Erupzioni è Cundizioni di a Pelle Associate à HIV è AIDS: Sintomi è Altru
Cuntenutu
- Panoramica
- E tappe di HIV quandu una situazione di a pelle hè più probabile chì accada
- Foto di eruzioni cutanee è di condizioni di a pelle associate à HIV è AIDS
- Dermatite infiammatoria
- Xerosi
- Dermatite atopica
- Dermatite seborreica
- Fotodermatite
- Folliculite eosinofillica
- Prurigo nodularis
- Infezzioni
- Sifilide
- Candidiasi
- Virus di l'herpes zoster (zoster)
- Virus di l'herpes simplex (HSV)
- Molluscum contagiosum
- Leucoplachia orale è pelosa
- Verruche
- Cancers di a pelle
- Carcinoma
- Melanoma
- Sarcoma di Kaposi (KS)
- Parlate à un prufissore sanitariu
- Effetti secundarii di e droghe HIV
Panoramica
Quandu u sistema immune di u corpu hè indebulitu da l'HIV, pò purtà à cundizioni di a pelle chì causanu rash, piaghe è lesioni.
E condizioni di a pelle ponu esse trà i primi segni di HIV è ponu esse presenti durante u so stadiu primariu. Puderanu ancu indicà a prugressione di e malatie, chì i cancherini è e infezioni apprufittanu di a disfunzione immune in e fasi più tardi di a malatia.
Circa u 90 per centu di e persone cun HIV sviluppanu una malattia di a pelle durante u corsu di a so malattia. Queste cundizioni di a pelle sò generalmente in una di e trè categorie:
- dermatite infiammatoria, o eruzioni cutanee
- infezioni è infestazioni, cumprese quelle batteriche, fungiche, virali è parassite
- cancers di a pelle
Di regula, e condizioni di a pelle causate da HIV sò migliorate cù a terapia antiretrovirale.
E tappe di HIV quandu una situazione di a pelle hè più probabile chì accada
U VIH progredisce di solitu in trè tappe:
Stage | Nome | Description |
1 | HIV acutu | U virus si riproduce rapidamente in u corpu, causendu sintomi gravi à l'influenza. |
2 | HIV crònicu | U virus si riproduce più lentamente, è una persona pò ùn sente alcun sintomi. Questa tappa pò durà 10 anni o più. |
3 | SIDA | U sistema immunitariu hè statu gravamente dannighjatu da u HIV. Questa tappa face chì u numeru di cellule CD4 scende sottu à 200 cellule per millimetru cubicu (mm3) di sangue. U numeru nurmale hè di 500 à 1600 cellule per mm3. |
Una persona hè più prubabile di sperimentà cundizioni di a pelle durante a tappa 1 è a tappa 3 di HIV.
L'infezioni fungichi sò particularmente cumuni quandu u sistema immune hè u più debule, in a terza tappa. Infezzioni chì apparenze durante stu stadiu sò spessu chjamate infezioni opportuniste.
Foto di eruzioni cutanee è di condizioni di a pelle associate à HIV è AIDS
Dermatite infiammatoria
A dermatite hè u sintimu più cumunu di HIV. I Trattamenti includenu normalmente unu o più di i seguenti:
- antihistamini
- medicazione antiretrovirali
- steroidi
- idratanti topichi
Alcuni tipi di dermatite includenu:
Xerosi
A xerosi hè a secchezza di a pelle, chì spessu apparisce cum'è macchie pruriginose, squamose nantu à i bracci è e gambe. Sta cundizione hè estremamente cumuna, ancu in e persone senza HIV. Pò esse cagiunatu da u clima seccu o caldu, da a sovraesposizione à u sole, o ancu da e dusce calde.
A xerosi pò esse trattata cù creme idratanti è cambiamenti di stile di vita, cume evità dusce lunghe o calde o bagni. Casi più gravi ponu richiede unguenti o creme da prescription.
Dermatite atopica
A dermatite atopica hè una malattia infiammatoria cronica chì causa spessu eruzioni rossi, squamose è prurigine. Pò apparisce in parechje parte di u corpu, cumpresu:
- pedi
- cavichje
- mani
- polsi
- collu
- palpebre
- internu di i ghjinochji è i gomiti
Affetta circa a ghjente in i Stati Uniti, è pare esse più cumunu in ambienti secchi o urbani.
A dermatite atopica pò esse trattata cù creme corticosteroidi, creme riparative per a pelle chjamate inibitori di calcineurina, o medicazione anti-prurito. L'antibiotici ponu esse prescritti per infezioni. Tuttavia, a recurrenza hè cumuna in e persone cun HIV.
