Cosa da fà in casu di brusgiatura
Cuntenutu
- Cosa da fà in u primu brusgiatu di u gradu
- Cosa da fà in u 2u gradu di brusgiata
- Cosa da fà in u burnu di u 3u gradu
- Chì ùn fà micca
- Quandu andà à l'uspidale
In a maiò parte di e brusge, u passu più impurtante hè di rinfriscà rapidamente a pelle per chì i strati più prufondi ùn continuanu micca à brusgià è causanu ferite.
Tuttavia, a seconda di u gradu di a brusgiata, a cura pò esse diversa, in particulare in u 3u gradu, chì deve esse valutatu u più prestu pussibule da un duttore, in ospedale, per evità complicazioni gravi cum'è a distruzzione di nervi o musculi.
Indichemu in u video sottu i primi passi per trattà una brusgiata in casa, in una manera ligera è divertente:
Cosa da fà in u primu brusgiatu di u gradu
A brusgiata di primu gradu affetta solu u stratu superficiale di a pelle causendu segni cum'è u dolore è u rossu in a regione. In questi casi si consiglia di:
- Pone a zona brusgiata sottu acqua fredda per almenu 15 minuti;
- Mantene un pannu pulitu è umidu in acqua fredda in a regione durante e prime 24 ore, cambiendu ogni volta chì l'acqua si scalda;
- Ùn applicate micca un pruduttu cum'è oliu o burru nantu à a brusgia;
- Applica un unguentu idratante o curativo per brusgiature, cum'è Nebacetin o Unguento. Vede un elencu più cumpletu di unguenti;
Stu tipu di brusgiatura hè più cumunu quandu si passa assai tempu à u sole o quandu si tocca un ogettu assai caldu. Di solitu u dulore diminuisce dopu à 2 o 3 ghjorni, ma a brusgiata pò piglià finu à 2 settimane per guarisce, ancu cù l'usu di unguenti.
Generalmente, a brusgiata di u 1u gradu ùn lascia micca alcun tippu di cicatrice nantu à a pelle è presenta raramente complicazioni.
Cosa da fà in u 2u gradu di brusgiata
A brusgia di u 2 ° gradu affetta i strati intermedi di a pelle è, dunque, in più di rossu è dulore, ponu apparisce altri sintomi, cume vesciche o gonfiore di a zona. In questu tipu di cremazione hè cunsigliatu chì:
- Pone a zona affettata sottu acqua currente fredda per almenu 15 minuti;
- Lavate a brusgia cù cura cù acqua fredda è sapone di pH neutru, evitendu di lavà troppu forte;
- Coperta a zona cun gasa bagnata o cù abbastanza vaselina, è assicurà cù una fascia, durante e prime 48 ore, cambiendu ogni volta chì hè necessariu;
- Ùn perforate micca e bolle è ùn appiicà nisun pruduttu in situ, per evità u risicu d'infezzione;
- Cercà aiutu medicu se a bolla hè troppu grande.
Questa brusgiatura hè più frequente quandu u calore hè più longu in cuntattu cù a pelle, cum'è quandu l'acqua calda hè versata nantu à a robba o tenuta in qualcosa calda per un bellu pezzu, per esempiu.
In a maiò parte di i casi, u dulore migliurà dopu à 3 ghjorni, ma a brusgiata pò piglià finu à 3 settimane per sparisce. Ancu se i brusgi di 2 ° gradu lascianu raramente cicatrici, a pelle pò esse più chjara in locu.
Cosa da fà in u burnu di u 3u gradu
U brusgiu di u terzu gradu hè una cundizione grave chì pò minaccià a vita, postu chì i strati più prufondi di a pelle sò affettati, cumpresi i nervi, i vini sanguini è u musculu. Dunque, in questu casu hè raccomandatu chì:
- Chjama subitu una ambulanzachjamendu 192 o purtendu a persona rapidamente à l'uspidale;
- Cool u spaziu brusgiatu cù salina, o, in mancanza, acqua di u rubinettu, per circa 10 minuti;
- Pone cun cura una garza sterile, umida in salina o un pannu pulitu annantu à l'area affettata, finu à chì l'aiutu medicu ghjunghji. Se a zona brusgiata hè assai larga, un fogliu pulitu inzuppatu di salina è chì ùn perde i capelli pò esse arrotulatu;
- Ùn piazzate alcun tippu di pruduttu in a regione affettata.
In certi casi, a brusgia di u 3 ° gradu pò esse cusì severa chì provoca fallimentu in parechji organi. In questi casi, se a vittima passa è smette di respirà, u massaggio cardiacu deve esse iniziatu. Vede quì u passu à passu di stu massaggio.
Siccomu tutti i strati di a pelle sò influenzati, i nervi, i ghiandole, i musculi è ancu l'organi interni ponu soffre ferite gravi. In questu tippu di brusgiatura ùn pudete micca sente dulore per via di a distruzzione di i nervi, ma hè necessaria assistenza medica immediata per evità complicazioni gravi, è infezioni.
Chì ùn fà micca
Dopu avè brusgiatu a vostra pelle hè assai impurtante sapè chì fà per alleviare rapidamente i sintomi, ma duvete ancu sapè ciò chì ùn fate micca, soprattuttu per evità complicazioni o sequenze. Cusì, hè cunsigliatu chì:
- Ùn circate micca di caccià l'ogetti o i panni chì sò incollati in u brusgiatu;
- Ùn mette micca burru, dentifriciu, caffè, sale o un altru pruduttu casanu;
- Ùn sparite micca e bolle chì nascenu dopu à u brusgiu;
Inoltre, u gel ùn deve micca esse applicatu à a pelle, chì u fretu estremu, in più di causà irritazione, pò aggravà a brusgiatura è ancu causà un scossa per via di a grande differenza di temperature.
Quandu andà à l'uspidale
A maiò parte di e brusgiature ponu esse trattate in casa, tuttavia, hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale quandu a brusgiatura hè più grande di u palmu di a manu, parechje bolle appaiono o hè una brusgiata di terzu gradu, chì tocca i strati più prufondi di a pelle.
Inoltre, se a brusgiata si face ancu in e zone sensibili cume e mani, i pedi, i genitali o a faccia, duvete andà ancu à l'uspidale.