10 Dumande chì u vostru Reumatologu Vole Fà
Cuntenutu
- Diagnosticu iniziale
- 1. Chì sò e mo prospettive?
- 2. Hè ereditaria?
- 3. Quandu possu fà eserciziu di novu?
- 4. Quantu tempu finu à chì i mo medicinali funzionanu?
- Diagnosticu esistente
- 5. Possu esse incinta?
- 6. È se i mo medicinali smettenu di travaglià?
- 7. Chì trattamenti novi sò dispunibili?
- 8. Chì ghjè u triggering my flares?
- 9. Chì ci hè di l'interazzione di droga?
- 10. Devu veramente piglià i mo medicamenti per sempre se mi sentu bè?
- U takeaway
Sì avete artrite reumatoide (RA), vedete u vostru reumatologu à appuntamenti regularmente pianificati. Questu internistu di sottuspecialità hè u membru più vitale di a vostra squadra di cura, chì vi furnisce una analisi di a vostra situazione è di u so prugressu è ancu di idee nantu à l'ultimi trattamenti.
Ma seguità u malfunzione autoimmune pò esse un compitu sfida. I sintomi cum'è gonfiore è articuli dolorosi venenu è vanu, è sviluppanu novi prublemi. I trattamenti ponu ancu smette di travaglià. Hè assai da ricurdà, è pudete truvà scurdate di dumandà dumande impurtanti durante u vostru appuntamentu. Eccu alcune cose da tene à mente chì u vostru rheumatologu vole ch'è vo dumandiate.
Diagnosticu iniziale
U mumentu di u diagnosticu pò causà ansietà per parechji, ancu se alcuni sentenu ancu un sensu di sollievu chì a situazione hè stata identificata è pò esse trattata. Mentre state pigliendu tutta sta nova infurmazione, serà utile di cumincià à tene un ghjurnale di cura o log chì portate cun voi à tutti l'appuntamenti è aduprate per seguità a vostra situazione in casa. Durante i vostri appuntamenti di diagnosi iniziale, dumandate à u vostru reumatologu queste dumande impurtanti:
1. Chì sò e mo prospettive?
Ancu se RA si comporta in modu diversu in tutti i pazienti, hè impurtante capisce alcuni di i punti cumuni. A malatia hè cronica, vale à dì chì durerà guasgi sicuramente a to vita. Tuttavia, a cronica ùn significa micca implacabile. RA hà cicli è pò andà in remissione.
Trattamenti più recenti, cume i farmaci antireumatici modificatori di malatie (DMARD) è biologichi, salvanu i pazienti da danni articulari durevuli è li permettenu di gode di una vita piena. Dumandate à u vostru duttore nantu à e vostre prospettive, è pruvate à piglià nota di e bone nutizie cun l'infurmazioni più preoccupanti.
2. Hè ereditaria?
Elyse Rubenstein, MD, reumatologu di u Centru di Salute di Providence Saint John in Santa Monica, California, sottolinea chì hè impurtante cunsiderà l'impattu di RA nantu à a vostra famiglia. Se avete figlioli, pudete vulete dumandà se puderanu sviluppà RA.
Mentre l'eritabilità di RA hè cumplessa, pare chì ci sia una probabilità più grande di sviluppà RA se qualcunu in a vostra famiglia hà.
3. Quandu possu fà eserciziu di novu?
Fatigue, dolore, insonnia è depressione ponu interferisce cù l'eserciziu regulare. Ancu una volta chì site diagnosticatu, pudete avè paura di esercità per via di l'impattu annantu à e vostre articulazioni affettate.
Ma u muvimentu hè criticu per gestisce è affrontà RA. Un 2011 hà truvatu chì l'eserciziu hà avutu benefici specifichi per a salute per e persone cun RA. Dumandate à u vostru duttore quandu pudete mudificà torna è chì esercizii vi beneficeranu di più. Natazione o aerobica in acqua sò particularmente boni per quelli chì anu RA.
4. Quantu tempu finu à chì i mo medicinali funzionanu?
Per decennii precedenti à l'anni 90, i farmaci antiinfiammatori non steroidali (FANS) è i corticosteroidi sò stati i primi soluzioni prescrittivi per e persone cun RA. Offrenu un sollievu relativamente veloce per u gonfiore è u dolore è sò sempre in usu. (A prescription of analgésici antidolorifici hè in decadenza per u so altu percentuale di dipendenza. A Drug Enforcement Administration hà urdinatu una riduzione di u so percentuale di fabbricazione efficace in 2017.)
Tuttavia, dui trattamenti -DMARD, di i quali u metotrexatu hè u più cumunu, è biologichi - anu un approcciu diversu. Impactanu i percorsi cellulari chì portanu à l'infiammazione. Quessi sò trattamenti eccellenti per parechje persone cun RA, perchè fermà l'infiammazione pò prevene danni permanenti à e articolazioni. Ma piglianu più tempu per travaglià. Dumandate à u vostru duttore per a so sperienza in l'usu di sti farmaci.
Diagnosticu esistente
Se avete gestitu a vostra RA per qualchì tempu, avete probabilmente una rutina stabilita per i vostri appuntamenti medichi. Arrivate, fate piglià i vostri vitali è tira u sangue, è dopu scuntrate cù u vostru duttore per discute u vostru statutu è qualsiasi novità. Eccu alcune dumande da cunsiderà di crià:
5. Possu esse incinta?
Circa u 90 per centu di e persone cun RA pigliaranu u metotrexatu DMARD in qualchì tempu. Hè generalmente cunsideratu sicuru per l'usu regulare è hà effetti collaterali gestibili.