Dermatite seborreica
A dermatite seborreica affetta principalmente a faccia è u cuoio capellutu, risultendu in rossu, scale è caspa. A cundizione hè cunnisciuta ancu cum'è eczema seborreicu.
Mentre si verifica in circa 5 per centu di a populazione generale, a situazione si vede in 85 à 90 per centu di e persone cun HIV.
U trattamentu aiuta à alleviare i sintomi è tipicamente si compone di metudi d'attualità, cume shampoo antidandruff è creme di riparazione di barriere.
Fotodermatite
A fotodermatite si verifica quandu i raggi UV da u sole causanu eruzioni, vesciche o macchie secche nantu à a pelle. Oltre à i focolai di a pelle, una persona cun fotodermatite pò ancu sperimentà dolore, mal di testa, nausea o febbre.
Sta cundizione hè cumuna durante a terapia antiretrovirale, quandu u sistema immunitariu diventa iperattivu, è ancu durante a severa immunodeficienza.
Folliculite eosinofillica
A folliculite eosinofillica hè caratterizata da prurito, urti rossi centrati nantu à i folliculi pilosi nantu à u cuoio capellutu è a parte superiore di u corpu. Sta forma di dermatite si trova u più spessu in e persone in e fasi più tardi di HIV.
I medicazioni orali, creme è shampoo medicati ponu esse aduprati per aiutà à gestisce i sintomi, ma a cundizione hè tipicamente difficiule da curà.
Prurigo nodularis
Prurigo nodularis hè una cundizione in cui i grumi di a pelle causanu prurito è un aspettu simile à una scab. Appare soprattuttu nantu à e gambe è i bracci.
Stu tipu di dermatite affetta à e persone cun sistemi immunitarii estremamente compromessi. U pruritu pò diventà cusì severu chì u graffiu ripetutu provoca sanguinamentu, ferite aperte, è ulteriori infezioni.
Prurigo nodularis pò esse trattatu cù creme steroidi o antistaminici. In i casi severi, un fornitore di assistenza sanitaria pò raccomandà a crioterapia (congelà i grumi). L'antibiotici ponu ancu esse prescritti per infezioni causate da graffi intensi.
SAVIEI?A fotodermatite hè più cumuna in e persone di culore. E persone di culore sò ancu più propensi à sviluppà prurigo nodularis.
Infezzioni
Unepoche di infezioni batteriche, fungiche, virali è parasitiche toccanu e persone cun HIV. L'infezzioni più comunemente segnalate includenu:
Sifilide
A sifilide hè causata da u batteriu Treponema pallidum. Conduce à piaghe indolore, o chancres, nantu à i genitali o in a bocca. U stadiu secundariu di a sifilide provoca ancu mal di gola, ganglii linfatichi gonfi, è rash.L'eruzione ùn prurisce è tipicamente apparisce nantu à e palme o e piante.
Una persona pò cuntraisce a sifilide solu per cuntattu direttu, cum'è u cuntattu sessuale, cù ferite sifilitiche. A sifilide hè generalmente trattata cù una iniezione di penicillina. In casu di allergie à a penicillina, un altru antibioticu serà adupratu.
Perchè a sifilide è l'HIV spartenu i listessi fattori di risicu, e persone chì ricevenu un diagnosticu di sifilide ponu vulè cunsiderà ancu un test di screening HIV.
Candidiasi
L'HIV pò purtà à u tordulu orale, un tipu d'infezzione di a pelle causata da u fungu Candida albicans (C. albicans). Questa infezzione recurrente provoca crepe dolorose à l'anguli di a bocca (cunnisciuta cum'è cheiliti angulare) o un stratu biancu densu nantu à a lingua.
Succede à conti di cellule CD4 inferiori. U metudu di trattamentu preferitu hè a terapia antiretrovirale è una crescita di u conte CD4.
Altre infezioni fungiche vistu in e persone cun HIV includenu:
- infezioni intertriginose, chì si trovanu in pieghji umidi di a pelle cum'è l'inguine o l'ascella; portanu à u dulore è a rossu
- li nfizziona chiovu, chì pò causari unghie thickened
- infezioni à i pedi in e zone chì circondanu e unghie, chì ponu causà dolore è gonfiore
- infezzioni vaginali di levitu
Una varietà di farmaci antifungali pò esse aduprata per trattà queste infezioni.
Altri trattamenti per u tordulu includenu risciacqui orali è pastigli orali. Infezzioni vaginali di levadura ponu esse trattate ancu cù rimedii alternativi cum'è l'acidu boricu è l'oliu di l'arburu di tè. L'oliu di l'arburu da tè hè ancu un rimediu pupulare per i funghi di e unghie.
