Aumentà i zitelli quandu avete HIV: Ciò chì avete bisognu di sapè
Cuntenutu
- Una lavagna pulita per educà
- Parlà di sessu hè goffu
- Spartendu publicamente u vostru statutu
- Hè solu un virus
- HIV è gravidanza
- Purtà si
Dopu avè amparatu chì avia l'HIV à 45 anni, aghju avutu à piglià a decisione di quale dilli. Quandu si trattava di sparte u mo diagnosticu cù i mo figlioli, sapia chì avia solu una opzione.
À quellu tempu, i mo figlioli eranu 15, 12, è 8, è era veramente una reazione di ghjinochju per dilli chì avia HIV. Eru malatu nantu à u lettu dapoi settimane è eramu tutti ansiosi di cunnosce a causa daretu à a mo malatia.
À 30 minuti da a chjama chì hà cambiatu a mo vita, a mo zitella di 15 anni era nantu à u so telefonu cercendu e risposte in Internet. M'arricordu ch'ella avia dettu: "Mamma, ùn anderai micca à more da questu". Pensu di cunnosce l'HIV, ma scopre inaspettatamente chì hè in u vostru corpu cambia drasticamente a vostra perspettiva.
Ironicamente, era u comportamentu calmu di u mo adolescente chì mi aggrappava per cunfortu in quelli momenti iniziali di amparà chì eru seropositivu.
Eccu cumu aghju parlatu cù i mo figlioli nantu à u mo diagnosticu, è chì sapete d'avè figlioli quandu avete HIV.
Una lavagna pulita per educà
Per a mo figliola di 12 anni è u figliolu di 8 anni, l'HIV era solu trè lettere. Educà li senza l'associu di stigma era un'occasione imprevista, ma furtunata.
Aghju spiegatu chì l'HIV hè un virus chì attaccava e bone cellule di u mo corpu, è chì cuminceraghju à piglià medicazione prestu per invertì quellu prucessu. Istintivamente, aghju usatu una analogia Pac-Man per aiutalli à visualizà u rolu di a medicazione versus u virus. Esse apertu mi hà datu sollievu sapendu chì creu una nova nurmalità quandu si parla di HIV.
A parte complicata spiegava cumu a mamma hà avutu questu in u so corpu.
Parlà di sessu hè goffu
Da quandu aghju pussutu ricurdà, sapiu chì saraghju super aperta cù i mo futuri figlioli nantu à u sessu. Ma dopu aghju avutu figlioli è questu hè andatu direttamente per a finestra.
Parlà di sessu cù i vostri figlioli hè goffu. Hè a parte di sè stessu chì si tene piattatu cum'è mamma. Quandu si tratta di i so corpi, avete una speranza chì si capiscenu solu. Avà, eru cunfrontu cù spiegà cumu aghju cuntrattu HIV.
Per e mo zitelle, aghju spartutu chì aghju avutu l'HIV attraversu u sessu cù un anzianu amicu è l'aghju lasciatu. U mo figliolu era cuscente chì era vinutu da quellu cumpagnu, ma aghju sceltu di mantene u "cumu" vagu. Durante l'ultimi quattru anni, hà intesu a gamma nantu à a trasmissione di HIV per via di a mo difesa è hà certamente messu dui è dui inseme.
Spartendu publicamente u vostru statutu
Se mantenissi u mo statutu in secretu è ùn avessi micca u sustegnu di i mo figlioli, ùn pensu micca di esse publicu cum'è oghje.
Parechje persone chì campanu cun HIV anu da resistere à a voglia di sparte e so cunniscenze è di riduce a stigma cù i so amichi, famiglia, cullaburatori, o nant'à e rete suciale. Questu pò esse perchè i so figlioli ùn sanu micca o sò abbastanza vechji per capisce a stigma è dumandà chì i so genitori stanu zitti per u so benessere. I genitori ponu ancu sceglie di stà privati per prutege i so figlioli da l'effetti avversi di u stigma.
Sò furtunatu chì i mo figlioli anu saputu da una ghjovana età chì l'HIV ùn hè micca ciò chì era in l'anni 80 è 90. Ùn avemu micca trattatu di una sentenza di morte oghje. L'HIV hè una cundizione crònica gestibile.
Attraversu e mo interazzione cù l'adulescenti in a scola induve travagliu, aghju osservatu chì parechji di elli ùn anu micca idea di ciò chì hè HIV. À u cuntrariu, parechji ghjovani chì cercanu cunsiglii per mezu di e mo rete suciale s'inchietanu chì "piglieranu" l'HIV da basgià è puderanu more. Ovviamente, questu ùn hè micca veru.
Trenta cinque anni di stigma hè difficiule à scuzzulà, è internet ùn face micca sempre favuri à l'HIV. I zitelli devenu amparà cù e so scole ciò chì hè l'HIV oghje.
I nostri zitelli meritanu infurmazione attuale per cambià a cunversazione nantu à l'HIV. Questu ci pò spustà in una direzzione di prevenzione è mantenimentu cum'è mezu per eradicà stu virus.
Hè solu un virus
Dicendu chì avete a varicella, l'influenza, o u fretu cumunu ùn porta micca stigma. Pudemu facilmente sparte sta infurmazione senza preoccupassi di ciò chì l'altri penseranu o diceranu.
D'altra parte, l'HIV hè unu di i virus chì portanu u più stigma - principalmente per via di u fattu chì pò esse trasmessu per cuntattu sessuale o spartera di aghi. Ma cù a medicazione d'oghje, a correlazione hè infondata, dannosa, è forse periculosa.
I mo figlioli vedenu l'HIV cum'è una pillula chì pigliu è nunda di più. Sò capace di curregge i so amichi quandu i genitori di quelli amichi anu trasmessu informazioni sbagliate o dannose.
In a nostra casa, a tenemu chjara è scherzendu à propositu. U mo figliolu dicerà chì ùn possu avè una liccata di u so ghjacciu perchè ùn vole micca piglià l'HIV da mè. Dopu ridemu, è aghju pigliatu u so ghjacciu quantunque.
Fà luce di l'assurdità di quella sperienza hè u nostru modu di burlà u virus chì ùn pò più burlà mi.
HIV è gravidanza
Ciò chì a maiò parte di a ghjente ùn sà hè chì pò esse assai sicuru d'avè figlioli quandu site HIV-pusitivu. Mentre chì questa ùn era micca a mo esperienza, cunnoscu parechje donne seropositive chì anu avutu gravidanze riesciute senza prublemi.
Quandu sò trattati è indetectabili, e donne ponu avè nascite vaginali sicure è zitelli sani negativi à HIV. Alcune donne ùn sanu micca chì sò seropositive finu à chì sò incinte, mentre chì altre contrainu u virus durante a gravidanza. Se un maschju stà cun HIV, ci hè ancu poca probabilità ch'ellu trasmetta u virus à un cumpagnu femminile è à u neonatu.
In ogni casu, ci hè poca primura per u risicu di trasmissione quandu si tratta.
Purtà si
Cambià a manera chì u mondu vede HIV inizia cù ogni nova generazione. Se ùn facemu micca un sforzu per educà i nostri zitelli nantu à stu virus, u stigma ùn finisce mai.
Jennifer Vaughan hè una difensora è vlogger di HIV +. Per saperne di più nantu à a so storia di HIV è i vlog quotidiani nantu à a so vita cù HIV, pudete seguitàla in YouTube è Instagram, è sustene a so difesa quì.