminuzione di u flussu menstruale di novu finu à chì u ciclu si fermi per via di a diminuzione di a quantità di estrogeni in u corpu.
Cosa da fà: Si tratta di un cambiamentu normale è dunque ùn deve micca esse un mutivu di preoccupazione. Tuttavia, se ci sò dubbi, cunsultate u ginecologu.
3. Cambiamenti di pesu
Cambiamenti bruschi di pesu, sì perde o guadagna, ponu influenzà u ciclu mestruale, cambiendu micca solu a so regularità, ma dinò a quantità di flussu. Inoltre, e donne cun pesu assai bassu ponu avè periodi più brevi, postu chì ci ponu esse parechji fattori chì influenzanu u ciclu menstruale, cum'è nutrizione inadeguata, eserciziu fisicu assai intensu o livelli più alti di stress, per esempiu.
Cosa da fà: evitendu diete assai radicale, affinchì ùn ci sianu cambiamenti bruschi di pesu corpu, permettendu à u corpu di adattassi cù u tempu. Cusì, l'ideale hè di mantene sempre una dieta sana è equilibrata, evitendu diete più radicali. Eccu un esempiu di cumu duverebbe esse a dieta.
4. Fate un eserciziu fisicu intensu
E donne chì esercitanu assai di solitu sperimentanu ancu una riduzione in a quantità di mestruazioni è questu hè generalmente legatu à una cumbinazione di fattori cumpresi u stress aumentatu, u bassu grassu corporeu è a diminuzione di a quantità di energia dispunibile.
Cosa da fà: idealmente, a quantità di esercitazione deve esse dosata per evità di influenzà a salute di a donna è u ciclu mestruale, tuttavia, l'atleti ponu avè più difficoltà, è duvianu parlà cù u ginecologu se a diminuzione di u flussu causa qualchì tippu di disagiu.
5. Gravidanza
A menstruazione ùn accade micca durante a gravidanza, chì u zitellu si sviluppa in l'utru. Tuttavia, alcune donne ponu sperimentà spotting o a perdita di una piccula quantità di sangue in e prime settimane, chì pò esse sbagliatu per un picculu periodu. Capite megliu perchè u sanguinamentu pò accade durante a gravidanza.
Cosa da fà: sè suspettate chì sè site incinta duvete fà un test di farmacia o cunsultà u ginecologu per fà un test di sangue è cunfirmà stu suspettu.
6. Ovari polichistichi
Un'altra cundizione relativamente cumuna chì pò causà una diminuzione di u flussu menstruale hè a presenza di cisti in l'ovari. In questi casi, ci hè un sbilanciu in i livelli ormonali chì ponu impedisce à e donne di ovulà, affettendu direttamente a quantità di u flussu menstruale. In questi casi, altri sintomi ponu ancu apparì, cume a perdita di capelli, l'acne, o l'aumento di pesu.
Cosa da fà: U megliu modu per cunfirmà è trattà una situazione di l'ovariu polichisticu hè di cunsultà un ginecologu per e prove cum'è ecografia addominale è analisi di sangue. Eccu ciò chì manghjà per alleviare i sintomi:
7. Ipertiroidismu
Ancu s'ellu hè un pocu più raru, diminuisce a quantità di menstruazione pò ancu esse un segnu di ipertiroidismu. Questu hè chì in questa cundizione u corpu produce una quantità più grande di ormoni tiroidei, chì sò responsabili di aumentà u metabolismu. Quandu accade, u corpu spende più energia di u normale è pò causà una sensazione costante di ansietà è ancu perdita di pesu, chì finisce per influenzà u ciclu menstruale di a donna.
Cosa da fà: L'ipertiroïdismu pò esse cunfirmatu per mezu di un test di sangue urdinatu da un medico generale o endocrinologu, è ancu da ultrasuoni. Di solitu, u trattamentu hè indicatu da u duttore è include l'usu di medicinali per restaurà i livelli normali di ormoni tiroidiali. Vede più nantu à l'ipertiroïdismu è u so trattamentu.
Quandu un brevi periodu pò esse un segnale di allarme
Di solitu a diminuzione di a quantità di e menstruazioni ùn hè micca segnu di alcun prublema di salute, tuttavia, ci sò situazioni chì devenu esse valutate da un duttore. Alcune includenu:
- Ùn avete micca periodi per più di 3 cicli;
- Avè un sanguinamentu recurrente trà i periodi;
- Sentite un dolore assai intensu durante a menstruazione.
E donne chì anu sempre avutu pocu flussu menstruale ùn devenu micca esse preoccupate, chì u schema di a menstruazione varieghja assai da una donna à l'altra, cumprendu a quantità di u flussu.