Pietre di Ductu Salivariu
Cuntenutu
- Chì sò e pietre di u conduttu salivariu?
- Chì sò i sintomi di e pietre di u conduttu salivariu?
- Chì causa e pietre di u conduttu salivariu?
- Induve si trovanu e pietre di u conduttu salivariu?
- Cumu sò diagnosticati i calcoli di u duttore salivariu?
- Cumu sò trattati i petri di u duttore salivariu?
- Trattamenti in casa
- Trattamenti medichi
- Chì hè a prospettiva à longu andà?
Includemu prudutti chì pensemu utili per i nostri lettori. Se cumprate per mezu di ligami nantu à sta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumissione. Eccu u nostru prucessu.
Chì sò e pietre di u conduttu salivariu?
E petre di i canali salivari sò massi di minerali cristallizzati chì si formanu in i tubi chì a saliva passa dopu chì hè stata fatta in e vostre ghiandole salivari. A cundizione hè cunnisciuta ancu cum'è sialolitiasi. A petra hè spessu chjamata calculu di i canali salivari è si trova principalmente in adulti di mezza età. Hè a causa più cumuna di bloccu in i canali salivari.
Perchè e pietre di i canali salivari causanu dolore à a bocca, sia i duttori sia i dentisti ponu diagnosticà sta situazione è furnisce trattamentu medicu se necessariu. Ancu se e petre causanu raramente prublemi serii è ponu spessu esse trattati in casa.
Chì sò i sintomi di e pietre di u conduttu salivariu?
U sintomu principale di e pietre di u duttore salivariu hè u dolore in a vostra faccia, bocca o collu chì diventa peghju ghjustu nanzu o durante i pasti. Questu hè perchè e vostre ghiandole salivari producenu saliva per facilità u manghjà. Quandu a saliva ùn pò micca attraversà un conduttu, torna in a glàndula, causendu gonfiore è dolore.
Altri sintomi cumuni includenu tenerezza è gonfiore in faccia, bocca o collu. Pudete ancu avè una bocca secca è prublemi per inghjuttà o apre a bocca.
Infezioni batteriche ponu accade quandu a glàndula hè piena di saliva stagnante. I segni di una infezzione includenu frebba, un gustu bruttu in bocca, è rossu annantu à l'area affettata.
Chì causa e pietre di u conduttu salivariu?
Certi sustanzi in a vostra saliva, cum'è u fosfatatu di calciu è u carbonate di calciu, ponu cristalizà è formà pietre. Ponu campà in taglia da uni pochi di millimetri à più di dui centimetri. Quandu queste pietre bloccanu i vostri canali salivari, a saliva si accumula in e ghiandole, ciò chì li face gonfà.
U mutivu per chì e petre si formanu in primu locu ùn hè micca cunnisciutu. Uni pochi di fattori sò stati assuciati cun un risicu più altu di avè queste pietre. Questi includenu:
- piglià medicazione, cum'è droghe per a pressione sanguigna è antihistaminici, chì riduce a quantità di saliva prodotta da e vostre ghiandole
- essendu disidratatu, chì rende a vostra saliva più concentrata
- micca manghjendu abbastanza cibu, ciò chì provoca una diminuzione di a pruduzzione di saliva
Induve si trovanu e pietre di u conduttu salivariu?
Avete trè pariglii di glánduli salivari maiò in bocca. E petre di i canali salivari si verificanu u più spessu in i canali cunnessi à e vostre ghiandole sottomandibulare. Queste sò e ghiandole situate da i dui lati di a vostra mascella in u fondu di a vostra bocca.
E petre ponu ancu formassi in i canali cunnessi à e ghiandole parotidi, chì si trovanu da ogni latu di a to faccia davanti à e vostre arechje. E petre in e ghiandole sottomandibulare sò di solitu più grandi di quelle chì si formanu in e ghiandole parotidi.
Pudete avè una o più pietre in u vostru conduttu. Circa u 25 per centu di e persone cun sta situazione sviluppanu di solitu più di una petra.
Cumu sò diagnosticati i calcoli di u duttore salivariu?
U vostru duttore o dentistu esaminerà a testa è u collu per verificà a presenza di ghiandole salivari gonfie è pietre di canali salivari.
E prove di imaging ponu furnisce un diagnosticu più precisu perchè u vostru duttore puderà vede e petre. Una radiografia, un ultrasuone, o una tomografia computerizata (CT) di u vostru visu sò alcuni di i testi di imaging chì ponu esse urdinati.
Cumu sò trattati i petri di u duttore salivariu?
Ci hè parechji trattamenti diffirenti per i calcari di u duttore salivariu:
Trattamenti in casa
U trattamentu per e pietre di u conduttu salivariu implica attività per sbarrazzassi di e pietre. U vostru duttore o dentistu pò suggerisce di sucià gocce di limonu senza zuccheru è di beve assai acqua. U scopu hè di aumentà a pruduzzione di saliva è di forzà a petra fora di u vostru conduttu. Pudete ancu esse capace di spustà a petra applicendu u calore è massaghjendu delicatamente a zona interessata.
Cumprate e gocce di limonu senza zuccheru.
Trattamenti medichi
Se ùn pudete micca caccià a petra in casa, u vostru duttore o dentistu pò pruvà à spinghjelu pressendu da i dui lati di u canali. E petre chì sò grandi o chì si trovanu in u profondu di u vostru duttulu pò avè bisognu à esse rimosse chirurgicamente.
In certi casi, u vostru duttore pò suggerisce di aduprà onde di scossa per rompe a petra in pezzi più chjuchi. Questa hè chjamata litotripsia extracorporea d'onda di scossa (ESWL) è permette à i pezzi più chjuchi di passà per u canali. Durante sta prucedura, onde sonore à alta energia sò dirette à a petra. Puderete esse sedatu o sottu anestesia generale durante stu prucessu. ESWL hè più comunemente adupratu per rompe altri tippi di pietre in u corpu, cume quelle in u rene o in a vescica.
Sì avete una infezzjoni batterica in a vostra glàndula, u vostru duttore vi prescriverà antibiotici per trattallu.
Chì hè a prospettiva à longu andà?
In a maiò parte di i casi, a petra di u canali salivariu hè eliminata senza alcuna complicazione. Se continuate à sviluppà pietre di u conduttu salivariu o infezioni di e ghiandole salivari, u vostru duttore pò raccomandà di rimuovere chirurgicamente a ghiandula affetta.
Perchè avete parechje altre ghiandole salivari, averete ancu abbastanza saliva se una hè rimossa. Tuttavia, queste operazioni ùn sò micca senza risicu. Nervi chì controllanu vari movimenti facciali è a pruduzzione di sudore attraversanu o vicinu à e principali ghiandole salivari. Parlate cù u vostru duttore nantu à i risichi di tali operazioni.