Cosa duvete Aspittà da a Terapia di Prutoni per u Cancer di Prostata
Cuntenutu
- Quale hè un bonu candidatu per sta prucedura?
- Terapia protonica versus altri trattamenti
- Radioterapia
- Chirurgia
- Terapia ormonale
- Chimioterapia
- Cume mi preparu per a terapia di protoni?
- Cumu hè a prucedura?
- Ci hè qualchì effetti secundariu?
- Recuperà da u trattamentu di u cancer di prostata
- Purtà si
Cosa hè a terapia di protoni?
A prutoterapia hè un tipu di trattamentu di radiazioni. A radioterapia hè aduprata per trattà parechji tippi di cancheru, cumpresu u cancheru di a prutata. Pò esse adupratu cum'è terapia primaria, ma hè spessu cumbinatu cù altri trattamenti.
In a radiazione convenzionale, i raggi X ad alta energia sò usati per destinà è distrugge e cellule tumorali in a prostata. Ma cume i raggi X passanu per u vostru corpu, ponu dannà i tessuti sani. Questu pò espone l'organi vicini, cum'è a vescica è u rettu, à complicazioni. Tuttavia, a maiò parte di e strutture muderne offrenu una versione più raffinata di a radioterapia convenzionale chjamata radioterapia modulata à intensità (IMRT), chì hè destinata à causà menu danni à i tessuti circundanti.
In a terapia di protoni, a radiazione hè furnita in fasci di protoni. A differenza chjave hè chì i fasci di protoni si fermanu una volta chì anu trasmessu a so energia à u target. Questu permette un targeting più precisu di e cellule cancerose purghjendu menu radiazioni à u tessutu sanu.
Quale hè un bonu candidatu per sta prucedura?
Chiunque pò avè una radioterapia pò avè una terapia protonica. Pò esse adupratu cum'è trattamentu primariu per u cancru di prostata in fase iniziale o cum'è parte di un pianu di trattamentu tutale per u cancheru di prostata.
Terapia protonica versus altri trattamenti
Quale trattamentu duvete avè ùn hè micca simplice quant'è paragunà a terapia di protoni cù a chimioterapia, a cirurgia o i trattamenti ormonali. Ognunu serve un scopu specificu.
U vostru trattamentu dipenderà, in gran parte, da quantu hè aggressivu u cancheru è da u so stadiu di diagnosi. Altre cunsiderazioni sò trattamenti precedenti, età, è altre condizioni di salute chì puderebbenu rendere certi trattamenti intollerabili. A prutoterapia hè ancu più cara, ùn pò micca esse coperta da l'assicuranza, ùn hè micca dispunibile assai, è ùn hè ancu stata studiata in prucessi più grandi paragunendu cù altri tippi di radiazioni. U vostru duttore guarderà u quadru tutale quandu vi raccomanda di trattà.
Radioterapia
A prutoterapia hè efficace quant'è a radioterapia convenzionale. Hè menu prubabile di dannà l'altri organi è produce menu effetti secondari. Provoca ancu menu effetti collaterali cà a chimioterapia o a terapia ormonale. Pò esse adupratu cum'è terapia di prima linea o in cunjunzione cù altri trattamenti.
Chirurgia
Se u cancheru ùn si hè spartu fora di a prutata, a cirurgia hè una scelta cumuna perchè pò curà u cancheru. Questa cirurgia pò esse realizata addominale, laparoscopica, o attraversu a perinea.
L'attività nurmale pò esse ripresa in pochi settimane. L'effetti secundarii ponu include incontinenza urinaria è disfunzione sessuale.
Terapia ormonale
A terapia ormonale pò riduce l'ormoni maschili chì alimentanu u cancheru di prostata. Hè adupratu di solitu quandu u cancheru si hè spartu fora di a prutata o quandu u cancheru di a prutata torna dopu avè avutu altri trattamenti. Hè ancu una opzione se site in altu risicu di recidiva o di riduce u tumore prima di a radiazione.
L'effetti secondari di a terapia ormonale includenu disfunzione sessuale, restringimentu di testiculi è pene, è perdita di massa musculare.
