Sanguinamentu postpartu (lochia): cura è quandu inchietassi
Cuntenutu
Sanguinamentu in u periodu postpartum, chì u so nome tecnicu hè locus, hè nurmale è dura una media di 5 settimane, essendu caratterizatu da u flussu di sangue rossu scuru cun una consistenza spessa è chì presenta qualchì volta coaguli di sangue.
Stu sanguinamentu hè fattu di sangue, mucus è detriti tissutali da l'utru è quandu l'utru si contrae è ritorna à a dimensione nurmale, a quantità di sangue chì si perde hè in diminuzione è u so culore diventa più chjaru è chjaru finu à chì sparisce cumpletamente.
À questu stadiu hè impurtante chì a donna sia in riposu, evite di fà ogni sforzu è osserva a quantità di sangue chì si perde, in più di u culore è di a presenza di coaguli. Hè ancu raccomandatu chì e donne usanu tamponi di notte è evitanu l'usu di tamponi di tippu OB, chì ponu purtà batteri in l'utru è cusì causanu infezioni.
Segnali di periculu
Locus hè una situazione cunsiderata nurmale dopu à a nascita, però hè impurtante chì a donna sia attenta à e caratteristiche di stu sanguinamentu cù u tempu, postu chì pò esse un segnu di cumplicazioni chì devenu esse investigatu è trattatu secondu a guida di u ginecologu. Alcuni segni d'avvertimentu per a donna per chjamà u duttore o andà in ospedale sò:
- Avè da cambià l'assorbente ogni ora;
- Osservate chì u sangue chì diventava dighjà più chjaru, torna à diventà rossu chjaru;
- S'ellu ci hè un aumentu di a perdita di sangue dopu a 2a settimana;
- Identificazione di grossi coaguli di sangue, più grande cà una palla di ping-pong;
- Se u sangue puzza veramente male;
- Sì avete una frebba o assai dolore addominale.
Sì unu di sti segni si sviluppa, hè impurtante cuntattà u duttore, chì pò esse un segnu d'infezzione postpartum o di vaginosi batterica, causata principalmente da i batteri Gardnerella vaginalis. Inoltre, questi segni ponu ancu esse indicativi di a presenza di una placenta o esse un segnu chì l'utru ùn torna micca à a so dimensione normale, chì pò esse risoltu cù l'usu di medicinali o cun un curettage.
Cura postpartu
Dopu à a consegna, si raccomanda à a donna di stà in riposu, di avè una dieta sana è equilibrata è di beie assai liquidi. Inoltre, hè cunsigliatu di aduprà pads di notte è osservà e caratteristiche di u locu durante e settimane. Hè ancu raccomandatu chì e donne evitanu l'usu di tamponi, perchè stu tippu di tampone pò aumentà u risicu di infezioni, chì pò causà complicazioni.
In casu chì a presenza di segni d'avvertimentu sia verificata, secondu l'alterazione, u duttore pò indicà a realizazione di un curettage, chì hè una prucedura simplice, realizata sottu anestesia generale è chì hà per scopu di rimuovere i resti uterini o placentari. Capite ciò chì hè u curettage è cumu si face.
Prima di curettà, u duttore pò raccomandà l'usu di antibiotici 3 à 5 ghjorni prima di a procedura per riduce u risicu di complicazioni. Dunque, se a donna hà dighjà allattatu, hè impurtante cunsultà u duttore per sapè se pò continuà à allattà à u listessu tempu chì prende medicazione per preparà a procedura chirurgica, postu chì alcuni medicamenti sò contraindicati durante stu periodu.
S'ellu ùn hè micca pussibule di allattà, a donna pò sprime u latte cù e so mani o cù una pompa di pettu per sprime u latte, chì deve esse conservatu in u congelatore dopu. Ogni volta chì hè ora di u zitellu per allattà, a donna o qualchissia altru pò sbrinà u latte è dà à u zitellu in una tazza o biberone chì hà un capezzolu simile à u pettu per ùn dannà u ritornu à u pettu. Vede cumu sprimà u latte maternu.
Cumu hè a menstruazione dopu u partitu
A menstruazione dopu u partitu torna generalmente à a normalità quandu l'allattamentu ùn hè più esclusivu. Cusì, se u zitellu allatta solu nantu à u pettu o s'ellu beie solu piccule quantità di latte artificiale per integrà l'allattamentu, a donna ùn deve micca esse menstruante. In questi casi, a menstruazione deve tornà quandu a donna cummencia à pruduce menu latte, perchè u zitellu principia à allattà menu è cummencia à piglià dolci è alimenti per zitelli.
Tuttavia, quandu a donna ùn allatta micca, a so menstruazione pò vene prima, digià in u secondu mese di u zitellu è in casu di dubbitu si deve parlà cù u ginecologu o pediatra di u zitellu, in cunsultazioni di routine.