Virus di l'herpes zoster (zoster)
U virus Herpes zoster hè ancu cunnisciutu cum'è zoster. Hè causatu da u virus varicella-zoster, u listessu virus sottostante chì a varicella. L'herpes zoster pò purtà à eruzioni cutanee dolorose è a presentazione di vesciche. Pò cumparisce quandu una persona hè in i primi o tardi stadii di HIV.
Una persona diagnosticata di zoster pò vulè cunsiderà un test di screening HIV se u so status di HIV hè scunnisciutu. L'herpes zoster hè più cumunu è più severu in e persone chì campanu cun HIV, in particulare quelli chì anu forme più avanzate di HIV.
U trattamentu spessu implica regimi antivirali di droghe. Tuttavia, u dolore in relazione à e lesioni pò persiste assai dopu a guarigione di e lesioni.
E persone à risicu elevatu per l'herpes zoster ponu vulè discute di u vaccinu cù u so duttore medicu. Siccomu u risicu di zoster aumenta cù l'età, u vaccinu hè ancu cunsigliatu per adulti di più di 50 anni.
Virus di l'herpes simplex (HSV)
U virus crònicu è persistente di l'herpes simplex (HSV) hè una cundizione chì definisce u SIDA. A so presenza indica chì una persona hà righjuntu questu stadiu u più avanzatu di HIV.
U HSV provoca ferite ferite in bocca è in faccia è ancu lesioni genitali. E lesioni da HSV sò più gravi è persistenti in e persone cun HIV avanzatu, micca trattatu.
U trattamentu pò esse amministratu episodicamente - cume si verificanu focolai - o ogni ghjornu. U trattamentu cutidianu hè cunnisciutu cum'è terapia suppressiva.
Molluscum contagiosum
U Molluscum contagiosum hè carattarizatu da urti rosati o di culore di carne nantu à a pelle. Stu virus di a pelle altamente contagiosu affetta spessu e persone cun HIV. I trattamenti ripetitivi ponu esse necessarii per sbarrazzà cumpletamente u corpu di sti colpi indesiderati.
I bump causati da molluscum contagiosum sò generalmente indolori è tendenu à apparisce nantu à:
- faccia
- parte superiore di u corpu
- braccia
- ghjambe
A cundizione pò esse prisente in ogni stadiu di l'HIV, ma a rapida crescita è a diffusione di u molluscum contagiosum hè un marcatore di a progressione di a malattia. Si vede spessu quandu u conte CD4 scende sottu à 200 cellule per mm3 (chì hè ancu u puntu quandu una persona serà diagnosticata cun AIDS).
U Molluscum contagiosum ùn causa micca cumplicazioni mediche significative, dunque u trattamentu hè principalmente cusmeticu. L'opzioni di trattamentu attuali includenu a congelazione di i bumps cù azotu liquidu, unguenti topichi è rimozione laser.
Leucoplachia orale è pelosa
A leucoplachia pelosa orale hè una infezzione chì hè assuciata à u virus Epstein-Barr (EBV). Se una persona cuntratta EBV, fermerà in u so corpu per u restu di a so vita. U virus hè generalmente dormiente, ma pò esse riattivatu quandu u sistema immunitariu hè indebulitu (cume hè in HIV).
Hè carattarizatu da lesioni spesse è bianche nantu à a lingua è hè probabilmente causatu da l'usu di u tabaccu o da u fumu.
A leucoplakia orale pelosa hè tipicamente indolore è si risolve senza trattamentu.
Ancu se u trattamentu direttu di e lesioni ùn hè micca necessariu, e persone cun HIV ponu cunsiderà una terapia antiretrovirale in corso indipendentemente. Migliurà u sistema immune di u corpu, chì pò ancu aiutà l'EBV à dorme.
Verruche
E verrughe sò crescite nantu à u stratu superiore di a pelle o di a mucosa. Sò causati da u papillomavirus umanu (HPV).
Di solitu s'assumiglianu à i bumps cù punti neri annantu (chjamati semi). Sti graneddi si trovanu cumunimenti annantu à u spinu di e mani, u nasu, o u fondu di i pedi.
E verruche genitali, in ogni modu, sò di solitu scure o di culore di carne, cù cime chì parenu cavolfiore. Puderanu apparisce nantu à e cosce, a bocca è a gola è ancu in l'area genitale.
E persone seropositive sò à un risicu aumentatu di HPV anale è cervicale, dunque hè impurtante chì si sottuponghenu più frequenti analisi Pap è cervical.
