Rimedi di l'epatite
Cuntenutu
- 1. Epatite A
- 2. Epatite B
- Trattamentu preventivu dopu esposizione à u virus
- Trattamentu per l'epatite B acuta
- Trattamentu per l'epatite B cronica
- 3. Epatite C
- 4. Epatite autoimmune
- 5. Epatite alcolica
U trattamentu per l'epatite dipende da u tippu di epatite chì a persona hà, oltre à i segni, i sintomi è l'evoluzione di a malattia, chì pò esse fatta cù medicazione, cambiamenti di stile di vita o in un caosu più severu, pò esse necessariu di fà un trapianto fegatu.
L'epatite hè una infiammazione di u fegatu, chì pò esse causata da virus, farmaci o per via di una reazione aggravata di u sistema immunitariu. Amparate tuttu nantu à l'epatite.
1. Epatite A
Ùn ci hè micca trattamentu specificu per l'epatite A. In generale, u corpu elimina u virus chì causa l'epatite sola senza a necessità di medicazione.
Dunque, hè assai impurtante di ripusassi u più longu pussibule, perchè sta malattia lascia a persona più stanca è cun menu energia, cuntrolla a nausea caratteristica di stu tippu d'infezzione, manghjendu più pasti, ma cù menu quantità in ognuna è beie un assai acqua per prevene a disidratazione chì pò accade durante i periodi di vomitu.
Inoltre, u cunsumu d'alcol è di medicazione deve esse evitatu u più pussibule, perchè queste sostanze sovraccaricanu u fegatu è impediscenu a guarigione di a malattia.
2. Epatite B
U trattamentu per l'epatite B dipende da a tappa di a malatia:
Trattamentu preventivu dopu esposizione à u virus
Se a persona sà chì hè stata esposta à u virus di l'epatite B è ùn hè micca sicura s'ella hè stata vaccinata, duverebbe vede u duttore u più prestu pussibule, per prescrive una iniezione di immunoglobuline, chì deve esse amministrata in un periodu di 12 ore dopu l'esposizione à u virus, chì pò aiutà à prevene u sviluppu di a malattia.
Inoltre, se a persona ùn hà ancu ricevutu u vaccinu contra l'epatite B, duverebbe fà simultaneamente cù l'iniezione di anticorpi.
Trattamentu per l'epatite B acuta
Se u duttore diagnostica l'epatite B acuta, significa chì hè di corta durata è chì guarisce da sola è dunque ùn pò esse necessariu nisun trattamentu. In ogni casu, in i casi severi, u duttore pò avvisà u trattamentu cù farmaci antivirali o pò esse casi induve l'ospedalizazione hè raccomandata.
Inoltre, hè impurtante per a persona di ripusassi, manghjà currettamente è beie assai liquidi.
Trattamentu per l'epatite B cronica
A maiò parte di e persone cun diagnosi di epatite B cronica, anu bisognu di trattamentu per a vita, chì aiuterà à riduce u risicu di malatie di u fegatu è impedisce a trasmissione di a malatia à l'altri.
U trattamentu include droghe antivirali cume entecavir, tenofovir, lamivudine, adefovir è telbivudine, chì aiutanu à luttà contr'à u virus è diminuiscenu a so capacità di dannà u fegatu, iniezioni di interferone alfa 2A, chì aiutanu à luttà contr'à l'infezioni è in più casi ponu esse necessarii trapianti di fegatu stretti. .
Amparate più nantu à l'interferonu umanu alfa 2A.
3. Epatite C
L'epatite C pò ancu esse trattata cù droghe antivirali, cume a ribavirina associata à l'interferone umanu alfa 2A, per eliminà completamente u virus in un massimu di 12 settimane dopu à a fine di u trattamentu. Vede più nantu à ribavirina.
I trattamenti più recenti includenu antivirali cume simeprevir, sofosbuvir o daclatasvir, chì ponu esse associati à altri medicamenti.
Se una persona sviluppa cumplicazioni gravi da l'epatite cronica C, un trasplante di fegatu pò esse necessariu. Ancu cusì, u trasplante ùn guarisce micca l'epatite C, perchè l'infezzione pò rientre è per questa ragione deve esse effettuatu un trattamentu cù farmaci antivirali, per evità danni à u novu fegatu.
4. Epatite autoimmune
Per prevene i danni à u fegatu o diminuisce l'attività di u sistema immunitariu annantu à questu, i droghe chì riducenu a so attività devenu esse aduprate. Generalmente, u trattamentu cù prednisone hè effettuatu è poi azatioprina pò esse aghjuntu.
Quandu e droghe ùn bastanu micca per prevene u sviluppu di a malatia, o quandu a persona soffre di cirrosi o fallimentu di u fegatu, pò esse necessariu avè un trapianto di fegatu.
5. Epatite alcolica
Se a persona soffre di epatite alcolica, deve smette immediatamente di bere bevande alcoliche è ùn beie mai più. Inoltre, u duttore pò cunsiglià una dieta adattata per curregge i prublemi nutrizionali chì ponu esse causati da a malattia.
U duttore pò ricumandà ancu medicazione chì riduce l'infiammazione di u fegatu cum'è corticosteroidi è pentoxifilina. In i casi più severi, pò esse necessariu avè un trasplante di fegatu.
Fighjate u video chì seguita, a cunversazione trà nutrizionista Tatiana Zanin è Dr. Drauzio Varella, nantu à cumu si faci a trasmissione è cumu prevene l'epatite: