Test di Prutrombina
Cuntenutu
- Perchè hè fattu un test di tempu di protrombina?
- Cumu hè realizatu un test di tempu di protrombina?
- Chì risichi sò associati à un test di tempu di protrombina?
- Chì significanu i risultati di e prove?
Panoramica
Un test di tempu di protrombina (PT) misura a quantità di tempu chì u vostru plasma di sangue si coagula. A protrombina, cunnisciuta ancu cum'è fattore II, hè solu una di e parechje proteine plasmatiche implicate in u prucessu di coagulazione.
Perchè hè fattu un test di tempu di protrombina?
Quandu avete un tagliu è u vostru vaso sanguinu si rompe, e piastrine di sangue si raccolgenu in u situ di a ferita. Creanu un tappu timpurariu per piantà u sanguinamentu. Per pruduce un coagulu di sangue forte, una seria di 12 proteine plasmatiche, o "fattori" di coagulazione, agiscenu inseme per fà una sustanza chjamata fibrina, chì sigilla a ferita.
Un disordine sanguinante cunnisciutu cum'è emofilia puderia causà u vostru corpu à creà certi fattori di coagulazione in modu incorrettu, o micca. Alcuni medicamenti, malatie di fegatu, o carenza di vitamina K ponu ancu causà una formazione anormale di coaguli.
I sintomi di un disordine sanguinante includenu:
- contusione faciule
- sanguinamentu chì ùn fermerà, ancu dopu à appiicà pressione à a ferita
- periodi menstruali pesanti
- sangue in l'urina
- articulazioni gonfie o dulurose
- sanguinamenti nasali
Se u vostru duttore sospetta chì avete un disordine di sangu, ponu urdinà un test PT per aiutallu à fà un diagnosticu. Ancu sè ùn avete micca sintomi di un disordine di sangu, u vostru duttore pò urdinà un test PT per assicurassi chì u vostru sangue si coaguli nurmalmente prima di sottumette una chirurgia maiò.
Se pigliate a warfarina medicazione per diluisce u sangue, u vostru duttore urdinerà testi regulari di PT per assicurà chì ùn pigliate micca troppu medicazione. Piglià troppu warfarina pò causà un sanguinamentu eccessivu.
A malatia di u fegatu o a carenza di vitamina K pò causà un disordine di sangu. U vostru duttore pò urdinà un PT per verificà cumu i vostri coaguli di sangue si avete una di queste condizioni.
Cumu hè realizatu un test di tempu di protrombina?
A medicazione per diluisce u sangue pò influenzà i risultati di u test. Dìite à u vostru duttore tutti i medicazione è i supplementi chì pigliate. Vi cunsigliaranu se smette di piglià li prima di u test. Ùn averete bisognu di dighjunà davanti à un PT.
Duvete avè u to sangue per un test PT. Questa hè una prucedura ambulatoriale di solitu eseguita in un laboratorio di diagnostica. Piglia solu uni pochi di minuti è provoca pocu o micca dolore.
Una infermiera o un flebotomistu (una persona specialmente addestrata à piglià sangue) aduprà una piccula agulla per piglià u sangue da una vena, di solitu in u vostru bracciu o in a manu. Un spezialistu di laburatoriu aghjunghje chimichi in u sangue per vede quantu ci vole à furmassi un coagulu.
Chì risichi sò associati à un test di tempu di protrombina?
Pocu pochi risichi sò assuciati à avè u sangue prelevatu per un test PT. Tuttavia, se avete un disordine di sangu, avete un risicu leggermente più elevatu di sangu eccessivu è ematoma (sangue chì si accumula sottu à a pelle).
Ci hè un picculu risicu d'infezzione in u situ di puntura. Puderete sente un pocu debule o sentite qualchì dulore o dulore in u situ induve u vostru sangue hè statu tiratu. Duvete avvisà a persona chì amministra u test se cuminciate à sentite vertiginosi o svene.
Chì significanu i risultati di e prove?
U plasma di sangue piglia nurmalmente trà 11 è 13,5 secondi per coagulassi sè ùn pigliate micca medicazione per diluisce u sangue. I risultati di PT sò spessu riportati cum'è un rapportu normalizatu internaziunale (INR) chì hè spressu cum'è un numeru. Un intervallu tipicu per una persona chì ùn piglia micca medicazione per diluisce u sangue hè da 0,9 à circa 1,1. Per qualchissia chì prende warfarina, l'INR pianificatu hè di solitu trà 2 è 3,5.
Sì i vostri coaguli di sangue in a quantità normale di tempu, probabilmente ùn avete micca un disordine di sangu. Si tù sò pigliendu un diluente di sangue, un coagulu hà da piglià più tempu à furmassi. U vostru duttore determinerà u vostru tempu di coagulazione di u scopu.
Se u vostru sangue ùn coaguleghja in a quantità normale di tempu, pudete:
- esse nantu à a dosa sbagliata di warfarina
- avè malatie di fegatu
- anu carenza di vitamina K
- avè un disordine sanguinante, cume a carenza di fattore II
Sì avete un disordine di sanguinamentu, u vostru duttore pò raccomandà una terapia di rimpiazzamentu di fattori o una trasfusione di piastrine di sangue o plasma frescu congelatu.