Cosa hè u Retinoblastoma, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
U retinoblastoma hè un tipu raru di cancheru chì si pone in unu o i dui ochji di u zitellu, ma chì, quand'ellu hè identificatu prestu, hè facilmente trattatu, senza lascià nisuna sequela.
Cusì, tutti i criaturi devenu avè a prova oculare subitu dopu à a nascita, per valutà s'ellu ci sò cambiamenti in l'ochju chì puderebbenu esse un segnu di stu prublema.
Capite cumu si face u test per identificà u retinoblastoma.
Principali segni è sintomi
U megliu modu per identificà u retinoblastoma hè di fà a prova oculare, chì deve esse fatta in a prima settimana dopu a nascita, in a maternità, o in a prima cunsultazione cù u pediatra.
Tuttavia, hè ancu pussibule suspettà u retinoblastoma per mezu di segni è sintomi cum'è:
- Riflessione bianca in u centru di l'ochju, in particulare in e foto flash;
- Strabismu in unu o i dui ochji;
- Cambiamentu di u culore di l'ochji;
- Rossu constante in l'ochju;
- Difficultà per vede, chì provoca difficultà per afferrà oggetti vicini.
Questi sintomi sò generalmente apparse finu à l'età di cinque anni, ma hè assai cumunu per u prublema per esse identificatu durante u primu annu di vita, soprattuttu quandu u prublema affetta entrambi l'ochji.
In più di a prova oculare, u pediatre pò ancu urdinà un ultrasuone di l'ochju per aiutà à diagnosticà u retinoblastoma.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u retinoblastoma varieghja secondu u gradu di sviluppu di u cancheru, in a maiò parte di i casi hè pocu sviluppatu è, dunque, u trattamentu si face cù l'usu di un picculu laser per distrughje u tumore o l'applicazione di u fretu in u lucale. Queste duie tecniche sò fatte sottu anestesia generale, per impedisce à u zitellu di sente dulore o fastidiu.
In i casi i più gravi, in i quali u cancheru hà dighjà affettatu altre regioni fora di l'ochju, pò esse necessariu sottumette chimioterapia per pruvà à riduce u tumore prima di pruvà altre forme di trattamentu. Quandu questu ùn hè micca pussibule, pò esse necessariu operassi per caccià l'ochju è impedisce u cancheru di cuntinuà à cresce è di mette in periculu a vita di u zitellu.
Dopu à u trattamentu, hè necessariu avè visite regulare à u pediatricu per assicurà chì u prublema sia statu eliminatu è chì ùn ci sianu cellule di u cancheru chì possinu fà ripiglià u cancheru.
Cumu nasce u retinoblastoma
A retina hè una parte di l'ochju chì si sviluppa assai prestu in i primi stadii di u sviluppu di un criaturu, è ferma di cresce dopu à questu. Tuttavia, in certi casi, pò continuà à cresce è formà un retinoblastoma.
Tipicamente, sta crescita eccessiva hè causata da un cambiamentu geneticu chì pò esse ereditatu da genitori à figlioli, ma u cambiamentu pò accade ancu per via di una mutazione aleatoria.
Cusì, quandu unu di i genitori hà avutu retinoblastoma durante a zitiddina, hè impurtante informà l'ostetricu per chì u pediatra sia più cusciente di u prublema subitu dopu à a nascita, per aumentà a probabilità di identificà u retinoblastoma prima.