Stinzia in i zitelli: cumu identificà è nutrisce per liberà l'intestinu
Cuntenutu
A stinzia in u zitellu pò accade per via chì u zitellu ùn và micca à u bagnu quandu si sente o per via di una poca ingestione di fibre è di pocu cunsumu d'acqua durante u ghjornu, ciò chì rende e feci più dure è più secche, in più di causà abdominale disconfort in u zitellu.
Per trattà a stinzia in u zitellu, hè impurtante chì l'alimenti chì aiutanu à migliurà u transitu intestinale sò offerti, è si raccomanda à u zitellu di manghjà più alimenti ricchi di fibre è di cunsumà più acqua durante u ghjornu.
Cumu identificà
A stinzia in i zitelli pò esse percepita attraversu alcuni segni è sintomi chì ponu apparire cù u tempu, cume:
- Sgabelli assai duri è secchi;
- Dolore addominale;
- Gonfiore di u ventre;
- Cattivu umore è irritabilità;
- Una sensibilità più grande in u ventre, u zitellu pò pienghje quandu tocca a regione;
- Diminuu u desideriu di manghjà.
In i zitelli, a stinzia pò accade quandu u zitellu ùn và micca à u bagnu quandu li piace o quandu hà una dieta bassa in fibre, ùn pratica micca attività fisica o beie poca acqua durante u ghjornu.
Hè impurtante di piglià u zitellu à una cunsultazione pediatrica quandu u zitellu ùn hè micca evacuatu per più di 5 ghjorni, hà sangue in e feci o quandu ellu principia à avè un dolore addominale assai severu. Durante a cunsultazione, u duttore deve esse infurmatu nantu à l'abitudini intestinali di u zitellu è cumu manghja per pudè identificà e cause è cusì indicà u trattamentu più adattu.
Alimentazione per allentà l'intestinu
Per aiutà à migliurà a funzione intestinale di u zitellu, hè impurtante incuragisce i cambiamenti in alcune abitudini alimentari, è si consiglia di offre à u zitellu:
- Almenu 850 ml d'acqua à ghjornu, perchè l'acqua quand'ella ghjunghje à l'intestinu aiuta à addulcisce e feci;
- Succhi di frutta senza zuccheru fattu in casa tutta a ghjurnata, cum'è suchju d'aranciu o papaia;
- Alimenti ricchi in fibra è acqua chì aiutanu à allentà l'intestinu, cum'è i cereali All Bran, frutti di passione o amanduli in cunchiglia, ravanellu, pumata, zucca, prugna, aranciu o kiwi.
- 1 cucchiaia di semi, cum'è u linu, u sésame o a zucca in iogurtu o à fà a farina d'avena;
- Evite di dà à u vostru zitellu alimenti chì tenenu l'intestinu, cum'è u pane biancu, a farina di manioc, e banane o l'alimenti trasfurmati, postu chì sò pochi in fibre è tendenu à accumulassi in l'intestinu.
Generalmente, u zitellu deve andà à u bagnu appena si sente, perchè tene lu causa solu dannu à u corpu è l'intestinu si abitua à quella quantità di feci, rendendu sempre più necessariu u pasticcellu fecale per chì u corpu dà u signale chì ci vole à sviutà.
Vede in u video sottu qualchi suggerimenti per migliurà a nutrizione di u zitellu è cusì luttà contripazione: