Progesterone altu o bassu: ciò chì significa è chì fà
Cuntenutu
- Quandu hè necessariu un test di progesterone
- Chì significanu i livelli di progesteronu
- 1. Alta progesterona
- 2. Bassa progesteronu
- Cumu preparassi per l'esame
- Cume corregge i livelli di progesterone
- Possibili effetti collaterali di u trattamentu
- Cumu aumentà i livelli di progesterone naturalmente
- Valori di riferenza di progesterone
U progesterone hè un ormone, pruduttu da l'ovaie, chì hà un rolu assai impurtante in u prucessu di gravidanza, essendu incaricatu di regulà u ciclu menstruale di a donna è di preparà l'utru per riceve l'ovu fecundatu, impedendu ch'ellu sia espulsu da u corpu.
Normalmente, i livelli di progesteronu aumentanu dopu l'ovulazione è restanu alti se ci hè una gravidanza, affinchì u corpu impedisca à i muri di l'utru di sviluppassi è ùn produci micca un abortu. Tuttavia, se ùn ci hè micca gravidanza, l'ovari smettenu di pruduce progesterone è, dunque, u rivestimentu di l'utru hè distruttu è eliminatu naturalmente per mezu di a menstruazione.
Cusì, a diminuzione di i livelli nurmali di questu ormone pò causà prublemi di fertilità in a donna chì prova à cuncepisce, o cunsequenze gravi, cum'è a gravidanza ectopica o l'abortu, in a donna incinta.
Quandu hè necessariu un test di progesterone
U test di progesterone hè generalmente indicatu per e donne cù:
- Risicu di gravidanza;
- Menstruazione irregulare;
- Difficultà à stà incinta.
Questu esame hè generalmente fattu in cunsultazioni prenatali, ma pò esse necessariu ripetere più spessu, se a donna incinta presenta una diminuzione di i valori trà ogni visita.
Ancu se pò esse adupratu in gravidanza, stu tippu di test ùn serve micca per cunfirmà s'ellu ci hè una gravidanza, u più precisu è raccomandatu hè u test HCG. Vede cumu è quandu si deve fà.
Chì significanu i livelli di progesteronu
I livelli di progesterone ponu esse valutati per mezu di un test di sangue chì identifica a quantità di ormone per ml di sangue. Questa prova deve esse fatta circa 7 ghjorni dopu l'ovulazione, è pò indicà i risultati seguenti:
1. Alta progesterona
U livellu di progesterone hè cunsideratu altu quandu u so valore hè più grande di 10 ng / mL, ciò chì accade normalmente durante l'ovulazione, vale à dì quandu l'ovu maturu hè liberatu da l'ovariu. Questa crescita di a produzzione di l'hormone serve per preparà l'utru in casu di gravidanza, è si mantene per tutta a gravidanza, per prevene un abortu, per esempiu.
Cusì, alti livelli di progesterone sò di solitu un bon segnu per quelli chì cercanu di cuncepisce, postu chì permettenu à l'ovu fecundatu di attaccassi à i muri di l'utru è di cumincià à sviluppassi, senza a menstruazione o u liberu di un novu ovu. Inoltre, livelli alti in una donna incinta indicanu ancu menu risicu di aborto.
Tuttavia, se i livelli restanu alti, ancu quandu a donna ùn hè ancu fecundata, pò esse un segnu di alcuni prublemi cum'è:
- Cisti ovariani;
- Funzionamentu eccessivu di e ghiandole surrenali;
- Cancer di l'ovariu o di i glànduli suprarenali.
In questi casi, u duttore pò urdinà altri analisi di sangue o un ultrasuone per valutà s'ellu ci hè qualchì cambiamentu chì puderia cunfirmà a presenza di qualsiasi di questi prublemi.
Per assicurà chì i livelli di progesterone sò curretti, a donna ùn deve micca piglià alcuna pillola di progesterone durante e 4 settimane prima di u test.
2. Bassa progesteronu
Quandu u valore di progesterone hè menu di 10 ng / mL, a produzzione di questu ormone hè cunsiderata cum'è bassa. In questi casi, a donna pò avè difficultà à cuncepisce, chì a quantità di progesterone ùn hè micca sufficiente per preparà l'utru per a gravidanza, è a menstruazione si faci cù l'eliminazione di l'ovu fecundatu. Queste donne anu generalmente bisognu di aduprà supplementi di progesterone per aumentà e so possibilità di rimanere incinte.
In gravidanza, se i livelli di progesteronu sò stati diminuenti cù u prugressu di e settimane, significa chì ci hè un risicu elevatu di sviluppà una gravidanza ectopica o un abortu è, dunque, hè necessariu di inizià u trattamentu adattatu per evità gravi conseguenze .
