Profilassi Antibiotica
Cuntenutu
À propositu di profilassi antibiotica
A profilassi antibiotica hè l'usu di l'antibiotici prima di a cirurgia o una prucedura dentale per prevene una infezzione batterica. Sta pratica ùn hè micca diffusa cum’ella era ancu 10 anni fà. Questu hè dovutu à:
- l'aumentu di a resistenza di i batteri à l'antibiotici
- u cambiamentu di batteri chì causanu infezioni
- miglioramenti in tecnulugia chì ponu rilevà infezioni
Tuttavia, a profilassi antibiotica hè sempre aduprata in e persone chì anu certi fattori di risicu per l'infezzione batterica. E linee guida prufessiunali raccomandanu l'usu di l'antibiotici prima di e procedure chì anu un risicu elevatu di infezzione batterica. Questi includenu:
- cirugia per u cancheru di u capu è di u collu
- cirugia gastrointestinali
- cunsegna cesariana
- operazioni per impiantà un dispositivu, cume un pacemaker o un defibrillatore
- prucedure cardiache cum'è innesti di bypass di l'arteria coronaria, rimpiazzamenti di valvule è rimpiazzamenti di cori
Droghe per prufilassi antibiotica
L'antibiotici più cumuni aduprati prima di l'operazioni sò cefalosporine, cum'è cefazolin è cefuroxima. U vostru duttore pò prescrive a vancomicina se sì allergicu à e cefalosporine. Puderanu ancu prescriverla se a resistenza à l'antibiotici hè un prublema.
Per e procedure dentarie, u vostru duttore probabilmente prescriverà amoxicillina o ampicillina.
Fattori per l'usu
E persone chì ponu avè bisognu di profilassi antibiotica di solitu anu fattori chì li mettenu in più risicu d'infezzione durante a chirurgia chè a populazione generale. Questi fattori includenu:
- assai ghjovanu o assai vechju
- cattiva nutrizione
- obesità
- diabete
- fumà, ancu una storia di fumatori
- infezioni esistenti, ancu in un situ diversu da induve a cirurgia serà fatta
- chirurgia recente
- prolongatu sughjornu in ospedale prima di a procedura
- certe malatie cardiache congenite, vale à dì quelle chì esistenu dapoi a nascita
A profilassi antibiotica per e procedure dentarie pò esse adatta per e persone chì anu:
- sistemi immune compromessi
- valvuli di cori artificiali
- storie d'infezioni in e valvule di u core o in u linu di u core, cunnisciutu cum'è endocardite infettiva
- trasplante di cori chì anu purtatu à prublemi cù una di e valvule di u core
Cumu hè datu
E forme di droga è l'amministrazione dipendenu di solitu da u tippu di procedura chì avete.
Prima di a chirurgia, un fornitore di assistenza sanitaria dà generalmente antibiotici attraversu un tubu chì anu inseritu in una di e vostre vene. O ponu prescrive una pillula. Di solitu pigliate a pillola circa 20 minuti à un'ora prima di a vostra procedura. Se a cirurgia implica i vostri ochji, u vostru duttore pò dà gocce o una pasta. L'applicaranu direttamente à i vostri ochji.
Prima di e prucedure dentali, u vostru duttore prescriverà probabilmente pillule chì pigliate per bocca. Se vi scurdate di riempie a vostra prescrizione o di piglià e vostre pillole prima di u vostru appuntamentu, u vostru dentistu pò dà antibiotici durante o dopu a procedura.
Parlate cù u vostru duttore
A profilassi antibiotica hè efficace, ma duvete sempre guardà i sintomi d'infezzione dopu a vostra procedura. Queste includenu frebba è dolore, tenerezza, pus, o un ascessu (buccone pienu di pus) vicinu à u situ chirurgicu. Infezioni micca trattate ponu purtà à tempi di recuperazione più lunghi. In casi rarissimi, ponu causà a morte. Chjamate subitu u vostru duttore se avete unu di sti sintomi.