Tuttavia, questa droga RA-go hè ancu abortiva, vale à dì chì causerà a fine di a gravidanza. Duvete sempre aduprà u cuntrollu di a nascita quandu si prende metotrexatu. È duvete sempre dumandà à u vostru duttore se pensate à stà incinta. "In verità, duveriamu parlà à e pazienti di a gravidanza senza chì li dumandinu", dice Stuart D. Kaplan, MD, capu di reumatologia in South Nassau Communities Hospital in Oceanside, New York.
Sè vo site una donna cun RA, pudete avè una gravidanza sana (pudete ancu gode di una pausa da i sintomi di RA) è zitelli sani. Assicuratevi solu di cunsultà u vostru reumatologu regularmente.
6. È se i mo medicinali smettenu di travaglià?
I FANS è i corticosteroidi aiutanu e persone cun RA à cuntrullà u dolore è l'inflamazioni, mentre i DMARD rallentanu a prugressione di e malatie è ponu salvà l'articuli. Vi sò stati probabilmente prescritti questi medicamenti subitu dopu à a vostra diagnosi. Ma puderebbenu micca sempre travaglià.
A necessità di droghe supplementari o sfarenti puderia esse tempurale. Per esempiu, durante una fiamma, pudete avè bisognu di sollievu tempurariu addizionale. Pudete ancu bisognu di cambià o aghjunghje trattamenti cù u tempu.
Parlate cù u vostru reumatologu per tuttu u vostru trattamentu per capisce cumu sapè quandu un trattamentu ùn funziona più è cumu pianificà un cambiamentu di trattamentu quandu hè necessariu.
7. Chì trattamenti novi sò dispunibili?
A ricerca è u sviluppu di trattamentu RA avanza rapidamente. In più di i DMARD più vechji cum'è u metotrexatu, e droghe più recenti chjamate biologichi sò avà dispunibuli. Questi travaglianu in modu simile à i DMARD, bloccendu l'infiammazione cellulare, ma sò più mirati in a so interazione cù u vostru sistema immunitariu.
E cellule staminali ponu esse prumesse cum'è trattamentu RA. "I pazienti chì ùn rispondenu micca à u trattamentu tradiziunale di droghe è chì cercanu di riduce potenzialmente a so dipendenza da i medicamenti devenu dumandà à u so medicu a terapia di cellule staminali", dice Andre Lallande, DO, direttore medicu di StemGenex Medical Group.
8. Chì ghjè u triggering my flares?
U mudellu di remissione-flare di RA pò esse particularmente ingiustu. Un ghjornu vi sentite bè, u prossimu ùn puderete mancu sorte da u lettu. Pudete piglià una parte di a puntura fora di st'inghjustizia se stabilite perchè uttenite flares - almenu allora avete una idea di ciò chì si deve evità o pudete esse attenti à un flare chì vene.
U mantenimentu di un ghjurnale di cura pò aiutà à seguità i trigger di flare, è cusì cunsultà cù u vostru reumatologu. Dumandate nantu à a so sperienza cù altri pazienti. Inseme, riferitevi à u so registru di i vostri appuntamenti per identificà ciò chì puderia attivà i sintomi di a malatia.
9. Chì ci hè di l'interazzione di droga?
L'assortimentu di medicinali RA pò esse schiacciante. Ancu se ùn sviluppate micca cumorbidità RA cume prublemi cardiovascolari o depressione, puderete prene una prescrizione antiinfiammatoria, un corticosteroide, almenu un DMARD, è forse un biologicu. Queste droghe sò cunsiderate sicure da piglià inseme, ma se vi dumandate cumu i vostri medicinali puderanu interagisce cù altre sostanze, dumandate à u vostru duttore.
10. Devu veramente piglià i mo medicamenti per sempre se mi sentu bè?
Forse site furtunatu è a vostra RA hà intrutu in una larga remissione. Truverete chì site capace di spustà cum'è una volta, è u vostru dulore è a vostra fatica sò calati. Pò esse u vostru RA hè guaritu? È pudete smettere di piglià i vostri medicinali? A risposta à queste duie dumande hè innò.
A RA ùn hà ancu curazione, ancu se e terapie muderne ponu purtà aiutu è prevene ulteriori danni. Duvete cuntinuà à piglià i vostri medicamenti per esse bè. "Una volta ottenuta a remissione di i medicazione, i pazienti mantenenu una bassa attività di malattia o in certi casi nisuna attività di malattia identificabile in tuttu continuendu i medicamenti. Quandu i medicazione sò fermati, ci hè una alta probabilità di attivazione di e malatie è di riacquistu chì accadenu di novu ", dice Rubenstein.
Tuttavia, u vostru duttore pò pensà à abbassà a dosa di u vostru medicamentu è / o simplificà a vostra combinazione di farmaci cun un monitoru attentu.
U takeaway
U vostru reumatologu hè u vostru cumpagnu di ciò chì sperate sia un viaghju sanu trattendu a vostra RA. Ddu viaghju hè longu è pò diventà assai cumplicatu mentre aghjustate è sottrae trattamenti è quandu a vostra malattia cresce, rimette, o sviluppa novi tratti. Mantene un ghjurnale di cura per scrive e vostre proprie esperienze, elencà i vostri farmaci, è traccia i sintomi. Aduprate dinò stu carnettu cum'è un locu per elencà e dumande per u vostru prossimu appuntamentu di reumatologia. Allora ùn esitate micca à dumandalli.