Cardiologu: quandu hè cunsigliatu di fà un appuntamentu?
Cuntenutu
A cunsultazione cù u cardiologu, chì hè u duttore incaricatu di u diagnosticu è di u trattamentu di e malatie cardiache, deve sempre esse fatta sintomi cum'è u dolore di pettu o stanchezza costante, per esempiu, chì sò segni chì ponu indicà cambiamenti in u core.
Generalmente, quandu a persona hà una malattia cardiaca diagnosticata, cum'è insufficienza cardiaca, per esempiu, hè raccomandatu di andà à u duttore ogni 6 mesi o cum'è indicatu, in modu chì l'esami è u trattamentu sò adattati, se necessariu.
Hè impurtante chì l'omi di più di 45 anni è e donne di più di 50 anni chì ùn anu micca storia di prublemi di core anu appuntamentu annuale cù u cardiologu. Tuttavia, in u casu di una storia di prublemi cardiaci in famiglia, omi è donne di 30 è 40 anni, rispettivamente, duverebbenu visità periodicamente u cardiologu.
Avè fattori di risicu significa avè una probabilità più grande di avè prublemi di core, è alcuni di i fattori includenu esse in sovrappeso, esse fumatore, esse sedentariu o avè u colesterolu altu, è più fattori avete u più grande u risicu. Scuprite più nantu à: Verificazione medica.
Sintomi di prublemi di core
Hè impurtante di cunnosce i sintomi chì ponu indicà prublemi cardiaci, è duvete andà à u cardiologu appena apparsu. Se suspettate prublemi di cori, fate u test di sintomu seguente:
- 1. Ronchi frequenti durante u sonnu
- 2. Mancanza di fiatu à u riposu o à u sforzu
- 3. Dolore di pettu o cunfortu
- 4. Tosse secca è persistente
- 5. Culore turchinu à portata di manu
- 6. Sturdimentu o svenimentu spessu
- 7. Palpitazioni o tachicardia
- 8. Gonfiori in i ghjambi, caviglie è pedi
- 9. Stanchezza eccessiva senza ragione apparente
- 10. Sudore fretu
- 11. Povera digestione, nausea o perdita di appetitu
Se a persona hà unu di sti sintomi, hè cunsigliatu di andà immediatamente à u cardiologu, perchè pò indicà a presenza di qualsiasi malattia cardiaca, è deve esse trattatu rapidamente per ùn mette in periculu a vostra vita. Cunnosce i 12 segni chì ponu indicà prublemi cardiaci.
Esami di core
Alcuni testi chì u duttore pò indicà per verificà se u paziente hà cambiamenti in u core sò:
- Ecocardiogramma: hè una ecografia di u core chì permette di ottene immagini di e diverse strutture di u core in muvimentu. Questu esame guarda a dimensione di e cavità, e valvule di u core, a funzione di u core;
- Elettrocardiogramma: hè un metudu rapidu è simplice chì registra i battiti di u core pusendu elettrodi metallichi nantu à a pelle di u paziente;
- Prove d'eserciziu: hè un test di eserciziu, chì hè adupratu per rilevà prublemi chì ùn si vedenu micca quandu a persona hè in riposu, essendu u test effettuatu cù a persona chì corre nantu à u tapis roulant o chì pidala una bicicletta d'eserciziu à un ritmu acceleratu;
- Stampa di risonanza magnetica: hè un esame di maghjina adupratu per uttene immagini di u core è di u pettu.
In più di sti testi, u cardiologu pò indicà testi più specifici o testi di laboratorio, cume CK-MB, Troponin è mioglobina, per esempiu. Vede ciò chì sò l'altri testi chì valutanu u core.
Malatie cardiovascolari cumuni
Per rilevà e malatie cardiovascolari più cumuni, cum'è aritmia, insufficienza cardiaca è infartu, per esempiu, hè impurtante d'andà à u cardiologu appena i primi sintomi apparsu o almenu una volta à l'annu.
L'arritmia hè una situazione caratterizata da un batte irregulare di u core, vale à dì, u core pò batte più lente o più veloce di u normale è pò cambià o micca e prestazioni è a funzione di u core, mettendu in periculu a vita di a persona.
In casu di fallimentu cardiacu, u core hà difficultà à pompà currettamente u sangue à u corpu, generendu sintomi cum'è stanchezza eccessiva è gonfiore in e gambe à a fine di a ghjurnata.
L'infartu, cunnisciutu ancu cum'è attaccu di core, chì hè una di e malatie cardiovascolari più cumune, hè carattarizatu da a morte di e cellule in una parte di u core, di solitu per via di a mancanza di sangue in quellu organu.
Aduprate a calculatrice seguente è vedi ciò chì hè u vostru risicu di avè prublemi cardiaci: