Primu aiutu per u sangu
Cuntenutu
L'emorragie ponu esse causate da una serie di fattori chì devenu esse identificati più tardi, ma hè vitale ch'elli sianu monitorati per assicurà u benessere immediatu di a vittima finu à chì ghjunghje l'aiutu medicale d'urgenza prufessiunale.
In casu di sanguinamentu esternu, hè impurtante evità un flussu eccessivu di sangue è, per questu, si raccomanda chì u tornichettu sia effettuatu è, quandu questu ùn hè micca pussibule, mette un pannu pulitu sopra a lesione è applica pressione finu à chì vene l'assistenza medica à l'uspidale. lucale. In casu di sanguinamentu internu, hè impurtante chì i primi aiuti sianu fatti rapidamente per evità di peghju a situazione clinica di a persona.
Primu aiutu per u sangu
A prima cosa da fà hè di verificà u tippu d'emorragia, sia interna sia esterna è, dunque, cumincià i primi aiuti. Amparate à identificà ogni tippu di emorragia.
1. Sanguinamentu internu
In casu di sanguinamentu internu, in u quale u sangue ùn hè micca vistu, ma ci sò alcuni sintomi suggestivi, cum'è a sete, un impulsu progressivamente più veloce è più debule è cambiamenti di cuscenza, si consiglia:
- Verificate u statu di cuscenza di a persona, calmallu è tenelu svegliu;
- Svita i vestiti di a persona;
- Mantene a vittima calda, postu chì hè normale chì in casu d'emorragia interna ci sia un sintimu di fretu è tremuli;
- Pone a persona in una pusizione di sicurità laterale.
Dopu queste attitudini, hè cunsigliatu di chjamà l'assistenza medica è di stà cun a persona finu à chì sò salvati. Inoltre, hè cunsigliatu di ùn dà micca à a vittima manghjà o beie, perchè pò soffocà o vomità, per esempiu.
2. Sanguinamentu esternu
In quessi casi, hè impurtante identificà u situ di sangu, mette i guanti, chjamà l'assistenza medica è inizià a procedura di primu aiutu:
- Posa a persona è mette una compressa sterile o un pannu nantu à u situ di sangu, applicendu pressione;
- Se u pannu hè troppu pienu di sangue, si consiglia di mette più panni è micca di caccià i primi;
- Applica pressione à a ferita per almenu 10 minuti.
Hè indicatu chì un tornichettu hè ancu fattu chì hà per scopu di diminuisce u flussu di sangue versu a regione di a ferita, diminuendu u sanguinamentu. U tornichettu pò esse fattu di gomma o improvvisatu cù un pannu, per esempiu, è deve esse postu à pochi centimetri sopra a lesione.
Inoltre, se a lesione si trova annantu à u bracciu o a ghjamba, hè cunsigliatu di mantene l'eleva elevata per diminuisce u flussu di sangue. S'ellu hè situatu in l'abdomen è u tornichettu ùn hè micca pussibule, hè cunsigliatu di mette un pannu pulitu nantu à a lesione è di mette pressione.
Hè impurtante micca di caccià l'ughjettu chì pò esse appiccicatu à u situ di sanguinamentu, è ùn hè micca cunsigliatu di lavà a ferita o di dà à a persona qualcosa da manghjà o da beie.