Resistenza batterica: chì ghjè, perchè accade è cumu evitalla
Cuntenutu
- Cumu succede a resistenza à l'antibiotici
- Principali batteri resistenti
- Cumu evità a resistenza à l'antibiotici
A resistenza batterica cuncerna a capacità di i batteri di resistere à l'azione di alcuni antibiotici per via di u sviluppu di meccanismi di adattazione è resistenza, chì hè spessu una cunsequenza di l'abusu di antimicrobici. Cusì, in cunsequenza di a resistenza batterica, l'antibioticu nurmalmente adupratu in u trattamentu ùn hè più efficace, rendendu a lotta contr'à l'infezioni più difficiule è cunsumante di tempu, è pò esse un peghju di a situazione clinica di a persona.
Quandu un antibioticu hè efficace, i batteri sò capaci di fà diminuisce a so percentuale di multiplicazione o esse eliminati da u corpu. Tuttavia, quandu un batteriu guadagna resistenza à un certu antibioticu, diventa capace di proliferà indipendentemente da a presenza di l'antibioticu è esse capace di causà infezioni più gravi chì sò difficili da trattà.
In a maiò parte di i casi, u batteriu hè resistente à un solu antimicrobianu, cum'è in u casu di Enterococcus sp., per esempiu, induve alcune ceppe sò resistenti à a Vancomicina. Tuttavia, hè ancu pussibule avè un batteriu resistente à parechji antibiotici, essendu chjamatu superbug o batteri multiresistenti, cum'è u casu di Klebsiella pruduttore di carbapenemasi, chjamatu ancu KPC.
Cumu succede a resistenza à l'antibiotici
A resistenza à l'antibiotici accade principalmente per via di l'abusu di l'antibiotici, vale à dì, quandu a persona usa l'antibioticu senza cunsiglii medichi o quandu ùn faci micca u trattamentu cumpletu, per esempiu. Queste situazioni ponu favurisce u sviluppu di meccanismi di adattazione è resistenza di i batteri contr'à l'antibioticu chì hè statu adupratu, da pudè stà in u corpu per un tempu più longu, proliferà è ghjunghje à u sangue, caratterizendu a sepsis.
I batteri resistenti sò capaci di multiplicassi più faciule è cusì trasmettenu i so geni di resistenza à altre generazioni. Inoltre, hè pussibule chì e nuove mutazioni accadenu in u materiale geneticu di queste batterie, dendu origine à superbughe, chì sò quelle chì sò resistenti à più di un tipu d'antibiotici. Più sò resistenti i batteri, più hè difficiule da curà, postu chì ci sò menu antibiotici dispunibuli chì ponu curà l'infezzione.
Principali batteri resistenti
I batteri resistenti si trovanu più facilmente in un ambiente ospedaliere per via di e procedure à chì sò sottumessi i pazienti, chì sò più invasivi, in quale casu hè necessariu l'usu di antibiotici à spettru largu, chì sò quelli chì agiscenu contr'à vari microorganismi, cumpresi i patogenu, chì pò favurisce a resistenza.
Inoltre, i batteri resistenti sò generalmente legati à l'ambiente di l'ospedale per via di l'usu frequente di antibiotici durante l'ospedale, u sistema immunitariu di e persone è a più lunga esposizione à agenti infettivi è antimicrobici per via di un sughjornu prolungatu in ospedale.
Trà i principali batteri resistenti ci sò Klebsiella pneumoniae (KPC), Staphylococcus aureus (MRSA), chì hè resistente à a meticillina, Acinetobacter baumannii è Pseudomonas aeruginosa, chì sò resistenti à l'antibiotici carbapenem. Cunnosce i principali batteri multiresistenti.
Cumu evità a resistenza à l'antibiotici
A resistenza à l'antibiotici pò esse facilmente evitata per azzioni semplici, cume:
- Usu di antibiotici solu sottu raccomandazione medica;
- U tempu è a dosa di l'antibioticu devenu esse indicati da u duttore è aduprate secondu a so guida, ancu cù a sparizione di i sintomi;
- Ùn interrompe micca u trattamentu antibioticu ancu s'ellu ùn ci sò più sintomi d'infezzione.
Inoltre, hè impurtante di mantene una bona igiene di e mani, lavà bè i cibi prima di preparalli, avè i vaccini aggiornati è basta à cuntattà cù e persone in ospedale chì utilizanu elementi protettivi, cume maschere è toge, per esempiu.
Per evità a resistenza batterica, hè ancu impurtante chì l'ospedali analisinu i batteri più prevalenti in l'ospedale è in unità di pazienti critichi è determinanu a sensibilità è u profilu di resistenza di questi microorganismi.
Una volta chì si sà chì batteri sò i più frequenti è e so caratteristiche, hè pussibule aduttà strategie per prevene infezioni durante l'ospedale di u paziente. L'educazione cuntinua è a furmazione di i prufessiunali sanitarii prisenti in l'uspidale hè di primura per evità infezioni nosocomiali è u sviluppu di microorganismi resistenti. Vede cumu prevene infezioni nosocomiali.