Chimioterapia
A chimioterapia ùn hè micca un trattamentu standard per u cancheru di prostata in stadiu iniziale. Pò esse una opzione se u cancheru si hè sparitu fora di a prutata è u trattamentu ormonale ùn funziona. Hè improbabile di curà u cancheru di a prutata, ma pò aiutà à rallentà a prugressione. Frà l'effetti secundarii putenziali sò fatigue, nausea è perdita di capelli.
Cume mi preparu per a terapia di protoni?
E strutture prototerapiche crescenu in numeru, ma u trattamentu ùn hè ancu dispunibile in ogni locu. U vostru duttore pò fà sapè s'ellu ci hè un centru di trattamentu di protoni vicinu à voi. Se ci hè, ci sò uni pochi di cose à pensà in anticipu.
U trattamentu di solitu significa andà in cinque ghjorni à a settimana per quattru à ottu settimane, allora ti vulete liberà u vostru calendariu. Ancu se u trattamentu propiu dura solu pochi minuti, duverete probabilmente bluccà 45 minuti à un'ora per tutta a procedura.
Prima di inizià u trattamentu, averete una prima cunsultazione per chì a squadra di radiazioni possa esse messa in opera per visite future. Aduprendu una seria di maghjine è altri dati, determinanu esattamente cumu duverete esse posizionatu durante a terapia. Pò implicà l'usu di dispositivi d'immobilizazione persunalizati. Questa pò esse una procedura implicata, ma hè necessariu per assicurà chì i protoni sò consegnati precisamente per migliurà a vostra prospettiva.
Nisuna altra preparazione hè necessaria.
Cumu hè a prucedura?
Siccomu a consegna di i protoni à e cellule tumorali hè u scopu di a terapia, assai tempu hè passatu per posizionà u vostru corpu è adattà l'attrezzatura prima di ogni sessione.
Duvete stà perfettamente fermu mentre u raghju di protoni hè consegnatu, ma ci vorrà solu da unu à trè minuti più o menu. Ùn hè micca invasivu è ùn senterete nunda. Puderete lascià subitu è ripiglià e vostre attività nurmali.
Ci hè qualchì effetti secundariu?
Di solitu ci sò menu effetti collaterali da a protunoterapia chè da a radioterapia convenzionale. Hè perchè ci hè menu danni à i tessuti sani intornu à u tumore.
L'effetti secundarii ponu include fatica è rossi o dolore di a pelle à u situ di trattamentu. Pudete ancu avè prublemi cù incontinenza o effetti collaterali gastrointestinali. A disfunzione erettile hè un altru risicu di trattamentu di radiazioni. In ogni casu, circa u 94 per centu di l'omi chì anu utilizatu a terapia di protoni per trattà u cancheru di a prutata riferenu chì sò sempre sessualmente attivi dopu u trattamentu.
A maiò parte di e persone tolleranu a terapia di protoni assai bè, cù pocu o micca tempu di recuperu.
Recuperà da u trattamentu di u cancer di prostata
Se avete passatu un trattamentu di prima linea, ma avete sempre u cancheru, u vostru duttore adatta u vostru trattamentu in stu modu.
Dopu a cirurgia, a radiazione, o a chimioterapia, pudete esse dichjaratu chì site senza cancru. Ma averete sempre bisognu di esse monitoratu per a ricurrenza. Se avete pigliatu a terapia ormonale, pudete bisognu di cuntinuà à fà.
E prove periodiche di PSA ponu aiutà à valutà l'efficacia di a terapia ormonale. U mudellu di i livelli di PSA pò ancu aiutà à monitorà a ricurrenza.
U prucessu di ricuperazione hè diversu per tutti. Moltu dipende da u stadiu di u diagnosticu è da a misura di u trattamentu. A vostra età è a salute generale anu ancu un rolu. U vostru duttore piglierà in considerazione tutti questi fattori per dàvi una idea di ciò chì duvete aspittà, cumpresu:
- u calendariu per l'esami di seguitu è e prove
- cumu trattà cù effetti collaterali à breve è à longu andà
- dieta è altri cunsiglii di vita
- segni è sintomi di ricurrenza
Purtà si
A prutoterapia hè un trattamentu più novu per u cancheru di a prutata cun potenzialmente menu effetti collaterali, ma hè più caru è micca cusì faciule dispunibule. Chiedi à u vostru duttore se a protunoterapia hè una bona opzione per voi.