Proctalgia fugace: chì hè, sintomi è cumu trattà
Cuntenutu
A proctalgia fugace hè a cuntrazione benigna involuntaria di i musculi di l'anu, chì pò durà qualchì minutu è esse abbastanza dulurosa. Stu dulore si face di solitu di notte, hè più frequente in donne trà 40 è 50 anni è ùn hà alcuna causa difinita, ma pò accade per via di u stress, l'ansietà o a tensione, per esempiu.
U diagnosticu di proctalgia fugace hè fattu basatu annantu à criterii clinichi per escludere altre cause di dolore in l'anu è indicà a necessità di trattamentu, chì pò esse fattu per mezu di psicoterapia è fisioterapia per insegnà à a persona à rilassassi è cuntrae i musculi anali, allevendu i sintomi.
Principali sintomi
U sintimu più caratteristicu di proctalgia fugace hè u dulore in l'annu chì dura da seconde à minuti è pò esse assai intensu, simile à un crampu. L'attacchi di u dulore ùn sò micca assai cumuni, ma alcune persone ponu sperimentà attacchi dolorosi duie à trè volte à u mese, per esempiu. Amparate più nantu à e cause di u dolore anale.
L'apparizione di sintomi di proctalgia fugace di solitu si face trà l'età di 40 è 50 anni, è ancu se hè una cundizione benigna, alcune malatie più gravi ponu presentà proctalgia cum'è sintomu, cum'è u cancheru di l'intestinu è u cancheru anale. Eccu cumu identificà u cancheru anale.
Cumu diagnosticà
U diagnosticu di proctalgia fugace hè fattu da u duttore basatu annantu à i sintomi descritti da a persona è nantu à alcuni criteri clinichi chì escludenu altre malatie chì ponu causà dolore in l'anu, cume emorroidi, ascessi è fessure anali. Cusì, u diagnosticu hè fattu tenendu contu di i criteri seguenti:
- Frequenza à chì si faci u dulore in l'annu o in u rettu;
- Durata è intensità di u dulore;
- Assenza di dolore in l'annu trà episodi di dolore.
Da a valutazione di i segni è sintomi di proctalgia fugace, u duttore hè capace di cunfirmà u diagnosticu è indicà a migliore opzione di trattamentu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di proctalgia fugace hè stabilitu da u duttore secondu l'intensità, a durata è a frequenza di cuntrazioni di l'anu, è nisun tippu di trattamentu hè indicatu per e persone chì a proctalgia hè pocu frequente.
A proctalgia sfuggente ùn hà cure è, dunque, u trattamentu raccomandatu da u coloproctologu hà per scopu di alleviare u dulore. Cusì, pò esse raccomandatu di fà eserciziu biofeedback, chì hè una tecnica di fisioterapia in a quale si facenu esercizii chì insegnanu à a persona à cuntrattà è rilassà i musculi anali.
Inoltre, hè impurtante regulà u trattu gastrointestinali, attraversu una dieta equilibrata è eserciziu, è, in certi casi, sottumessu à psicoterapia per alleviare l'ansietà è a tensione, postu chì a proctalgia fugace pò ancu esse causata da cambiamenti emotivi. È psiculogica.