6 situazione induve ùn duvite micca vaccinà u vostru zitellu
Cuntenutu
- Situazioni speciali chì devenu esse valutate da u duttore
- Casi chì ùn impediscenu micca a vaccinazione
- Cosa da fà se perde u librettu di vaccinazione
- Hè sicuru di vaccinà durante u COVID-19?
Alcune situazioni ponu esse cunsiderate contraindicazioni per l'amministrazione di vaccini, postu chì ponu aumentà assai u risicu di effetti collaterali, è ancu di causà complicazioni più gravi cà a malatia stessa, contru à a quale si prova à vaccinà.
I casi principali in cui a vaccinazione hè contraindicata in i zitelli da u Ministeru di a Salute includenu:
- Avendu avutu una reazione allergica severa una dosa previa di u stessu vaccinu;
- Presentazione di allergie pruvate à qualsiasi cumpunenti di a formula di vaccinu, cum'è a proteina di uovo;
- Frebba sopra à 38,5ºC;
- Esse sottumessu à qualsiasi trattamentu chì affetta u sistema immunitariu, cume a chimioterapia o a radioterapia;
- Esse trattatu cù alte dosi di corticosteroidi per immunosuppressione;
- Avè qualchì tipu di cancheru.
Hè impurtante di ricurdà chì a non vaccinazione hè una decisione estremamente impurtante è deve esse cunsiderata solu quandu ci hè un risicu seriu per u zitellu. Per questa ragione, situazioni temporanee, cume u trattamentu cù corticosteroidi, e terapie chì affettanu u sistema immunitariu o a febbre sopra i 38,5ºC, per esempiu, sò contraindicazioni chì solu rimandà u mumentu di a vaccinazione, è deve esse vaccinatu appena ci hè una raccomandazione da u pediatra.
Scuprite 6 boni motivi per uttene una vaccinazione è mantene u vostru librettu d'aghjurnamentu.
Situazioni speciali chì devenu esse valutate da u duttore
E situazioni speciali principali chì devenu esse valutate da u pediatra per autorizà a vaccinazione sò:
- I zitelli cun HIV: a vaccinazione pò esse fatta secondu u statu di l'infezione da HIV, è i zitelli di menu di 18 mesi, chì ùn anu micca cambiamenti in u sistema immunitariu è chì ùn anu micca sintomi indicativi di indebulimentu di u sistema immunitariu ponu seguità u calendariu di vaccinazione;
- I zitelli cun immunodeficiency severa: ogni casu deve esse valutatu bè da u duttore, ma di solitu i vaccini chì ùn cuntenenu micca agenti attenuati vivi ponu esse amministrati.
Inoltre, se u zitellu hà ricevutu un trapianto di midollo osseu, hè assai impurtante ch'elli sianu riferiti à u CRIE, o Centru di Riferimentu per Immunobiologichi Speciali, trà 6 à 12 mesi dopu u trasplante, per fà a rivaccinazione cumu indicatu.
Casi chì ùn impediscenu micca a vaccinazione
Ancu se ponu sembrà esse contraindicazioni per a vaccinazione, i casi seguenti ùn devenu micca impedisce l'amministrazione di vaccini:
- Malatia acuta senza frebba, basta chì ùn ci sia storia di malatie gravi o infezioni di e vie respiratorie;
- Allergii, influenza o friddi, cù tosse è secrezione nasale;
- Usu antibioticu o antivirale;
- Trattamentu cù corticosteroidi in bassa dosi non immunosuppressiva;
- Diarrea lieve o muderata;
- Malatie di a pelle, cum'è impetigo o scabbia;
- Prematurità o pocu pesu di nascita;
- Storia di una reazione avversa simplice dopu à a dosa precedente di u vaccinu, cum'è febbre, gonfiore di u situ di morsu o dolore;
- Diagnosticu precedente di malatie contr'à quale ci hè un vaccinu, cum'è a tuberculosi, a tosse feroce, u tetanu o a difteria;
- Malatia neurologica;
- Storia familiale di sequestru o morte subita;
- Internamentu di l'uspidale.
Cusì, ancu in presenza di ste situazioni, u zitellu deve esse vaccinatu, hè solu impurtante di avvisà u duttore o l'infermiera di u postu di vaccinazione nantu à e malatie o sintomi chì u zitellu puderebbe sperimentà.
Cosa da fà se perde u librettu di vaccinazione
Se u librettu di vaccinazione di u zitellu hè persu, andate à a clinica sanitaria induve e vaccinazioni sò state fatte è dumandate u "librettu specchiu", chì hè u documentu induve a storia di u zitellu hè registrata.
Tuttavia, quandu ùn hè micca pussibule avè u librettu specchiu, duvete circà u duttore per spiegà a situazione, postu chì ellu indicherà chì vaccini seranu necessarii per esse presi di novu o s'ellu serà necessariu di ricumincià tuttu u ciclu di vaccinazione.
Vede u calendariu cumpletu di vaccinazione di i zitelli è mantene a vostra zitella prutetta.
Hè sicuru di vaccinà durante u COVID-19?
A vaccinazione hè impurtante in ogni momentu di a vita è, dunque, ùn deve ancu esse interrotta durante i tempi di crisa cum'è a pandemia COVID-19. I servizii sanitarii sò pronti à realizà a vaccinazione in modu sicuru, sia per a persona chì riceverà a vaccinazione sia per u prufessiunale. A non vaccinazione pò purtà à novi epidemie di malatie prevenibili da a vaccinazione.