E verrughe ponu esse trattate cù pochi procedimenti, cumprese a congelazione o a rimozione per mezu di una chirurgia minore. Tuttavia, l'HIV rende assai più difficiule per u sistema immunitariu di sbarrazzassi di e verruche è di prevene in futuro.
E persone HIV-positive è HIV-negative ponu riduce u so risicu di verruche genitali ricevendu u vaccinu HPV. U vaccinu hè amministratu solu à e persone di 26 anni è menu.
Cancers di a pelle
U VIH aumenta u risicu di una persona di certi tipi di cancheru, ancu uni pochi chì affettanu a pelle.
Carcinoma
E persone cun HIV ponu esse più propensi cà a populazione generale à sviluppà carcinoma à cellule basali (BCC) è carcinoma à cellule squamose (SCC). BCC è SCC sò i tippi più cumuni di cancheru di a pelle in i Stati Uniti. Tuttavia, sò raramente minacciosi per a vita.
E duie cundizioni sò assuciate à l'esposizione passata à u sole è tendenu à influenzà a testa, u collu è e bracce.
Un Danese di persone chì campanu cun HIV hà trovu tassi aumentati di BCC in omi seropositivi chì anu sessu cù l'omi (MSM). I tassi aumentati di SCC sò stati ancu osservati in e persone cun conti CD4 bassi.
U trattamentu si compone di chirurgia per eliminà e crescite di a pelle. A criochirurgia pò ancu esse effettuata.
Melanoma
U melanoma hè una forma rara ma potenzialmente fatale di cancheru di a pelle. Di solitu provoca talpi asimmetrici, culuriti o relativamente grandi. L'aspettu di sti talpi pò cambià cù u tempu. U melanoma pò causà bande di pigmentazione ancu sottu à e unghie.
U melanoma pò esse più aggressivu in e persone chì vivenu cun HIV, in particulare quelli chì anu carnagiu ghjustu.
Cum'è i carcinomi, u melanoma hè ancu trattatu cù una cirurgia per eliminà e crescite o criochirurgia.
Sarcoma di Kaposi (KS)
U sarcomu Kaposi (KS) hè una forma di cancheru chì affetta u rivestimentu di i vasi sanguini. Apparisce cum'è lesioni di a pelle marrone scuru, viulente o rossu. Sta forma di cancheru pò influenzà i pulmoni, u trattu digestivu è u fegatu.
Pò causà mancanza di respiru, difficoltà à respirà, è gonfiore di a pelle.
Queste lesioni apparsenu spessu quandu u numeru di globuli bianchi (globulu biancu) diminuisce drammaticamente. A so apparizione hè spessu un segnu chì l'HIV hè diventatu SIDA, è chì u sistema immunitariu hè severamente compromessu.
KS risponde à chimioterapia, radiazioni è chirurgia. I medicazione antiretrovirali anu riduttu significativamente u numeru di novi casi di KS in e persone cun HIV è a gravità di i casi di KS esistenti.
Parlate à un prufissore sanitariu
Se una persona hà HIV, probabilmente sperimenteranu una o più di queste condizioni di pelle è eruzioni cutanee.
Tuttavia, esse diagnosticatu in i primi stadi di HIV, inizendu u trattamentu subitu dopu, è aderendu à un regime di trattamentu aiuterà a ghjente à evità i sintomi più severi. Tenite à mente chì parechje patologie di a pelle associate à HIV miglioreranu cù a terapia antiretrovirale.
Effetti secundarii di e droghe HIV
Alcuni medicamenti cumuni per l'HIV ponu ancu causà eruzioni cutanee, cumprese:
- inibitori non-nucleosidi di transcriptasi inversa (NNRTI), cum'è efavirenz (Sustiva) o rilpivirine (Edurant)
- inibitori nucleosidi di trascrittasi inversa (NRTI), cum'è abacavir (Ziagen)
- inibitori di proteasi, cum'è ritonavir (Norvir) è atazanavir (Reyataz)
Basatu nantu à u so ambiente è a forza di u so sistema immunitariu, un individuu pò avè più di una di queste condizioni in u stessu tempu. U trattamentu pò avè bisognu di trattalli individualmente o tutti in una volta.
Se un rash hè prisente nantu à a pelle, cunzidira di discussione di sintomi cun un duttore sanitariu. Valuteranu u tippu di eruzione cutanea, cunsidereranu i medicamenti attuali è prescriveranu un pianu di trattamentu per alleviare i sintomi.
Leghjite stu articulu in spagnolu.