Hè male piglià a medicina scaduta?
Cuntenutu
In certi casi, piglià medicinali cù a data di scadenza pò esse dannosu per a salute è, dunque, è per piacè di gode di a so efficacia massima, a data di scadenza di i medicinali chì si tenenu in casa deve esse verificata spessu. Scartate quelli chì sò dighjà scunfittu.
I periodi di validità sò calculati in base à testi specifici effettuati sottu un rigore cuntrollu, chì valutanu a stabilità di e sostanze chì compongu u medicamentu, chì ne garantisce a putenza, l'efficacia è a sicurezza finu à a data citata nantu à l'imballu, se sò mantenute condizioni di conservazione , cume umidità è temperatura, è l'integrità di l'imballu.
Chì accade se pigliate una medicina scaduta
Se una droga hè scaduta, ciò chì pò accade hè una diminuzione di l'efficacità di a sustanza attiva, chì ùn hè più listessa, perchè diminuisce gradualmente cù u tempu.
Sì passanu solu pochi ghjorni, sta perdita di efficacità ùn serà micca significativa, dunque ùn ci hè micca prublema per piglià a medicina scaduta. Ma, in u casu di droghe aduprate in trattamenti cronichi o in situazioni induve hè necessariu piglià un antibioticu per esempiu, ùn si deve piglià alcuna possibilità, perchè u fallimentu in efficacia pò compromettere tuttu u trattamentu.
Quandu si piglia una medicina scaduta, in principiu, nunda di male accadrà è ci sò casi rari di medicinali scaduti chì producenu effetti tossichi. Tuttavia, ci sò rimedii chì a degradazione di a sustanza attiva porta à a furmazione di sostanze tossiche, cum'è l'aspirina, per esempiu, chì, cume si degrada, dà origine à u salicilatu, chì hè un pruduttu abrasivu è dunque, se pochi mesi passatu da a data di scadenza, ùn ci hè bisognu di risicallu.
Cume Scartà i Medicini Scaduti
I rimedii scaduti ùn devenu mai esse smaltiti in i rifiuti regulari o privati, chì sò chimichi chì inquinanu u terrenu è l'acqua. Cusì, i medicinali chì ùn sò più aduprati o chì sò obsoleti devenu esse consegnati à a farmacia, chì hà e cundizioni per dispunì di i medicinali currettamente.