E donne cun bassa progesterone ponu ancu sperimentà sintomi cume l'aumento di pesu, frequenti mal di testa, cambiamenti improvvisi d'umore, bassu appetitu sessuale, menstruazione irregulare o vampate di calore, per esempiu.
Cumu preparassi per l'esame
A preparazione per u test di progesterone hè assai impurtante per assicurà chì i risultati sò curretti è chì ùn sò micca influenzati da altri fattori. Cusì, per piglià l'esame hè cunsigliatu:
- Dighjunu per 3 ore prima di l'esame;
- Informate u duttore nantu à tutti i rimedii hè pigliatu;
- Smetta di aduprà pillule di progesterone, cum'è Cerazette, Juliet, Norestin o Exluton;
- Evite di fà una radiografia finu à 7 ghjorni prima;
Inoltre, hè ancu impurtante di fà u test circa 7 ghjorni dopu l'ovulazione, chì hè u periodu quandu i livelli sò naturalmente più alti. Tuttavia, se u duttore cerca di valutà i livelli di progesterone fora di l'ovulazione, per valutà s'ellu fermanu elevati per tuttu u ciclu, pò esse necessariu fà u test prima di l'ovulazione, per esempiu.
Cume corregge i livelli di progesterone
U trattamentu per curregge i livelli di progesterone hè di solitu fattu solu quandu a quantità di ormone hè inferiore à u normale, è si face cù l'usu di compresse di progesterone, cum'è Utrogestan, soprattuttu in u casu di e donne chì anu difficultà à stà incinta. In e donne incinte à risicu elevatu di aborto, u progesterone hè generalmente injettatu direttamente in a vagina da l'ostetricu o u ginecologu.
Tuttavia, prima di inizià u trattamentu, u duttore deve ripete u test per cunfirmà u risultatu è escludere altri fattori chì ponu abbassà i livelli di progesterone, cume avè manghjatu prima o esse in un altru stadiu di u ciclu mestruale, per esempiu.
In a maiò parte di i casi, l'ingestione di stu tipu di medicazione accade per 10 ghjorni consecutivi è dopu à u 17u ghjornu di u ciclu mestruale, essendu ripresu à ogni ciclu. A durata di u trattamentu è e dosi di medicazione devenu sempre esse ben calculate per ogni casu, è a guida di u duttore hè essenziale.
Possibili effetti collaterali di u trattamentu
L'utilizazione di ormoni, cume a progesterona, pò purtà alcuni effetti secondarii à u corpu cum'è l'aumento di pesu, gonfiore generalizatu, ritenzione di fluidi, stanchezza eccessiva, disconfort in a regione di u senu o menstruazione irregulare.
Inoltre, alcune donne ponu ancu sperimentà un appetitu aumentatu, mal di testa frequenti, febbre è difficoltà à dorme. Stu tipu di medicina deve esse evitata in e persone cun malatie arteriali, depressione, cancheru di senu, sanguinamentu vaginale fora di u periodu mestruale o cù malatie di fegatu.
Cumu aumentà i livelli di progesterone naturalmente
Siccomu a progesteronu hè un ormone pruduttu naturalmente da u corpu, ci sò alcune precauzioni chì ponu aumentà a so concentrazione in u corpu, cume:
- Avete tè curcuma, timu o oregano;
- Aumenta l'ingestione di alimenti ricchi di vitamina B6, cume bistecca di fegatu, banana o salmone;
- Pigliate un supplementu di magnesiu, sottu a guida di un nutrizziunista;
- Preferite l'alimenti cù una alta quantità di proteine;
- Manghjate una dieta ricca in ligumi, frutti è ligumi à fronde scura, cum'è spinach;
Inoltre, dà preferenza à l'alimenti organici pò ancu aiutà à a produzzione di progesterone, postu chì i chimichi aduprati in l'alimenti imballati ponu compromettere a capacità di u corpu di pruduce ormoni.
Valori di riferenza di progesterone
I valori di progesterone in u sangue varienu secondu u periodu menstruale è a fase di a vita di a donna, essendu:
- Principiu di u periodu menstruale: 1 ng / mL o menu;
- Prima di l'ovulazione: menu di 10 ng / ml;
- 7 à 10 ghjorni dopu l'ovulazione: più grande chì 10 ng / mL;
- À mezu à u ciclu menstruale: 5 à 20 ng / ml;
- Primu trimesteru di gravidanza: 11 à 90 ng / mL
- Secondu trimestre di gravidanza: 25 à 90 ng / ml;
- Terzu trimesteru di gravidanza: 42 à 48 ng / ml.
Cusì, ogni volta chì ci hè un cambiamentu di valore, u risultatu deve esse valutatu da un duttore per capisce ciò chì pò cambià u risultatu, inizendu u trattamentu se necessariu.