Ciò chì dicu à e persone chì ùn capiscenu micca u mo diagnosticu Hep C
Cuntenutu
- L'usu di droghe ùn hè micca solu l'unicu metudu per cuntrae l'hep C
- L'epatite C ùn hè micca cusì rara
- L'epatite C ùn hè più una cundanna à morte, ma hè sempre grave
- L'epatite C ùn hè micca spessu una infezzione di trasmissione sessuale
- L'epatite C hè diversa per tutti
- U takeaway
Quandu scuntraghju à qualchissia, ùn li parlu micca subitu di u fattu chì aghju avutu l'epatite C. Tende à discute solu se portu a mo camicia chì dice: "A mo situazione preesistente hè l'epatite C."
Portu sta camicia spessu perchè trovu chì e persone sò tipicamente silenziose nantu à sta malattia silenziosa. U portu di sta maglia crea e cundizioni adatte per spiegà cumu hè cumunu l'epica C è mi permette di sensibilizà.
Ci hè parechje cose chì a ghjente ùn capisce micca quandu parlu di u mo diagnosi di hep C, è cambia secondu a quale parlu.
Eccu ciò chì dicu à a ghjente di svilà i miti è di riduce u stigma intornu à l'epatite C.
L'usu di droghe ùn hè micca solu l'unicu metudu per cuntrae l'hep C
A cumunità medica hè di gran lunga a più cunniscente in hep C. Ma aghju trovu chì a cunniscenza hè principalmente alta trà i specialisti.
U stigma di l'hep C seguita spessu un paziente in tuttu u campu medicu, da a clinica à l'ospedale. Spessu mi trovu à ramintà à i duttori di primura chì l'epatite C ùn hè micca solu una malatia di u fegatu. Hè sistemicu è hà parechji sintomi chì affettanu altre parte di u corpu fora di u fegatu.
Sò guasi sempre salutatu cun scossa quandu spiegu chì ùn sò micca solu cumu aghju avutu l'hep C, ma chì l'aghju ricevutu à a nascita da a mo mamma. A trasmissione verticale hè rara, ma parechji assumenu chì aghju cuntrattu l'hep C per l'usu di droghe.
Hè assai più prubabile chì e lacune in a surviglianza è u screening anu aiutatu a diffusione di l'epatite C prima di u 1992 invece di l'usu di droghe. A mo mamma, per esempiu, hè stata esposta à u virus à u travagliu cum'è assistente di chirurgia dentale à l'iniziu di l'anni 80, prima chì l'epatite C avessi ancu u so nome.
L'epatite C ùn hè micca cusì rara
U stigma intornu à l'epatite C persiste in u publicu. Più di 3 milioni di persone in i Stati Uniti anu probabilmente hep C. Ma u silenziu circonda l'epatite C sia in u diagnosticu sia in a conversazione.
L'epatite C pò stà in dorme è ùn pò causà segni o sintomi notevuli, o sintomi ponu manifestassi cun urgenza improvvisa. In u mo casu, i mo sintomi si sò manifestati di colpu, ma 4 anni è cinque trattamenti dopu, aghju sviluppatu una malattia di u fegatu in fase finale.
L'Epatite C hè una cundizione sfrenatamente inconsistente chì hè sempre megliu servita cun rilevazione precoce è eliminazione cù u trattamentu. A cosa bona hè chì ci sò avà decine di trattamenti dispunibili chì ponu aiutà e persone à ghjunghje à una cura in solu 8 settimane cù effetti secondari minimi.
L'epatite C ùn hè più una cundanna à morte, ma hè sempre grave
Spiegà l'epatite C à qualcunu pò esse cumplicatu. Parlà cun qualchissia chì site data, interessatu, o diventà seriu pò esse più stressante di a visita di un duttore. Pò sente chì si sviloppa un secretu murtale.
Per mè è per altri diagnosticati prima di u 2013 quandu i primi novi trattamenti sò diventati a norma, ùn ci era micca cura à u diagnosticu. Ci hè stata data una sentenza di morte, cù una opzione per pruvà un trattamentu di resistenza annu cù una probabilità di 30 per centu di successu.
Ancu di grazia, ci sò cure avà. Ma a paura di stu passatu persiste in a cumunità.
Senza un diagnosi precoce è un trattamentu currettu, l'hep C pò purtà à parechji prublemi di salute, cumprese a morte. L'epatite C hè a trasplante di fegatu in i Stati Uniti. Pò dinò purtà à u cancheru di u fegatu.
Quandu si impegna in cunversazioni persunali nantu à l'epatite C, hè impurtante parlà di sperienze è aduprà punti di infiammabilità cumuni per dà u sensu.
Per esempiu, u ghjornu di e elezioni 2016, eru in un lettu d'ospedale pruvendu disperatamente di votà da l'ospedale mentre mi ripresu da a sepsis. Parlà di e mo sperienze cusì li rende più faciuli da capì è di cunnosce.
L'epatite C ùn hè micca spessu una infezzione di trasmissione sessuale
A trasmissione sessuale di l'hep C pò esse pussibule, ma hè bella. L'epatite C hè diffusa principalmente per u sangue chì cuntene u virus.
Ma a cunniscenza di u publicu generale nantu à l'hep C hè chì hè una infezzione di trasmissione sessuale (STI). Questu hè in parte perchè hè spessu accumpagnatu cù HIV è altre STI per via di i gruppi simili chì affettanu.
Parechje persone, in particulare i baby boomers, cunnoscenu ancu l'hep C per via di Pamela Anderson. È certi credenu ch'ella l'abbia attraversu u sessu, favurendu u stigma. Ma a verità hè chì hà cuntrattu u virus per mezu di una agulla di tatuu sterile.
I baby boomers anu una probabilità più alta di cunnosce l'hep C. Millennials è Gen Z, invece, anu una probabilità più bassa di cunnosce l'hep C o u trattamentu, ma sò ancu menu propensi à sapè chì l'anu.
L'epatite C hè diversa per tutti
L'ultima cosa, è probabilmente a più difficiule da spiegà, sò i sintomi persistenti chì sperimentanu parechje persone cun epatite C.
Malgradu u fattu chì sò statu guaritu di l'hep C, aghju sempre sperimentu di l'artrite è di veramente cattivu reflux à l'acidu à 34 anni. A mo pelle è i mo denti anu patitu ancu di i mo vechji trattamenti.
Hep C hè una sperienza diversa per ogni persona. A volte l'incredulità da i pari pò esse l'effettu secundariu più frustrante di tutti.
U takeaway
Avè l'hep C ùn ti face nunda. Ma guarì di hep C ti face un cacciatore di draghi.
Rick Jay Nash hè un paziente è difensore di l'HCV chì scrive per HepatitisC.net è HepMag. Hà cuntrattu l'epatite C in uteru è hè statu diagnosticatu à l'età di 12 anni. Sia ellu sia a mamma sò avà guariti. Rick hè ancu un oratore attivu è vuluntariu cun CalHep, Lifesharing, è l'American Liver Foundation. Seguitatelu in Twitter, Instagram è Facebook.