Cosa hè a rosolia congènita è cumu si tratta
Cuntenutu
U sindromu congenitale di a rosolia si face in i zitelli chì a mamma hà avutu cuntattu cù u virus di a rosella durante a gravidanza è chì ùn hè stata trattata. U cuntattu di u criaturu cù u virus di a rosolia pò purtà à parechje cunsequenze, soprattuttu in quantu à u so sviluppu, postu chì questu virus hè capace di causà calcificazioni in certe regioni di u cervellu, in più di prublemi di sordità è di vista, per esempiu.
I zitelli cù a rosolia congenita devenu esse sottumessi à trattamenti clinichi, chirurgie è sottumessi à riabilitazioni in a zitellina per migliurà a so qualità di vita. Inoltre, cume a malattia pò esse trasmessa da persona à persona per secrezioni respiratorie è urina finu à 1 annu, si consiglia di esse tenutu luntanu da l'altri zitelli chì ùn sò micca stati vaccinati è cumincià à assiste à a crèche da u primu ghjornu. di a vita o quandu i duttori indicanu chì ùn ci hè più risicu di trasmissione di malatie.
U megliu modu per prevene a rosolia hè a vaccinazione, è a prima dosi deve esse amministrata à l'età di 12 mesi. In u casu di e donne chì volenu esse incinte ma chì ùn sò micca state vaccinate contr'à a rosolia, u vaccinu pò esse presu in una sola dosi, tuttavia, si deve aspettà circa 1 mese per esse incinta, postu chì u vaccinu hè fattu cù u virus attenuatu . Amparate più nantu à u vaccinu contra a rosolia.
Segni di rubeola congenita
A rosolia congenita pò esse diagnosticata ancu durante a gravidanza o dopu a nascita basatu annantu à l'osservazione di alcune caratteristiche fisiche è cliniche, postu chì u virus di a rosolia pò interferisce cù u sviluppu di u zitellu. Cusì, i segni di rubeola congenita sò:
- I prublemi uditivi, cum'è a sordità, per esempiu, chì ponu esse identificati attraversu u test di l'arechja. Scuprite cumu si face u test di l'arechja;
- Prublemi di vista, cum'è cataratta, glaucoma o cecità, chì ponu esse rilevati esaminendu l'ochju. Vede à chì serve a prova oculare;
- Meningoencefalite, chì hè infiammazione in varie zone di u cervellu;
- Purpura, chì sò piccule macchie rosse chì cumpariscenu nantu à a pelle chì ùn smariscenu micca quandu sò pressate;
- Cambiamenti cardiaci, chì ponu esse identificati da ultrasound;
- Thrombocytopenia, chì currisponde à una diminuzione in a quantità di piastrine.
Inoltre, u virus di a rubella pò causà cambiamenti neuronali, purtendu à un ritardu mentale, è ancu a calcificazione di alcune zone di u cervellu è di a microcefalia, chì e so limitazioni ponu esse più gravi. U zitellu pò ancu esse diagnosticatu cù altri cambiamenti, cum'è u diabete è l'autismu, finu à l'età di 4 anni, per quessa hè necessariu esse accumpagnatu da parechji medici per stabilisce a migliore forma di trattamentu.
I più grandi cumplicazioni è deformità sò osservati in i zitelli chì e mamme sò state infettate in u primu trimestru di gravidanza, ma ancu se a donna incinta hè infetta in a fase finale di a gravidanza, u virus di a rubella pò entrà in cuntattu cù u zitellu è purtassi à cambiamenti in ella sviluppu..
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu di a rosolia congenita hè sempre fattu durante a gravidanza, misurendu l'anticorpi contr'à a rosolia prisente in u sangue di a mamma o isulendu u virus in u fluidu amnioticu, chì hè u fluidu chì prutege u zitellu.
A serulugia di a rosolia deve esse fatta in u primu trimestru di a gravidanza, cù l'altri testi essenziali, è pò esse ripetuta se a donna incinta hà sintomi di Rubella o hè stata in cuntattu cù e persone cù a malatia. Vede ciò chì sò l'esami chì a donna incinta deve fà.
Se a diagnosi di rubeola congenita ùn hè micca stata fatta ancu durante a gravidanza è a mamma hè stata infettata da u virus, hè impurtante chì u pediatra accumpagni u zitellu, fighjendu pussibuli ritardi in u so sviluppu.
Cumu trattà
U trattamentu di a rosolia congenita varieghja da un zitellu à l'altru, chì i sintomi ùn sò micca listessi per tutti i zitelli cun rubella congenita.
E cumplicazioni di a rosolia congenita ùn sò micca sempre curabili, ma u trattamentu clinicu, chirurgicu è a riabilitazione devenu esse iniziate u più prestu pussibule per chì u zitellu si possi sviluppà megliu. Cusì, sti criaturi devenu esse accumpagnati da una squadra cumposta da un pediatra, cardiologu, oculistu è neurologu, è devenu esse sottumessi à sessioni di fisioterapia per migliurà u so sviluppu di u mutore è di u cervellu, è pò esse spessu bisognu d'assistenza per marchjà è manghjà, per esempiu.
Per alleviare i sintomi, u duttore pò ancu raccomandà l'usu di antidolorifici, medicinali per a febbre, antiinfiammatori non steroidali è immunoglobuline.